forsikrings spørgsmål
Fra : Inger

Dato : 22-04-04 15:23

Vores bil er stjålet og skal nu beregnes.
Sker dette udfra det vi rent faktisk har betalt for hos forsikringsselskabet el.
ud fra de fact som er på registeringsattesten på bilen. De to stemmer nemlig ikk
overens. Det ene sted er den reg. som hvidplade bil og det andet sted som
gulpladebil. Hvad er det gyldige?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.66.137.161)

Fra : Kasper Christensen

Dato : 22-04-04 16:26

> [...]
> overens. Det ene sted er den reg. som hvidplade bil og det andet sted som

Jeg er ikke jurahaj, men jeg vil, efter bitre erfaringer, tro at der
godt kan opstå problemer der. De tog papirer viser jo faktisk to
forskellige biler. En med gule numre og en med hvide. Tror mig. Det kan
gi noget tov trækkeri.

Men det gyldige er jo der hvor det passer med bilen. Var pladen gul
eller hvid?

Mvh

Kasper

Fra : Deaster

Dato : 22-04-04 16:52

Inger wrote:

> [...]
> registeringsattesten på bilen. De to stemmer nemlig ikk overens. Det
> ene sted er den reg. som hvidplade bil og det andet sted som

Kunne godt forestille mig det kunne give problemer hvis i rent faktisk
ikke har betalt for den bil i rent faktisk har.

Normalt får man udbetalt en sum penge som svarer til det en tilsvarende
bil koster i anskaffelse.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 18:11

pladen var gul men det kunne forsikringsselskabet ikk forsikre den som - så
forsikringsmæssigt er der betalt som om den var hvidplade bil...

Jeg spurgte flere gange da vi oprettede den om det kunne være rigtigt og fik
afvide dengang ja det kunne det godt og vi ville så få erstatning svarende til en
hvidpladebil. Fakta er så nu at de forholder sig til registeringsattesten. Så kan
ikke engang forlange formeget indbetalt forsikringsbeløb fordi de ikk har kunnet
forsikre den anderledes fatter minus ....

"Re: forsikrings spørgsmål"

Fra : Deaster

Dato : 22-04-04 19:48

<Inger> wrote:

> [...]
> forholder sig til registeringsattesten. Så kan ikke engang forlange
> formeget indbetalt forsikringsbeløb fordi de ikk har kunnet forsikre

Hmm, lyder mystisk hvis i virkelig har fået at vide at I ville få
kontant erstatning for en hvidplade bil, det ville jeg umiddelbart sige
aldrig vil ske. I har dog muligvis nok givet mere i forsikring for en
hvidplade version end for en gulplade.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 20:17

Det var derfor vi gik med til at skifte forsikring på de betingelse fordi selve
forsikringen blev næsten 3000 kr dyrere årligt af det. Men jeg fik det lavet via
banken og hun spurgte flere gange om det nu var rigtig ect. fordi det lød forkert
i mine øre. Men da det var det - så besluttede vi at skifte forsikring fordi vi så
regnede med at stå bedre stillet hvis uheldet sku være ude.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 05:26

Deaster wrote:
> Hmm, lyder mystisk hvis i virkelig har fået at vide at I ville få
> kontant erstatning for en hvidplade bil, det ville jeg umiddelbart
> sige aldrig vil ske.

Helt enig.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-04-04 05:28

Inger wrote:
> [...]
> og fik afvide dengang ja det kunne det godt og vi ville så få
> erstatning svarende til en hvidpladebil. Fakta er så nu at de

Selvfølgelig gør de det. Du har mistet en bil på gule plader og skal have
dækket dit tab. Dit tab har ikke været værdien af en hvide plade bil med 180
% afgift, men "blot" en gul plade bil med en noget lavere afgift.

> Så kan ikke engang forlange
> formeget indbetalt forsikringsbeløb fordi de ikk har kunnet forsikre
> den anderledes fatter minus ....

Det er ikke sikkert, at den er mindre. Jeg har haft _mange_ varevogne. Og
nogen af dem har været forsikret som hvide plade bil, da det var _billigere_
end som varevogn.

--
Mvh. Morten Fruergaard