Ferieloven
Fra : Peter

Dato : 19-04-04 06:22

Dav

Hvor meget ferie opsparer man som fuldtids funktionæransat, når man er på en
6-måneders kontrakt?

Ifølge ferieloven 2.08 dage per måned = 12,24 dage, men der står også:

"§ 8. En lønmodtager har ret til 25 dages ferie om året, uanset om der er
optjent ret til betalt ferie efter § 7."

Jeg kan ikke få det til at hænge sammen.

Hvad er korrekt i mit tilfælde?

Peter

Fra : Nico de Jong

Dato : 19-04-04 07:10

"Peter" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse news:c5vno4$aco$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> "§ 8. En lønmodtager har ret til 25 dages ferie om året, uanset om der er
> optjent ret til betalt ferie efter § 7."

Du giver jo selv svaret : "... optjent ret til BETALT ferie ..."
Du kan derfor kræve ferie i 25 dage hos den arbejdsgiver hvor du arbejder i
den påtænkte ferieperiode,, men da du kun har 6 mdrs kontrakt, for du et
feriepengekort (fra din "kontraktarbejdsgiver" til de 12,24 dage. Hvis du
vil holde ferie ud over det, kommer du selv til at betale for det.

Nico

---

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-04-04 08:10

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> feriepengekort (fra din "kontraktarbejdsgiver" til de 12,24 dage. Hvis du
> vil holde ferie ud over det, kommer du selv til at betale for det.

- eller få feriedagpenge, hvis man altså er medlem ...

ras

Fra : bem

Dato : 19-04-04 07:45

Peter wrote:
> [...]
> der er optjent ret til betalt ferie efter § 7."
>

> Jeg kan ikke få det til at hænge sammen.

Det betyder bare, at du har ret til at holde ferie (fri) i 25 dage om året.
Hvis du ikke har optjent feriepenge eller ret til betalt ferie må du selv
betale og får altså hverken løn eller feriepenge.

/Bo