Leasy
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 14:18

Hej

Skal lige høre om nogen kan hjælpe... Jeg har lejet en computer ved Leasy.
jeg har haft computeren i knapt et år,men der har faktisk ikke været andet
en bøvl med den. Grafikkortet er gået et par gange,floppydrevet er gået og
cpu blæser er gået 2 gange.
Leasy har været villige nok til at udskifte de ødelagte dele,men kan man
forlange at få en ny tilsvarende computer,eller skal jeg bare krydse fingere
og håbe der ikke sker mere.
leasy vil ikke give mig en ny maskine,de siger at fujitsu siemens ikke er
til at hugge eller stikke i

Mvh
Mikkel

Fra : Egil Solberg

Dato : 14-04-04 14:21

blabla wrote:
> [...]
> krydse fingere og håbe der ikke sker mere.
> leasy vil ikke give mig en ny maskine,de siger at fujitsu siemens

Kan man ikke bare opsige lejemålet? Evt købe en billig maskine. Man får
meget maskine for 5000kr.

Fra : Oldman

Dato : 14-04-04 19:49

Det er jo ikke sikkert at man lige har 5000 til en computer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-04-04 20:38

Oldman wrote:
> Det er jo ikke sikkert at man lige har 5000 til en computer.

Det er betydeligt billigere at låne 5 spir i banken end at indgå en
lejeaftale med Leasy
Fordelen ved lejeaftalen er man har en reversibel omkostning (efter et år
normalt)
Desuden kan man opgradere ganske enkelt en eller flere gange om året (fx ved
HiFi, Fjernsyn, Hvidevarer etc)
Det er dog en dyr fornøjelse

Hvordan ligger aftalen mht leje af edb hos Leasy?
Jeg havde det indtryk at man kun kunne købe edb på afbetaling - dvs ikke
leje

- Peter

Fra : Oldman

Dato : 14-04-04 21:58

doh doh,computeren er ikke lejet men købt igennem leasy

Fra : Rune Wold

Dato : 14-04-04 22:19

Oldman wrote:

> doh doh,computeren er ikke lejet men købt igennem leasy

Ikke desto mindre skriver blabla, at den var lejet.

/Rune Wold

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-04-04 22:22

Rune Wold wrote:

> Ikke desto mindre skriver blabla, at den var lejet.

Yeps, men som sagt så kan man svjv ikke leje computere hos Leasy og det vel
også forklare det lidt underlige forløb _hvis_ computeren havde været lejet
Hvilket leder mig hen til et spørgsmål
Hvis vi antager at computeren er lejet hos Leasy, ville der så ikke være
basis for tilbagebetaling af leje i de perioder hvor computeren ikke har
været anvendelig pga reperationer
(Normalt får man jo en erstatningsvare stillet til rådighed - men
tilsyneladende ikke i dette tilfælde)

- Peter

Fra : Rune Wold

Dato : 14-04-04 22:35

Peter Lykkegaard wrote:

[klip]

> Yeps, men som sagt så kan man svjv ikke leje computere hos Leasy og det vel
> også forklare det lidt underlige forløb _hvis_ computeren havde været lejet
> Hvilket leder mig hen til et spørgsmål

Hvis man ikke kan leje PC hos Leasy, så er det i hvert fald ikke fordi,
det er juridisk umuligt.

[klip]

> Hvis vi antager at computeren er lejet hos Leasy, ville der så ikke være
> basis for tilbagebetaling af leje i de perioder hvor computeren ikke har
> været anvendelig pga reperationer

Jo selvfølgelig, afslagsbeføjelsen gælder også lejeforhold.

/Rune Wold

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-04-04 07:08

"Rune Wold" wrote

> Peter Lykkegaard wrote:
>
> [klip]

> Hvis man ikke kan leje PC hos Leasy, så er det i hvert fald ikke fordi,
> det er juridisk umuligt.

Alt kan vel i princippet lejes, det er blot et spørgsmål om
udbud/efterspørgsel

- Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-04-04 01:51

Scripsit "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk>

> [...]
> været anvendelig pga reperationer
> (Normalt får man jo en erstatningsvare stillet til rådighed - men

Man kan vel argumentere for at en erstatningscomputer alligevel ikke
ville være en fyldestgørende kompensation for besværet med at undvære
sin "egen". Sædvanligvis vil man jo have installeret en masse software
og personlige filer, som det vil være temmelig besværligt at genskabe
på en lånecomputer.

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-04-04 07:06

"Henning Makholm" wrote

> [...]
> sin "egen". Sædvanligvis vil man jo have installeret en masse software
> og personlige filer, som det vil være temmelig besværligt at genskabe

??
Det tager en den tid det tager for ghost at lægge et image ind
Jeg går ud fra at en erstaningsmaskine er af samme mærke etc
Ellers er det da til væsentlig ulempe

- Peter

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-04-04 08:52

"blabla" <c> skrev i en meddelelse
> [...]
> og håbe der ikke sker mere.
> leasy vil ikke give mig en ny maskine,de siger at fujitsu siemens ikke er

Find din kontrakt frem og kig for oven. Der står der _KØBEKONTRAKT_

Den er ikke lejet.. Du hænger på den.

Leasy bytter ikke maskinen før de får et RMA nummer fra Siemens. Dog vil jeg
sige at være sur kunde i telefonen hjælper dig som regel ret langt hos
leasy. Dog ikke hvis du sviner personen du snakker med, husk de er folk der
bare er på arbejde.

mvh Tommy Fer
ex peter fra le.....

Fra : Max

Dato : 15-04-04 12:57

> Find din kontrakt frem og kig for oven. Der står der _KØBEKONTRAKT_
>
> Den er ikke lejet.. Du hænger på den.

Næste gang den går i stykker kan han jo da kræve at få den byttet eller at
handlen går tilbage...(købeloven) Det kunne han jo også sidste gang...

> [...]
> sige at være sur kunde i telefonen hjælper dig som regel ret langt hos
> leasy. Dog ikke hvis du sviner personen du snakker med, husk de er folk

Selvfølgelig...min oplevelse er dog at hvis man snakker pænt osv. kommer man
længere...jeg har dog intet kenskab til leasy...

/Max

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-04-04 22:03

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næste gang den går i stykker kan han jo da kræve at få den byttet eller at
> handlen går tilbage...(købeloven) Det kunne han jo også sidste gang...

Problemet er bare at få Siemens til at acceptere fejlen, så bliver den
ombyttet på stedet, der findes slet ikke reperations tid hos leasy, de
ombytter.

Ved ikke hvad man kalder det, men vel sagtens en service aftale, dvs alt
support, herunder også garanti probs bliver håndteret af siemens direkte.
Indtil en direkte ombytning skal ske.

mvh Tommy Fer