Viasat afgørelse ?
Fra : ab

Dato : 15-04-04 10:00

Jeg er én af de mange, der har opsagt min aftale med Viasat nogle dage for
sent (efter udløb af det første abonnements-år) - nogen der ved, om der nu
er kommet nogen afklaring på, om Viasat kunne stille krav om, at opsigelse
kun kunne ske én gang om året ?

ab

Fra : Karsten

Dato : 15-04-04 10:35

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er kommet nogen afklaring på, om Viasat kunne stille krav om, at opsigelse

Er det bare mig, eller er der andre der ikke forstår at der bliver raset en
masse over Viasat's opsigelsesbetingelser, men ikke over
forsikringsselskabernes opsigelsesbetingelser ?. Så vidt som jeg kan forstå,
er disse betingelser de samme.

Karsten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-04-04 10:51

"Karsten" <laed@mig.vare> wrote in message

> [...]
> masse over Viasat's opsigelsesbetingelser, men ikke over
> forsikringsselskabernes opsigelsesbetingelser ?. Så vidt som jeg kan

Men forsikringsselskaberne tilbyder idag en 'kort opsigelse' som et tilvalg
til din forsikring. Det koster en lille slant ekstra at få det med.
Ved tryg blev det indført ved årsskiftet og koster svjh 5% af
forsikringspræmien.

/Dennis

Fra : Karsten

Dato : 15-04-04 13:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:407e5b2a$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> til din forsikring. Det koster en lille slant ekstra at få det med.
> Ved tryg blev det indført ved årsskiftet og koster svjh 5% af

OK... men er det ikke stadigvæk noget svineri at man skal betale for at få
en opsigelsesperiode på mindre end et år. Jeg kan gå med til at man binder
sig i et år hvis man får et specielt favorabelt tilbud, men derefter burde
der være en opsigelsesperiode på max 14 dage (IMO) ...faktisk er sidstnævnte
noget mobil(tlf) selskaberne kæmper for at få lov til, men
forsikringsbranchen har åbentbart endnu strengere bindingsforhold.

Karsten

Karsten.

Fra : ab

Dato : 15-04-04 16:34

Tak for bemærkningerne - var de "politiske" eller var de bare skudt ud i en
anden retning end spørgsmålet

ab

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-04-04 17:55

Hej "ab"

> Tak for bemærkningerne - var de "politiske" eller var de bare skudt ud i
en
> anden retning end spørgsmålet
> ab

Du citerer jo ganske smukt den del af indlægget du svarer på.... så alle har
vel fanget hvad du snakker om...

[velment ironi... ]

Henrik, Slagelse

Fra : Karsten

Dato : 16-04-04 06:47

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for bemærkningerne - var de "politiske" eller var de bare skudt ud i
en
> anden retning end spørgsmålet

Heh .. jeg antager at den var møntet på mig. Dit indlæg om viasat fik mig
bare til at tænke på forsikringsbranchens opsigelsesvarsel og min undren
over at de ikke bliver inddraget. Det var også derfor jeg skyndte mig at
skrive "OT tillæg" i headeren

Karsten

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-04-04 11:44

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> [...]
> er kommet nogen afklaring på, om Viasat kunne stille krav om, at opsigelse

Så vidt jeg ved, har Sø- og Handelsretten endnu ikke afsagt dom i sagerne.
Men det må da forventes, at de snart må være på trapperne, da de har været
nogen tid undervejs. Hos os venter vi i hvert fald spændt på afgørelserne,
da vi har op til flere sager omhandlende opsigelsesbetingelserne.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-04-04 12:18

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen tid undervejs. Hos os venter vi i hvert fald spændt på afgørelserne,
> da vi har op til flere sager omhandlende opsigelsesbetingelserne.

På den nye forbrugerportal www.forbrug.dk kan man følge
Forbrugerombudsmandens verserende sager.
På Viasat kan man se stævningen + 2 replikker, men ingen afgørelse, så den
er formodentlig ikke kommet endnu.

/Per