Naboens irriterende møjkøter
Fra : Michael-7500

Dato : 17-04-04 11:44

Er der nogen regler for, hvor meget og på hvilke tidspunkter naboens køter
må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt på hinanden,
og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove til middag.

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Steen

Dato : 17-04-04 14:56

Michael-7500 wrote:

> [...]
> må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt på
> hinanden, og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove til

I den by jeg bor i var der en gang en hane, den måtte ikke gale før klokken
8 om morgenen.

Skraldemændene som larmede mere, måtte godt larme allerede 5:30.

Det kan være der står noget i ordensreglementet i den egendom i bor i hvis
det er lejlighed.

Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-04-04 15:39

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> wrote in message news:<40810a46$0$231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Er der nogen regler for, hvor meget og på hvilke tidspunkter naboens køter
> må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt på hinanden,
> og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove til middag.

Er der nogen regler for, hvor dårligt et sprog der tillades i dette forum?
Gad vide, hvordan de arme børn kommer til at tale om føje år.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Michael-7500

Dato : 17-04-04 16:56

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen regler for, hvor dårligt et sprog der tillades i dette forum?
> Gad vide, hvordan de arme børn kommer til at tale om føje år.

Fordi jeg verbalt i dette forum hidser mig op over en møjhund, betyder det
ikke at mine børn hører samme sprog....

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-04 17:05

Michael-7500 wrote:

> Fordi jeg verbalt i dette forum hidser mig op over en møjhund,
> betyder det ikke at mine børn hører samme sprog....

Glem det, det er et gammelt trick til at afspore debatten.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Nils Hornemann

Dato : 17-04-04 18:43

hans.poulsen@post.tele.dk (Hans Poulsen) wrote in message news:<c96423a7.0404170638.742eae8a@posting.google.com>...

> Er der nogen regler for, hvor dårligt et sprog der tillades i dette forum?
> Gad vide, hvordan de arme børn kommer til at tale om føje år.
>
> Hans Poulsen
> 1804 Frederiksberg C

Læs Lov om Hund....

§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende
gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver
dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket,
at lade den fjerne.

Prøv at snakke med naboen først - i en anden tone end dette indslag er
skrevet i. Giver nok mere resultat end at indgive klage til politiet,
da de nok vil sige "vi har lidt vigtigere ting at tage os til"

Fra : Michael-7500

Dato : 17-04-04 19:01

"Nils Hornemann" <nils.hornemann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
> foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket,

TAK. Endelig een der svarede på hvad der blev spurgt om....! )

> Prøv at snakke med naboen først - i en anden tone end dette indslag er
> skrevet i.

Tonen var kun for at understrege _hvor_ irreterende hunden er.....

Fra : petersen_michael

Dato : 17-04-04 20:24

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tonen var kun for at understrege _hvor_ irreterende hunden er.....

Tonen var kun en væsentlig årsag til svarenes irriterende karakter.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-04 20:43

petersen_michael wrote:

> Tonen var kun en væsentlig årsag til svarenes irriterende karakter.

Tonen fra en konstant gøende hund kan få mennesker til næsten hvad som
helst.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-04-04 00:08

> Tonen fra en konstant gøende hund kan få mennesker til næsten hvad som
> helst.

Enig...

Og man bliver endnu mere gal, hvis ejeren overhovedet ikke på nogen måde
prøver at lukke munden på hunden, men bare selv går rundt i haven, mens
hunden gør som en gal, flere timer i træk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-04-04 16:26

> [...]
> køter må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt
> på hinanden, og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove

Uha, ja, hele verden skal være stille når dine små skal sove til
middag..

Da jeg var lille havde vi en nabo der ikke kunne holde ud at vi spillede
bold i vores egen indkørsel. Han havde et barn der skulle sove til
middag, og så mente han altså at vi bare skulle være stille så vi ikke
vækkede barnet.

En løsning kunne være at lade barnet sove til middag indendørs i stedet
for.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael-7500

Dato : 17-04-04 17:03

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Uha, ja, hele verden skal være stille når dine små skal sove til
> middag..

Næhh....det skal den ikke. Det _kunne_ jo også være at _vi_ er trætte af at
høre på den.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-04-04 21:27

> Næhh....det skal den ikke. Det _kunne_ jo også være at _vi_ er trætte
> af at høre på den.

Muligvis. Kunne bare godt lyde som et surt opstød.

Hvis den gør konstant, ville jeg tage kontakt med ejeren og høre om de
ikke kan gøre noget ved det. Jeg tror det er bedre end at gå en juridisk
vej først. Det kan da heller ikke være i deres egen interesse at den gør
hele tiden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-04 17:04

Martin Sørensen wrote:

> Uha, ja, hele verden skal være stille når dine små skal sove til
> middag..

Hunde der gør konstant er til stor gene, uanset om man har et barn der
skal sove eller ikke.

Vi havde engang en underbo med en konstant gøende hund da vi boede i en
ejerlejlighed i en mindre byejendom. Vi kunne desværre ikke løse
problemet via ejerforeningen; af de to andre lejligheder i forhuset stod
den ene tom, den anden var indehavet af en forretningsdrivende som var
pot og pande med hundeejeren. Da vi ikke så anden mulighed, valgte vi at
henvende os til politiet (politivedtægten - der kan være forskel
afhængig af hvilken politikreds). De var dog ikke hurtige, så da
politiet efter nogen tid vendte tilbage, havde vi besluttet at sælge og
flytte.

Prøv at kontakte kommunen eller det lokale politi og hør hvilke
muligheder der er.

Fra : Gerner

Dato : 17-04-04 17:44

On Sat, 17 Apr 2004 17:25:36 +0200, "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Uha, ja, hele verden skal være stille når dine små skal sove til
>middag..

Der vist tidligere været en tråd om børn der larmede i en lejlighed så
underboens hund ikke kunne sove ?
Nåhnej, det var alle underboerne der ikke kunne tåle larmen.
Da denne gruppe handler om jura, så var der sikkert også et spørgsmål om det
juridiske i det, og der kræves kvalificerede svar.

Så stop snik-snakken og kom med et bud på et juridisk svar.

--
Gerner
1071WU/5029hrs

Fra : Jesper

Dato : 17-04-04 18:31

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
wrote
> in dk.videnskab.jura:
>
> Der vist tidligere været en tråd om børn der larmede i en lejlighed så

Ha ha ha :)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-04-04 17:19

Hej

Michael-7500 wrote:
> Er der nogen regler for, hvor meget og på hvilke tidspunkter naboens køter
> må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt på hinanden,
> og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove til middag.

Har du snakket med naboen eller brokker du dig bare til alle andre uden
at gøre noget ved det selv?

Desuden så har i vel selv valgt at bo i et område hvor man bor tæt op ad
hinanden?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 17:45

On Sat, 17 Apr 2004 18:18:46 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Hej

>Desuden så har i vel selv valgt at bo i et område hvor man bor tæt op ad
>hinanden?

Derfor kan man da godt udvise en passede adfærd overfor hinanden.

Kender selv udemærket situationen. Inden at jeg flyttede hjemmefra havde
vi en nabo hvis hund stod udenfor, som regel fra kl 7 og til 18-19
stykker hver dag. Hvis den ene af dem der boede der så rendte hunden
frit og den var ved flere lejligheder over i vores have og skide. Og
ikke nok med det så rendte den rundt og gåede hele tiden. At selvsamme
personer så heller ikke kendte lovene for parkering vil jeg så holde
uvenfor diskusssionen da det ikke er det det handler om.
Flemming Jacobsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-04-04 18:02

Hej

Thunderbird [7100] wrote:

> Derfor kan man da godt udvise en passede adfærd overfor hinanden.

Lige netop derfor vil jeg gerne vide om han faktisk har snakket med
naboen eller blot råber op. Hvis naboen ikke er hjemme, men lader sin
hund gå ude, så ved naboen det jo ikke medmindre nogen har fortalt det
til dem.

> [...]
> stykker hver dag. Hvis den ene af dem der boede der så rendte hunden
> frit og den var ved flere lejligheder over i vores have og skide.

Og det fortalte i selvfølgelig til dem og sagde at i syntes, at det var
et problem ikke også? Eller bed i det i jer og stiltiende accepterede at
den sked i haven?

> Og ikke nok med det så rendte den rundt og gåede hele tiden.

Og det sagde i selvfølgelig også til dem. Altså at i syntes, at det var
et problem og at i syntes at de skulle hegne haven inde?

> At selvsamme
> personer så heller ikke kendte lovene for parkering vil jeg så holde
> uvenfor diskusssionen da det ikke er det det handler om.

Det er også meget let at se sig sur på nogen, for så dag efter dag se
sig endnu mere sure på dem og til sidst tage de mindste petitesser op og
kritisere dem uden faktisk at gøre dem opmærksom på det.

Jeg mener, hvor er den verbale kommunikation blevet af?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 19:20

On Sat, 17 Apr 2004 19:01:48 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>kritisere dem uden faktisk at gøre dem opmærksom på det.
>
>Jeg mener, hvor er den verbale kommunikation blevet af?

Det med parkeringen tog vi op med dem og de trak på skuldren og så
fulgte de regler 1-2 dage og så var den gal igen.
Flemming Jacobsen

Fra : Froggy

Dato : 17-04-04 21:14

Karsten Feddersen wrote:
> Hej
> Og det fortalte i selvfølgelig til dem og sagde at i syntes, at det
> var et problem ikke også? Eller bed i det i jer og stiltiende
> accepterede at den sked i haven?
---------------------------
Nu hvor vi alligevel er lidt OT og i gang med små historier kom jeg til
at grine lidt af ovenstående, der mindede mig om min egen barndom. Mine
forældre havde sommerhus i et villakvarter i Gentofte, en af de
fastboende havde fået den fikse idé, at hans store schäferhund skulle
besørge lige uden for vores havelåge, han havde den i snor, men lærte
den med fuldt overlæg, at den skulle sætte sig lige der.
(Vi havde jo mange gange siddet inde i huset og set det ske).

En dag hvor han/den blev taget på fersk gerning (han havde ikke set, at
vi netop arbejdede på et nyt rosenbed lige bag hækken), bad min far
høfligt og venligt hundens ejer, om at trække den ind i hækken, hvor vi
ikke lige så let ville komme til at træde i efterladenskaberne, men fik
det meget ubehøvlede svar, at vi f...... ikke skulle bestemme, hvor hans
hund skulle skide, og eftersom han boede der hele året, og vi kun var
"stinkende sommergæster", så havde han til hensigt, at blive ved med at
fortælle os, hvad vi havde godt af.... altså en ny lort foran havelågen
dagligt...

Og han fortsatte - lige indtil min far stillede sig på lur bag hækken
med min lille barnespade (den stod der jo i forvejen, fordi den blev
brugt til at fjerne uhumskhedderne med, når vi skulle ind og ud). Mand
og hund kom på deres faste klokkeslet, og så snart hunden havde lagt sit
"visitkort", løb min far ud med den lille spade, og kastede af al kraft
lorten direkte i nakken på hundens ejer - med bemærkningen "Hovsa, De
tabte vist noget"

Han kom aldrig forbi vores have igen!

--
Froggy
Der er bedre at vide meget om lidt

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-04-04 08:56

<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>naboen eller blot råber op. Hvis naboen ikke er hjemme, men lader sin
>hund gå ude, så ved naboen det jo ikke medmindre nogen har fortalt det

Nu kan jeg jo ikke svare for den oprindelige skriver men jeg kan da
svare for mig selv da jeg var i en meget lignende situation.

Naboen havde en lille gravhund som hver gang den blev lukket ud stod
og gøede og som desuden var totalt udenfor hans kontrol, det vil sige
at den drønede somme tider ind og sked i vores have, så en dag hvor
den igen stod på græsplænen foran hans hus (Uden snor og navneskilt)
og gøede gik jeg derover kiggede på hunden og sagde "SÅ ti da stille",
det overhørte konen og spurgte surt "Har du et problem" hvortil jeg
svarede "Ja det har jeg faktisk, det er meget irriterende at jeres
hund altid står og gør og desuden gider jeg ikke finde mig i den
render rundt ovre på min grund og skider i min have." Se det overhørte
nabomanden så (Gammel millitærmand på omkring de 60, var selv 25 på
daværende tidspunkt) han kom farende ud og så fik jeg ellers at vide
at "Det er hundens natur at strøjfe og hvis jeg ikke kunne leve med
det så kunne jeg bare finde en anden æske at bo i", desuden var det
slet ikke hans hund der rendte rundt og sked i min have, han havde set
en stor sort schaefer og det måtte være den. (Det faldt heller ikke i
god jord da jeg så forklarede ham at i så fremt fald måtte den store
hund godtnok klemme røvhullet godt sammen for det var sådan nogle små
tynde lorte som lige passede ud gennem hullet på en gravhund snarere
end en stor schaefer).....

Se efter det svar var det så jeg fandt hundeloven frem og besluttede
mig for at hvis jeg nu kunne fange hunden inde på min grund ville den
blive kørt direkte på politi gården og hvis galperiet ikke stoppede
ville jeg melde ham for både den enerverende gøen, hundens manglende
halsbånd og at manden klart ikke havde hunden under kontrol da den jo
fes rundt inde på vores grund... (Var faktisk ved at indkøbe
videokamera til formålet...)

For at ridse op HVOR ligeglad han var med hvor hunden sked an også
nævnes følgende historie.

Året før var vi på ferie og mine forældre passede vores hus, dvs de
var forbi hver dag og nuldre lidt i haven og så videre, min mor
overser så at hunden fiser over vejen og sætter sig på græsstykket
foran genboens hus og skider, det påtaler hun for manden der blot
knurrer over hendes kommentar men IKKE går over og rydder lorten
væk...

Desværre/heldigvis døde kræet et par måneder efter (Regner vi med, da
vi kom hjem fra ferie året efter var der pludselig ingen galpen, og
det understreger hvor galt det var for vi havde kun været hjemme i ca
½ døgn før vi begge tænkte at der måtte være noget galt med hunden da
den jo ikke havde gøet)..

Det var så galt at han også havde kræet til at stå og galpe klokken 3
om natten, dette skete kun een gang men havde det sket anden gang
havde jeg sgu brugt det telefonnummer jeg havde fundet på ham og
ringet til ham og bedt ham lukke det infernalske kræ inde.

>Og det fortalte i selvfølgelig til dem og sagde at i syntes, at det var
>et problem ikke også? Eller bed i det i jer og stiltiende accepterede at
>den sked i haven?

Det er sgu da en overtrædelse af loven uanset hvad...

>Og det sagde i selvfølgelig også til dem. Altså at i syntes, at det var
>et problem og at i syntes at de skulle hegne haven inde?

Behøves egentlig ikke.

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade
hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med
en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for
at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens
bolig eller forretningslokale.

Altså hvis ikke deres have er hegnet ind og hunden ikke er i snor
overtræder de ganske automatisk §3.

Du mener måske også det er iorden at en eller anden åndstosse kører
200 på motorvejen og at jeg ikke akn tillade mig at klage hvis jeg
ikke har presset ham ind til siden og forklaret ham at jeg finder hans
opførsel forkert..

Eller gælder loven også for folk som du ikke har sagt det til ?

Henrik Madsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-04-04 15:30

Hej

Henrik Madsen wrote:
> Det er sgu da en overtrædelse af loven uanset hvad...

Men sikke noget at hidse sig op over. Hvad hvis naboen nu ikke havde
hun, men larmende børn?

Problemet er larmen som Michael-7500 åbenbart føler sig generet af. Hvad
nu hvis ikke der var en lov? Så måtte manden jo snakke med sin nabo og
det er der åbenbart i dagens Danmark mange der frygter.

> [...]
> 200 på motorvejen og at jeg ikke akn tillade mig at klage hvis jeg
> ikke har presset ham ind til siden og forklaret ham at jeg finder hans

Nu er der jo en vis forskel mellem, at en hund står og gør og en person
der er til fare for andre.

> Eller gælder loven også for folk som du ikke har sagt det til ?

Den gælder for alle, men hvis du læser tråden som jeg selv startede om
småbygninger, så vil du kunne se hvor latterligt visse love er strikket
sammen. Og bare fordi disse latterlige love findes, er det jo ikke
ensbetydende med at advokat og politi er den bedste løsning på problemet.

Og ja, jeg har flere gange været inde ved naboen pga af deres hund. Og
ja, jeg har også fortalt folk som kørte råddent på motorvejen, at jeg
synes de skulle tænke sig om inden de gjorde skade på andre.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Tjinca

Dato : 18-04-04 15:57

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naboen eller blot råber op. Hvis naboen ikke er hjemme, men lader sin
> hund gå ude, så ved naboen det jo ikke medmindre nogen har fortalt det

Jeg vil også give Karsten ret, en god ting er at tale med naboen om
problemet.

Jeg selv boede i et rækkehus, hvor der var et rend af mennesker lige foran
vinduerne i stuen. Når jeg var hjemme, var mine hunde musestille, men var
jeg ude, så havde den ene behov for at hoppe op på vindueskarmen, og
"skræmme" de forbipasserende væk med sin gøen.

Dette var jeg ikke klar over, idet hunden var stille, når jeg var tilstede,
men det blev min hårdt prøvede nabo for meget. Hun henvendte sig ret så pæn
og venligt om problemet, og var nærmere fortvivlet end vred.

Løsningen blev lukkede persienner, så hunden ikke kunne se alle de
forbigående. Og en uge efter, lå der en besked fra nabo. "Jeg ved ikke har
du har gjort, men det er mirakuløst stoppet!. Mange tak!" Og nabo og jeg?
tja...! vi boede fredeligt side om side, uden flere problemer i 2 år, indtil
jeg flyttede.

Så, jeg vil mene, at den bedste løsning vil være at foreligge problemet for
naboen i en ordentlig tone (såfremt personen er til at tale med). Så vil han
eller hun nok tage de forholdsregler der skal til, for at få hunden til at
tie. At ringe til politiet som det første, vil blot forværre situationen og
forholdet til naboen.

