Pink Floyd - The Wall - Filmen!
Fra : Thomas Rosenkrantz H~

Dato : 30-04-01 18:13

Hej!

Jeg har netop set overstående film færdig, og sidder nu og ligner et stort
spørgsmålstegn! - hvad handler denne film egentligt om?? Genial musik
ellers, det bedste fra albummet er heldigvis med.
- men, igen, hvad handler denne film egentligt om???

-Thomas

--
"It has been my duty to practise six hours a day. Fuck my guitar. Too easy."
- Richey James

Fra : Martin

Dato : 30-04-01 18:25

Hej
Efter sigende skulle pladen, og dermed også filmen handle om Pink's
isolering fra omverdenen, muren er et symbol på dette.
Til sidst afgøres det med retsagen, at muren kan rives ned.
Det er kort fortalt hvad jeg mener filmen handler om. Men jeg gir dig ret i,
at den er meget kryptisk, men det er i det hele taget typisk for Pink Floyds
univers.

/Martin

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 30-04-01 22:03

> [...]
i,
> at den er meget kryptisk, men det er i det hele taget typisk for Pink

Det er også et portræt af det afdøde medlem af gruppen, Syd Barrett.

-mb

Fra : SgtPepper

Dato : 30-04-01 23:16

> Det er også et portræt af det afdøde medlem af gruppen, Syd Barrett.
>
> -mb

Er Syd død? Det var han i hvert fald ikke dengang. Han forlod bandet til
fordel for David Gilmour fordi han var blevet totalt mentalt ustabil af LSD.
Så vidt jeg ved har han boet hos sin mor i Cambridge siden dengang.

Hej,
Toke

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 30-04-01 23:31

> [...]
LSD.
> Så vidt jeg ved har han boet hos sin mor i Cambridge siden dengang.

Hmm... du har vist ret, men han har ihvertfald ikke haft noget med bandet at
gøre siden hans sammenbrud.

-mb

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-04-01 23:39

SgtPepper wrote:

> Er Syd død? Det var han i hvert fald ikke dengang. Han forlod bandet til
> fordel for David Gilmour fordi han var blevet totalt mentalt ustabil af LSD.
> Så vidt jeg ved har han boet hos sin mor i Cambridge siden dengang.

Hvor han maler og skriver:
http://www.pink-floyd.org/barrett/faq.html#2.3

Jeg havde engang Opel pladen og det var noget værre bras, så han er
vist færdig som popsanger..

Ulrik Magnusson

--
"Less we love and know how we're just morter filling holes"
Skinny Puppy - 'Morter', The Process 1996

Fra : N/A

Dato : 01-05-01 11:55

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-05-01 11:55

"Peter G." <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> writes:

> Nope. Den er en blanding af Roger Waters barndom m.m. og beskriver netop en
> persons / Pinks fremmedgørelse overfor alting. Man kan vel nærmest kalde den
> en slags kunstnerisk selvbiografi og opgør med traumer
>
> Det er sangen "Shine On You Crazy Diamond", der refererer til Syd Barret.

Faktisk er barndommen i The Wall Waters', mens voksenlivet passer mere
på Syd, om end det hele kom i stand da Waters blev chokeret over at
opdage den fremmedgørelse han oplevede i forhold til sit publikum (han
blev sur på en tilskuer, der råbte og skreg i stedet for at lytte til
musikken, og så spyttede han på ham. Og så gik det op for ham, at den
var helt gal.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : N/A

Dato : 01-05-01 13:37

Fra : Keld Petersen

Dato : 01-05-01 13:37

Øøøøhhh... hvis man nu har DVD'en, er der så ikke en HULENS masse
ekstramateriale, bla. Roger Waters interview (retrospective) som forklarer
alt dette???
Uhyre god film, frøvrigt...

Fra : John Hinge

Dato : 01-05-01 23:13

Keld Petersen wrote:

> Øøøøhhh... hvis man nu har DVD'en, er der så ikke en HULENS masse
> ekstramateriale, bla. Roger Waters interview (retrospective) som forklarer
> alt dette???
> Uhyre god film, frøvrigt...

Hmm, jeg har kun set The Wall (filmen) i Biografen og i TV.

Det jeg rakker ned på er ikke The Wall (filmen) men The Wall, koncerten

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.

Fra : Keld Petersen

Dato : 05-05-01 07:40

Jeg mente nu heller ikke at du rakkede ned på filmen

Fra : John Hinge

Dato : 05-05-01 11:08

Keld Petersen wrote:

> Jeg mente nu heller ikke at du rakkede ned på filmen

Tænkte jeg nu heller ikke helt.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.

Fra : Hajaj®

Dato : 01-05-01 14:11

On Tue, 01 May 2001 13:36:46 +0200, John Hinge
> [...]

>The Wall, Filmen og Pladen er dyybt fascinerende, men jeg synes
>The Wall - Live, er noed underligt fnidderfnadder.

Helt enig! Jeg var i Berlin for at se det. Fed fest men
koncerten var dybt skuffende.
--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Peter G.

Dato : 01-05-01 16:14

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
> "Peter B. Juul" wrote:
> <snippet lidt for pointen>
> >

> Hvorfar var den så gal ?

Det er en personlig moralsk/etisk ting.

Ligesom jeg ville mene den var gruelig gal hvis jeg begyndte at interessere
mig for fodbold. Så var det tid til at revurdere mit liv

Ligesom nogen måske ville mene den var gruelig gal, hvis de f.eks. indså at
de langsomt var blevet facineret af _emnet_ incest & pædofili.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Cause Power Is Just Another One Of Those Things,

Fra : Kas

Dato : 01-05-01 20:58

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse:

> Er jeg i øvrigt den eneste der mener at det store >slutnummer i live
> udgaven af The Wall (den fra Berlin) i usædvanlig grad skæmmes af
> bl.a Cindy Laupers totale sceneliderlighed og hysteriske skrigen ?

Nej, men du skal huske på, at opførelsen i Berlin IKKE var med Pink Floyd,
men derimod med Roger Waters og et sammensat band til lejligheden + et kæmpe
opbud at diverse rockikoner.

Herudover er afslutningsnummeret ikke fra The Wall, men fra Waters'
soloalbum Radio Kaos.

Jeg glædede mig som en gal, da jeg hørte, at The Wall skulle opføres i
Berlin. Jeg synes dog, at koncerten ikke var det brag, som jeg havde regnet
med. Dette skyldtes bla., at folkene bag koncerten ikke havde tænkt på at
levere strøm nok til øl- og pølseboder osv. til selve koncerten, hvilket
resulterede i, at det kun var monitorerne på scenen, der fungerede til
koncertaftenen. 85.000 mennesker kunne ikke høre en lyd.

Samtidig med lydproblemerne gik to af numrene også i fisk. Bandet blev
simpelthen nødt til at starte forfra. Dybt pinligt. Og derfor kan man også
se på den senere udgivne koncertoptagelse, at en stor del af denne er
optaget under generalprøven den foregående aften.

Mvh. Kasper

Fra : John Hinge

Dato : 01-05-01 23:12

Kas wrote:

> Nej, men du skal huske på, at opførelsen i Berlin IKKE var med Pink Floyd,
> men derimod med Roger Waters og et sammensat band til lejligheden + et kæmpe
> opbud at diverse rockikoner.

Tak det er jeg desværre pinagtigt klar over..
Jeg er indehaver af indtil flere af de der gammeldags sorte vinylere
med Pink Floyd velvære på :) Og er af den mening at der sku ha været
nedlagt forgedforbud mod hr. Waters' Berllin show...

> Herudover er afslutningsnummeret ikke fra The Wall, men fra Waters'
> soloalbum Radio Kaos.

Det forklarer jeg ikke ku finde den på min vinyler :)

> [...]
> resulterede i, at det kun var monitorerne på scenen, der fungerede til
> koncertaftenen. 85.000 mennesker kunne ikke høre en lyd.

Se *det* er en slem bommert !

> [...]
> se på den senere udgivne koncertoptagelse, at en stor del af denne er
> optaget under generalprøven den foregående aften.

