Hurra jeg har arvet en formue
Fra : Holger Nielsen

Dato : 13-04-04 19:37

Jeg er i den overmåde lykkelige situation jeg netop har arvet et Hus. Jeg
vil gerne sælge det men, i huset findes der en lejer der har boet der i 11
måneder. Jeg ville gerne lade hende bo der, men så siger Ejendomsmægleren at
det vil koste mellem 2-300.000 kr da der ikke er nogen der vil købe huset.
Så nu er spørgsmålet:

1. Kan jeg opsige hende og hvor lang tids varsel skal hun have
2. Skal jeg bo i huset for at kunne opsige hende
3. Skal jeg opsige hende før end hendes lejekontrakt bliver mere end de 12
måneder gammel.

Fra : Gerner

Dato : 13-04-04 22:30

On Tue, 13 Apr 2004 20:36:31 +0200, "Holger Nielsen" <nielsen@get2net.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
nej
>2. Skal jeg bo i huset for at kunne opsige hende
tvivlsomt indtil nej
>3. Skal jeg opsige hende før end hendes lejekontrakt bliver mere end de 12
>måneder gammel.
Hvordan kommer de 12 mdr. ind i billedet ? Er kontrakten tidsbestemt ?

--
Gerner
1049WU/4927hrs

Fra : Michael-7500

Dato : 17-04-04 11:40

> On Tue, 13 Apr 2004 20:36:31 +0200, "Holger Nielsen" <nielsen@get2net.dk>
wrote
> in dk.videnskab.jura:

Det mener jeg ikke du kan.

Hvis du selv bor i huset og skal bruge hendes lejlighed til eget brug, kan
hun opsiges med 1 års varsel.

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar