Tinglysning af huskøb
Fra : Alf

Dato : 28-04-04 04:53

Min datter skal overtage mit hus, hvilket jo skal tinglyses.
Der er et kreditforeningslån i mit navn i huset, hvilket hun
også skal overtage, såfremt kreditforeningen aksepterer
henne som debitor.

Det er en simpel handel og jeg vil gerne spare pengene til
advokat og lave papirarbejdet selv. Jeg skal jo blot kopiere
eksisterende skøde og ændre til min datters navn, samt
have tinglyst det eksisterende kreditforenings pantebrev
i datters navn.

Har nogen kendskab til en link eller opskrift på hvordan jeg
kan gøre det selv, sådan skåret helt ud i pap for dummies.

Hvis kreditforeningen ikke går med til at datteren overtager
lånet, kan jeg så tinglyse ejendommen i hendes navn og så
selv fortsætte som debitor?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-04 06:55

"Alf" <Alf@???wingmargin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksisterende skøde og ændre til min datters navn, samt
> have tinglyst det eksisterende kreditforenings pantebrev

Du bør nok lige undersøge de skattemæssige konsekvenser af dine
dispositioner inden du går i gang.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Alf

Dato : 28-04-04 08:06

-- "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Du bør nok lige undersøge de skattemæssige konsekvenser af dine
> dispositioner inden du går i gang.

Den sag skulle være helt i orden, men tak, der handles til offent vurdering.

~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf
~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-04 08:40

> -- "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Den sag skulle være helt i orden, men tak, der handles til offent
vurdering.

OK.

Hvad tror du en advokat skal ha' for at ekspedere handlen for dig?

/Peter

Fra : anders majland

Dato : 28-04-04 08:10

> [...]
> Hvis kreditforeningen ikke går med til at datteren overtager
> lånet, kan jeg så tinglyse ejendommen i hendes navn og så

Hvis hun står som ejer og du som betaler af lånet vil skattevæsenet nok
interessere sig og kalde det for en gave.. Hvis kreditforeningen ikke
vil godkende hende er der måske ide i blot at udleje huset til hende
istedet. Der skal du dog også være opmærksom på skatten. Måske
profffesionel rådgivning vil være på plads, da det nemt kan blive dyrt
at spare de penge... Men det lokale skattevæsen yder ofte også lidt
rådgivning, og man kan bede om et forhåndstilsagn af konsekvenserne.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Alf

Dato : 28-04-04 09:21

> [...]
> at spare de penge... Men det lokale skattevæsen yder ofte også lidt
> rådgivning, og man kan bede om et forhåndstilsagn af konsekvenserne.

Det med udleje er helt udelukket. Skattevæsenet HAR allerede taget mig
for kr. 100.000.
Jeg vil faktisk blot lave en helt reel handel med min datter uden
dikkedarer.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-04 08:41

Alf skrev:

>Hvis kreditforeningen ikke går med til at datteren overtager
>lånet, kan jeg så tinglyse ejendommen i hendes navn og så
>selv fortsætte som debitor?

Ikke over for kreditforeningen. Så mangler de pludselig den
sikkerhed for lånet som huset jo ellers er.

Jeg vil tilslutte mig Peter G.C.s underforståede råd: Lad en
sagfører tjene et par håndører og undgå en dyr ballade senere hen
fordi der lige var et par småting du overså. Du kan i det mindste
få et tilbud.

--
Bertel

Fra : Rune Wold

Dato : 28-04-04 09:08

Bertel Lund Hansen wrote:

[klip]

> Ikke over for kreditforeningen. Så mangler de pludselig den
> sikkerhed for lånet som huset jo ellers er.

Forstået på den måde, at ejendommen godt kan tilskødes datteren, men hun
må respektere kreditforeningens panteret i ejendommen. Hun er dog ikke
personlig ansvarlig for gælden. Det er faderen.

Iøvrigt er det særdeles dumt at tilskøde ejendommen til datteren på
trods af kreditforeningens manglende godkendelse, idet
kreditforeningerne ofte bruger pantebrevsformular B, som fastslår, at
ejerskifte medfører pantegældens opsigelighed medmindre selvfølgelig, at
ejerskiftet godkendes.

[klip]

> Jeg vil tilslutte mig Peter G.C.s underforståede råd:

Det vil jeg ikke. Lad ham gøre det hele selv, så der forhåbentlig kan
blive noget proces, som advokaten kan tjene nogle flere penge på.

/Rune Wold

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 13:36

"Rune Wold" <uuu@uuu.dk> skrev i en meddelelse
:

> Det vil jeg ikke. Lad ham gøre det hele selv, så der forhåbentlig kan
> blive noget proces, som advokaten kan tjene nogle flere penge på.

Se det er netop sådan en kommentar, som viser hvorfor advokater ofte
bliver anset for griske.

MVH CP

Fra : Diesell

Dato : 28-04-04 21:15

"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> skrev

> Se det er netop sådan en kommentar, som viser hvorfor advokater ofte
> bliver anset for griske.

Muligvis, men manden er jo totalt på bar bund. Man kan jo ikke lige gi' en
opskrift på at ekspedere en handel med fuldt overblik over alle faldgruber
kun ved hjælp af en hjemmeside og et par stikord - det holder jo ikke...

Brug en advokat (eller ejendomsmægler )

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Alf

Dato : 28-04-04 23:53

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> kun ved hjælp af en hjemmeside og et par stikord - det holder jo ikke...

Advokater og Ejendomsmæglere har, efter min mening, kun deres honorarer i
tankerne,
hvilket, for så vidt, er reelt nok, blot skal de ikke forsøge at give udtryk
for andet.
Deres honorarer er skyhøje og afspejler på ingen måde deres arbejdsindsats.
Jeg ser frem til udenlandske advokater og ejendomsmæglere, når det bliver
tilladt for
disse at arbejde i landet.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 23:59

"Alf" <Alf@???wingmargin.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ser frem til udenlandske advokater og ejendomsmæglere, når det bliver
> tilladt for
> disse at arbejde i landet.

Ja da ... vi har alle noget at glæde os til, når landet bliver i stand til
at få billig arbejdskraft i samtlige brancher/fag..!!

Hr. Bjørn

Fra : Diesell

Dato : 29-04-04 00:19

> [...]

arbejdsindsats.
> Jeg ser frem til udenlandske advokater og ejendomsmæglere, når det bliver

Ja ja da, så held og lykke med dit projekt - det skal nok gå godt. Du har jo
styr på det fornemmer jeg...

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-04 12:53

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]

Det er skam allerede muligt.

> Ja ja da, så held og lykke med dit projekt - det skal nok gå godt. Du har
jo
> styr på det fornemmer jeg...

Ja, han klarer det fint fint.

> ---
> Jesper - ejendomsmægler, valuar

Uha, så er du en af dem, lige som jeg, der alene tænker på honorarer....

/Peter

Fra : Diesell

Dato : 29-04-04 17:25

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev

> Uha, så er du en af dem, lige som jeg, der alene tænker på honorarer....

Ja, vi er slemme slemme mennesker..

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar