LEJE BIL I USA!!!!
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 30-04-01 18:01

Hejsa Alle!

Mig og min kæreste flyver fra lille danmark til San Francisco den 9 Juni og
er væk
ca 1 måned... Vi vil leje en bil, og har brug for netop DIN HJÆLP!?....
Hvad er billigst
at leje den derovre eller herhjemme.. gennem internettet.... hvilke firmaer
er at foretrække?...
er det vigtigt?!.. Vi er henholdsvis 25 år (jeg), 22 år (hende).... og
glæder os selvfølgelig
afsindigt meget....
Vi regner med at skulle bruge bilen i 4 uger... da vi vil køre en del
rundt, omkring californien o.s.v..

Vi har set det mega smarte system GPS .. der jo gør at det er utrolig nemt
at finde rundt ...
hvilke firmaer har det?.-. hvis nogen???... o.s.v.....

skriv og fortæl... også bare hvis du har nogle erfaring/steder... som er et
MUST derovre...

Hilsen

Jan & Mette

Jto@ementor.dk

eller

tovgaard@stofanet.dk

Fra : boble

Dato : 01-05-01 06:29

Hej med jer !

Håber i hygger jer derovre i San Fran i sommer ! Måske mødes vi derovre

Da vi lejede bil (mig (23) og 2 venner (25 og 25) tjekkede vi internet for
billejepriser.
Der er f.eks Alamo, Budget, Hertz, Avis osv.
Vi fandt Alamo billigst !

Derefter bestilte vi billetter og skulle lige høre efter billeje, hvad det
kostede. Der var det lige så billigt at leje i Danmark (hos rejsebuerauet)
end i udlandet (over internet, selv med internetrabat).

Vi tegnede alle mulige forsikringer (til både hoved og r*v som blev
indregnet i vores billetter. Vi bestilte også en 'forsikring' der gjorde at
førere under 25 kunne køre ! Og det er en god ting hvis man skal køre langt
!
Den 'forsikring' kostede 500 om ugen så det betalte vi gladeligt (Jeg vil
sg* også køre rundt på landevejene he he).
Vi kom af med ca 13000 for billeje i 4 uger (det var også en luxury fullsize
bil med alt i forsikring).
Men så fulgte der også en fuld tankfuld benzin med, og vi havde fri
kilometerantal (vi skal fra kyst til kyst

Husk også på, hvis i skal aflevere bilen igen uden for den stat i har lejet
bilen i, koster det et engangsbeløb når bilen afleveres. Ved 3 stater og
over (ved Alamo) er prisen $500.

Ang GPS, spurgte jeg også om det da vi lejede bilen igennen rejsebuerauet.
Det kunne de ikke skaffe. Men det var kun ved Alamo vi hørte efter dét. Om
du skal op i de helt store modeller, SUV'er og endnu dyrere biler kan godt
være.

Køb evt et kort over staten herhjemmefra eller køb det i lufthavnen når i
lander.

mvh boble

Skriv endelig hvis i får spørgsmål

Fra : Steen Bondo

Dato : 01-05-01 17:52

boble wrote in a message to All:

b> Vi kom af med ca 13000 for billeje i 4 uger (det var også en luxury
b> fullsize bil med alt i forsikring).

Og jeg mente vi betalte 'nok', med 1500USD for 4 uger i en Plymouth
Breeze..... (forsikringen androg godt halvdelen af bel¢bet!!)

b> Men så fulgte der også en fuld tankfuld benzin med, og vi havde fri
b> kilometerantal

Ditto

b> Husk også på, hvis i skal aflevere bilen igen uden for den stat i
b> har

Vi afleverede samme sted igen.

b> K¢b evt et kort over staten herhjemmefra eller k¢b det i lufthavnen
b> når i lander.

Det har enhver tankstation derovre, ganske som her.

> Hvad er billigst
> at leje den derovre eller herhjemme.. gennem internettet.... hvilke
b> firmaer
> er at foretrække?...

Vi lejede i US - simpelthen ved at gå fra udlejningsfirma til
udlejningsfirma i lufthavnen, således at konkurrenterne kunne se os.

Hygge - og god tur..!!!!!!!
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Knud K. H.

Dato : 10-05-01 12:28

> Og jeg mente vi betalte 'nok', med 1500USD for 4 uger i en Plymouth
> Breeze..... (forsikringen androg godt halvdelen af bel¢bet!!)

det var satme dyrt, vi gav 23NZ-dollars pr. dag inkl. forsikring og fri
kilometer i 3 uger på New Zealand i sidste måned.
--
mvh.
Knud K. H.

Fra : Steen Bondo

Dato : 10-05-01 21:09

Knud K. H. wrote in a message to All:

> Og jeg mente vi betalte 'nok', med 1500USD for 4 uger i en Plymouth
> Breeze..... (forsikringen androg godt halvdelen af bel¢bet!!)

KKH> det var satme dyrt,

Enig.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Steen Bondo

Dato : 01-05-01 18:14

Jan Tovgaard wrote in a message to All:

JT> skriv og fortæl... også bare hvis du har nogle erfaring/steder...
JT> som er et MUST derovre...

Ang. det med bilen/komme rundt - check min mening på min http.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Lars CA

Dato : 02-05-01 06:49

Hej Jan & Mette,

Der er et væld af udlejningsselskaber, f.eks. Avis, Hertz, Alamo,
Dollar, National, osv, osv, som allesammen har kontor i lufthavnen.
Såvidt jeg ved er det kun Hertz der har GPS (kaldes Hertz NeverLost)
og de virker glimrende de fleste steder. Der er dog også andre
udlejningsfirmaer, prøv at gå til http://sfbay.yahoo.com og søg på
"car rental", jeg har ofte brugt Avcar. I bør tegne forsikring, da
jeres kreditkort sansynligvis ikke har den slags indbygget.

Hvis I skal køre meget i Californien, så sørg for et godt kort. Gå
evt. til Borders, Barnes & Noble eller en anden større boghandel og
køb f.eks. et Rand McNally kort, det er noget af det bedste man kan
få.

Mht. til hvad I skal se, så gælder det om at prioritere. Selve San
Francisco er en af USAs smukkeste og hyggeligste byer, der kan I
sagtens få flere dage til at gå. Hvis I vil til Alcatraz, så sørg for
at bestille billetter i forvejen. Ellers vil jeg anbefale flg.:

Nord for SF:
- Golden Gate (behøver ingen introduktion)
- Sausalito (hyggelig by lige nord for GG)
- Muir Woods (stedet med de enorme redwood træer)
- Stinson Beach
- Mendocino (måske for langt væk)

Syd for SF
- Carmel (sig hej til Clint Eastwood fra mig
- Monterey
- Big Sur (smukt!!)
- Highway 1 til LA (langs kysten - et MUST!)
- Hearst Caste (check lige den swimmingpool!)

Nordøst for SF
- Napa Valley (VIN!!)
- Calistoga
- St. Helena

Selve SF
- Financial District (Transamerica Pyramid)
- Chinatown
- North Beach/Little Italy
- The Marina
- Twin Peaks (kig evt. forbi til en drink i min baghave)
- Haight Ashbury
- Alamo Square
- Alcatraz
- Pacific Heights
- Golden Gate Park
- Lombard Street
- Fisherman's Wharf
- Academy of Fine Arts

Hvis I vil sidde og nyde en stille drink og samtidig opleve en
kanonudsigt, er der mange cocktailbarer øverst oppe i nogle af
højhusene. Jeg kan personligt anbefale Grand Hyatt (lige om hjørnet
fra Union Square) og Bank of America Building.

Ovennævnte er kun en brøkdel af hvad det nordlige Californien har at
byde på, men jeg vil til enhver tid prioritere mere tid i det nordlige
end i det sydlige Californien. Selve LA har ikke meget mere at byde på
end strandene, Beverly Hills, Hollywod og så forlystelsesparkerne. Nu
bliver jeg sikkert uvenner med dem, der elsker LA, men jeg har boet
over 5 år i San Francisco, og jeg har rejst meget i Californien, så
dette er min personlige holdning. Brug http://sfbay.yahoo.com
flittigt, gå f.eks. til Travel & Transportation ---> Local Guides, der
er masser af websites, der fortæller om SF og omegn.

Rigtig god tur!!

Lars,
San Francisco

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-05-01 14:45

Lidt kommentarer.

> [...]
> evt. til Borders, Barnes & Noble eller en anden større boghandel og
> køb f.eks. et Rand McNally kort, det er noget af det bedste man kan

Er du medlem af FDM kan du få et ganske gratis hos AAA. Det brugte vi, og
kortene er meget gode.

Vi brugte Alamo. Det virkede ganske udmærket. Vi skulle videre med tog fra
enten Reno eller Sacramento, men der var et hulens stort gebyr hvis man
afleverede bilen uden for staten, så vi valgte Sacramento.

I bør se Las Vegas. Det er et must. Grand Canyon er også storslået.

God fornøjelse

Kennet

Fra : Lars CA

Dato : 03-05-01 10:53

On Wed, 2 May 2001 15:45:14 +0200, "Pernille og Kennet"
<kennets@post1.tele.dk> wrote:

>Er du medlem af FDM kan du få et ganske gratis hos AAA. Det brugte vi, og
>kortene er meget gode.

Ups, det glemte jeg. AAA har desuden en "California" bog som har
masser af forslag til moteller og hoteller. De nævner også om der er
mulighed for en AAA rabat, ofte omkring 10%. Det sjove er, at jeg er
aldrig blevet bedt om at vise mit AAA kort....

>I bør se Las Vegas. Det er et must. Grand Canyon er også storslået.

Det tager ca. 9 timer at køre fra SF til Las Vegas, men det er tiden
værd. Naturen forandres konstant, alt lige fra bjerge og store bakker
til den øde Mojave ørken. Siden I er på ferie kan i med fordel bruge
nogle dage midt på ugen i Las Vegas, værelsesprisen falder drastisk
uden for weekenden.

Lars

Fra : LL

Dato : 06-05-01 01:10

"Lars CA" skrev:
> [..] Hvis I vil til Alcatraz, så sørg for at
> bestille billetter i forvejen. [..]

Vi havde ingen bestilling, stod ikke i kø, og ventede ikke særlig længe på
at komme over. Vi købte billetterne hos en af dem der går rundt på kajen og
sælger. Vi blev godt nok lidt nervøse, da han var ude af syne mens vi skulle
om bord, men billetterne var heldigvis gode nok.

I den forbindelse, så bør man ikke spare den såkaldte "Audio-Tour" væk. Den
lille walkman, med fortællinger og lydeffekter, gør hele oplevelsen af
Alcatraz så meget større.

Mvh, Lars