Skærme
Fijala 3554
xerox 19" eller hvad siger i ??
Fra : Team-PsHdO

Dato : 29-04-04 17:58

Hej.

Jeg står for at skal have en ny skærm, og er faldet for xerox 19" XL795D
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44021

Kort og godt, er den noget værd ??
Anbefaler i evt andre i samme størrelse/prisklasse ??
Hvorfor ??

Vi høre meget gerne fra jer, da vi jo helst ikke vil købe "katten i
sækken"....
3 års on-site garanti er da ok......

Men hvor mange pixelfejl acceptere eks. xerox egentlig på en 19" skærm ??

Mvh.
Peter

Fra : Anders [8000]

Dato : 29-04-04 18:49

> Jeg står for at skal have en ny skærm, og er faldet for xerox 19" XL795D
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44021

Lækker skærm. Har selv netop købt denne som 17" MEN den havde desværre en
lille ridse på indersiden af glas skærmen, så den blir byttet i morgen via
det der onsite garanti.

> Kort og godt, er den noget værd ??

Som 17" model har den fået en masse ros, MEN da den som 19" kun opdaterer
med 25ms mod 16ms på 17"'eren har jeg hørt lidt kristik der.

Men kommer selvfølgelig os an på hvad du skal bruge den til.

> 3 års on-site garanti er da ok......

Ja, onsite garanti er genialt

> Men hvor mange pixelfejl acceptere eks. xerox egentlig på en 19" skærm ??

Op til 3 afhængig af hvor de er henne.

http://www.mag-monitors.dk/document_service.asp?id=pixelfejl

Mvh. Anders

Fra : Team-PsHdO

Dato : 29-04-04 20:43

Hej.

Det lyder bare perfekt det du skriver.
3 pixelfejl er ikke meget, jeg har på et tidspunkt læst om helt op til 7
fejl på visse fabrikater, men det er måske noget at de forskellige
fabrikanter er begyndt at konkurere på nu ??

At den 19" er 25mS har jeg dog godt bemærket.
Vi spiller ikke spil, maskinen bruges til tekstbehandling, lidt grafik, cad
og internet.
Vores søn på 5 år, har nogle spil på maskinen, men ikke noget "vildt" han
har et Collin rally spil, og noget i den dur.

Vores skærmkort er for øvrigt et Matrox G400 DualHead, så det er vel en ok
kvalitet til skærmen ??
Ja, ja, det er ikke med DVI, men det kan vel komme siden hen, hvis vi mener
at det er nødvendigt.....
Så vidt jeg kan se kan skærmen både køre med DVI og med normal gammeldags
15polet sub-d tilslutning.

Et lille sjovt ekstra spørgsmål (som sikkert skulle stilles i en anden ng):
Hvilket tastatur / mus ville kunne anbefales, som matcher denne skærm
rimeligt i designet ??
Tastaturet skal være så lydløst som muligt, og musen skal være optisk, gerne
noget trådløst......
Vi har kik på dette zippy:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24892

Mvh.
Peter Dall

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 21:26

Team-PsHdO wrote:

[...]

Jeg ville helt klart vælge LogiTech. De har 5 års garanti. Jeg har aldrig
prøvet at hverken mus eller tast. er gået i stykker. Og de har en lækker
"feeling" i tasterne.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18629

M.v.h.

Fra : Team-PsHdO

Dato : 29-04-04 21:37

Hej.

Tak for svar....

Vi har også kikket på et logitech....
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43271
altså det der køre bluetooth.....

Men om det rent designmessigt er pænt sammen med skærmen, det aner vi
ikke.....
Vi må nok vænte til vi får skærmen, og så ud og kikke....

Mvh.
Peter Dall

Fra : Henrik B.

Dato : 29-04-04 21:50

Team-PsHdO wrote:
:: Vi har også kikket på et logitech....
:: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43271
:: altså det der køre bluetooth.....

Det er det samme som jeg linker til, blot med BlueTooth. Personligt ville
jeg ikke betale 280,- ekstra for at det kører BlueTooth, når det i forvejen
er trådløst.

:: Men om det rent designmessigt er pænt sammen med skærmen, det aner vi
:: ikke.....
:: Vi må nok vænte til vi får skærmen, og så ud og kikke....

Jeg har set og rørt ved skærmen, og LogiTech kombinationen passer ganske
fint til skærmen.

M.v.h.

Fra : Team-PsHdO

Dato : 30-04-04 19:23

Hej.

Jeg spurgte den ene af forhandlerne af denne skærm her i Danmark, og de
oplyser følgende:

"Der må være 0 pixelfejl ved modtagelsen."

Det syntes jeg godt nok lyder rigtig seriøst !
Vi bestiller sådan en hurtigst muligt....

Mvh.
Peter

Fra : Anders [8000]

Dato : 02-05-04 22:31

> [...]
>
> "Der må være 0 pixelfejl ved modtagelsen."
>
> Det syntes jeg godt nok lyder rigtig seriøst !
> Vi bestiller sådan en hurtigst muligt....

Hvilken forhandler er det ved????

Mvh. Anders