Tjinca

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 18:48

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
> personer så heller ikke kendte lovene for parkering vil jeg så holde
> uvenfor diskusssionen da det ikke er det det handler om.

Et par kommaer i dine sætninger ville gøre underværker m.h.t.
læsbarheden. Her er et par stykker, du kan bruge næste gang:
,,,,,,,,,,,,,,

hilsen
Uffe

Fra : Gerner

Dato : 17-04-04 17:52

On Sat, 17 Apr 2004 12:43:30 +0200, "Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Er der nogen regler for, hvor meget og på hvilke tidspunkter naboens køter
>må stå og skabe sig? Det er pisseirriterende da vi bor ret tæt på hinanden,
>og vores børn helst skal kunne stå på terassen og sove til middag.

Der mangler nogle oplysninger.
Bor i i den samme bygning/fællesområde som hundeejeren ?
Er bygningen/fællesområdet underlagt nogen form for ordensregler ?
Befinder hunden sig altid udendørs ?

--
Gerner
1071WU/5029hrs

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 18-04-04 10:33

> Der mangler nogle oplysninger.
> Bor i i den samme bygning/fællesområde som hundeejeren ?
> Er bygningen/fællesområdet underlagt nogen form for ordensregler ?
> Befinder hunden sig altid udendørs ?

Hvorfor mangler disse oplysninger?

Lov om hunde § 4 omhandler gentagen/vedholdende tuden eller gøen der
forstyrrer de omkringboende og tager ligeledes højde for, om hunden evt. er
indelukket.

Hvorfor er det så relevant at vide om der er fællesarealer eller
bygningsområder og om hunden er udendørs? Det er da fuldstændigt ligegyldigt
om det foregår på en fælles græsplæne, i lejligheder eller i et
villakvarter.
Hunden må _ikke_ forstyrre omkringboende ved gentagen/vedvarende gøen eller
tuden, eller hvad?

Mvh
Kent

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 20-04-04 00:24

> [...]

> Bor i i den samme bygning/fællesområde som hundeejeren ?
> Er bygningen/fællesområdet underlagt nogen form for ordensregler ?

- Det er fuldstændig ligegyldigt om man bor i samme bygning/fællesområde som
hundeejeren.
- Det er fuldstændig ligegyldigt om et evt. fællesområde er underlagt nogen
form for ordensregler.
- Det er fuldstændig ligegyldigt om hunden altid befinder sig indendørs.

For at bruge dine egne ord fra forskellige tråde, så er din kommentar noget
snik-snak og ganske ukvalificeret. De oplysninger du beder om er irrelevante
i denne sammenhæng. Måske der det derfor du ikke gider svare. .

Kent.

Fra : Lasse Hansen

Dato : 18-04-04 17:51

Jeg er selv bosat op af den lokale politistation.
De har tit hunde der bare gør om natten, fra deres indhegning, uden at de
skal med på tur. Er dette lovligt?

Der er intet opsyn til deres egne hunde.

Fra : Friberg

Dato : 19-04-04 15:22

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> wrote in news:40810a46$0$231
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> b›rn helst skal kunne st† p† terassen

Ja, børn er forfærdelige og der findes faktisk eksempler på forældre,
der bare lader dem skrige i søvn- til andre, ældre forældres
forfærdelse, blot fordi det nu engang er besluttet (og står i en bog)!

For hunde er det anderledes! Der findes regler: F.eks. "hundeloven", der
bl.a. fremturer:

[...]

Den rimelige fremgangsmåde kunne være som en anden også foreslår, at
henvende sig på en "rimelig" måde til hundeejeren om dit problem. (Hvis
du så er plæneklipperracer søndag morgen kl. 8 har du måske nok ingen
troværdighed der!)

Ellers er der jo lovens ord. Og loven er gældende for alt privat
hundehold. En egentlig godkendt kennelvirksomhed har sikkert andre
regler, som jeg ikke kender til.

Jeg anbefaler som udgangspunkt at notere forstyrrende perioder ret
nøjagtigt ned. Måske opdager både du og naboen - til begges overraskelse
- at hunden skaber sig, når ejeren netop ikke er hjemme. Ejeren tror jo,
det er i orden. Blot komplet antijuridisk teori, der dog kan føre til
løsningen af et juridisk problem!

Selv er jeg lykkelig ejer af en hund der gør når den må og skal; men
ikke andet. Men jeg er klar over at der findes ingen hundeproblemer, men
en del ejerproblemer!

Hilsen Søren

(der mener at tråden er broget nok til også at kunne bære det indlæg!)