Bundkort AGP x8 ->> x4 grafikkort
Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-04-04 19:48

Hejsa

Jeg overvejer at købe et Soltek bundkort med 875 chipset. Det understøtter
ifølge specifikationer agp x8, men agp x4 er ikke nævnt.

Kan jeg anvende mit Geforce4 TI-4600 i dette bundkort ?

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Mythos

Dato : 29-04-04 20:31

"Jesper Laursen" <jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ifølge specifikationer agp x8, men agp x4 er ikke nævnt.
>
> Kan jeg anvende mit Geforce4 TI-4600 i dette bundkort ?

Det går fra 8x og ned, så ja, det kan du godt.

Kim Larsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-04-04 20:40

Mythos wrote:
> Det går fra 8x og ned, så ja, det kan du godt.

Det går ikke ubegrænset langt ned. AGP x4 skal dog nok gå. Men du kan højst
sandsynligt ikke få et AGP x2 kort til at virke (jeg har i hvert fald ikke
kunnet), idet det er en anden AGP standard, og derved skal kortene have mere
en de 1,5 V en AGP 3.0 port kan levere...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Søren Kay

Dato : 29-04-04 20:33

dit Geforce kort understøtter da 8x, det gør mit ti-4200 da

Søren

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-04-04 20:39

Søren Kay wrote:
> dit Geforce kort understøtter da 8x, det gør mit ti-4200 da

Derfor er det jo ikke sikkert at hans Ti4600 gør det! Det første GF4 Ti-kort
var kun AGP x4. De blev opgraderet til AGP x8 da nVidia skiftede NV25
chippene ud med NV28 på kortene. Derefter fik de også andre navne:

Ti4200 -> Ti4200-AGPx8
Ti4400 -> Ti4800Se
Ti4600 -> Ti4800

Mener det var sådan det kom til at se ud..

Fra : Jesper Laursen

Dato : 01-05-04 11:44

"Jesper Laursen" <jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> ifølge specifikationer agp x8, men agp x4 er ikke nævnt.
>
> Kan jeg anvende mit Geforce4 TI-4600 i dette bundkort ?

Tak for de mange brugbare svar.

Venlig hilsen
Jesper Laursen