Begundstigelserklæring
Fra : Henrik Petersen

Dato : 25-04-04 12:01

Hej alle

Jeg er ved at få lavet begunstigelseserklæring på mine livsforsikring.

Man kan sætte navne på begunstiget og på subsidiære, jeg har en kæreste og
vores fælles barn,
hvis jeg dør skal min kæreste, have det hele.
hvis min kæreste og jeg selv dør, skal vores barn have det hele.
Hvis vi alle 3 dør, skal min søster og bror, have 50% hver.

Hvordan skriver jeg dette, der er mulig hed for at skrive 3 navne på som
begunstigede og 3 som subsidære begunstigede.
Skal jeg skrive minkæreste som begunstigede med 100% og vores barn som
subsidær på 100% og der efter min søster og bror som subsidære med 50% hver.
eller kan jeg blot skrive min kæreste på som begunstigede 100% og min
søskende 2*50% som subsidære, da vores fælledes barn altid vil arve efter
min og min kæreste, før min søskende, selv om vores barn ikke er skrevet på
og mine søskende er subsidære begunstigede.eller går man uden om boet, hvis
der er subsidære på livsforsikringen

Eller hvordan?

Livsforsikringen er hos alka.

henrik

Fra : alexbo

Dato : 25-04-04 12:15

"Henrik Petersen" skrev

> Jeg er ved at få lavet begunstigelseserklæring på mine livsforsikring.

Skriv din kæreste først, dernæst livsarvinger, så er dine børn de næste, så
får du også dækket kommende børn ind, dernæst søskende.

Begunstigede går forud for arv, der er jo en forsikring ikke en arvesag.
Hvis ikke dine søskende bliver skrevet på, "arver" de ikke hvis i 3 dør.

Tilsidst spørger du Alka om hvordan de vil forholde sig til en sådan
opstilling.

mvh
Alex Christensen