Tjaaa, når jeg savner The Wall, sætter jeg den på, godt nok ikke min
vinyler version (riget fattes vinyl aftaster) men min mp3 kopi, så jeg
kan sidde og fedte med comp'en mens Pink Floyd tøffer derudaf.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Pink Floyd are Megagods" Jeff Minter

Fra : ina

Dato : 02-05-01 13:22

....vinyl vinyl vinyl VINYL!!!

Fra : Peter G.

Dato : 02-05-01 15:21

"ina" <georg@c.com> wrote in message news:3AEFFBEC.2000809@c.com...

> ...vinyl vinyl vinyl VINYL!!!
> '

Næh du. Må jeg bede om de gode gamle lakplader. Det var kram!

[.. sålænge ingen rørte dem og de ikke kom i nærheden af en pladespiller]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Baby By The Way,

Fra : Lars Thomsen

Dato : 02-05-01 20:12

ina wrote:

> ...vinyl vinyl vinyl VINYL!!!

Forresten angående VINYL:
Der er een ting, som jeg ikke fatter!
I starten af filmen "The Wall" er der et stykke musik: "When The Tiger
Broke Free"
(Dér hvor Pink´s far dør i skyttegraven)

Hvor findes den ikke i The Wall vinylerne?
Jeg troede først, at det var pga. af pladsmangel, men til min store
forundring, opdagede jeg, at den heller ikke var med i CD-udgaven!

Kan nogen komme med en forklaring!?

Hilsen
Lars

Fra : Kas

Dato : 03-05-01 11:16

"Lars Thomsen" <ltth00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> I starten af filmen "The Wall" er der et stykke musik: "When The Tiger
> Broke Free"
> Hvor findes den ikke i The Wall vinylerne?

Filmen er indspillet godt to år efter pladens udgivelse, og soundtracket til
denne fungerer selvstændigt. Dvs. at de to udgivelser, pladen og filmen, som
sådan ikke har noget at gøre med hinanden.

Oplægget til filmen er mere eller mindre styret af Alan Parker (mens Waters
har stået og skuet ham over skuldrene). Det betyder, at det er Parker, der
har besluttet, hvilke ekstranumre, der skulle med i filmen.

Man kan så undre sig over, hvorfor der ikke er udgivet et decideret
soundtrack fra filmen. Men det skyldes nok, at det blot er nogle få numre,
der afviger fra den oprindelige vinyludgave, og det derfor ikke har været
rentabelt at udgive et soundtrack.

Mvh. Kasper

Fra : Torben Simonsen

Dato : 30-04-01 18:34

"Thomas Rosenkrantz Helgesen" <thomas-r-h@get2net.dk> writes:

> [...]
> stort spørgsmålstegn! - hvad handler denne film egentligt om?? Genial
> musik ellers, det bedste fra albummet er heldigvis med. - men, igen,

Prøv at kigge på denne side:

--
-- Torben.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-04-01 18:37

> [...]
>
> -Thomas
>
> --
> "It has been my duty to practise six hours a day. Fuck my guitar. Too

Det vil tage alt for meget plads at beskrive den!

Jeg har set filmen mange gange og jeg fattet heller ikke en brik første gang
jeg så den, så mit råd er se den igen....

Jeg håber du så dvd versionen! :)

Jesper

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-05-01 13:09

Verden er fyldt med intelligente mennesker, der ikke rigtigt kan finde hoved
og hale i "The Wall". Selvfølgelig handler den om noget - Roger Waters
barndom og selvmedlidenhed (åhhh, det er så hårdt at være rig og berømt
rockstjerne), og så et eller andet omkring fascisme hen imod slutningen. Men
hvis du ikke heeeelt kan få det hele til at give en samlet mening, så er du
ikke den eneste. . . .

MIt råd m.h.t. "The Wall": Drop filmen og lyt til pladen. Nyd
guitarsoloerne, den lækre produktion og de enkeltstående øjeblikke hvor
Waters' tekster får en hvis grad af poetisk dybde, og lad være med at bruge
for meget tid på at få helheden til at give mening.

Michael