/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Lån&Spar Bank tilbageholder penge - ulovli~
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 14:02

Goddag i gruppen

Den 4. april fyldte min datter 14 år, og jeg havde derfor skrevet til
Lån & Spar Bank for at få dem til at opgøre hendes konto og overføre
pengene til min. Dette har jeg skrevet om tidligere her i gruppen på
grund af Lån & Spar Banks manglende reaktion.

I påsken opdagede jeg så, at kontoen var lukket, og pengene overført
til min konto, hvorefter de blev ført væk fra kontoen igen.

Jeg kan derfor ikke få overført min datters penge hertil.

Jeg har skrevet flere gange til banken, der ikke svarer. Nu har jeg på
dets onlineforum netop læst dette svar fra webmaster:


==========================================
Som jeg nævner i mit tidligere indlæg, er det vores overbevisning, at
kontoen er opgjort hurtigst muligt efter din henvendelse.

Der findes en række juridiske bindinger og en række forhold på særligt
indlån, der skal være opfyldt, før en udbetaling kan finde sted. Det
har vi gjort opmærksom på i et brev fremsendt til dig i 15. april
2004, men desværre er brevet kommet retur på grund af ubekendt
adresse. Derfor har overførslen til den ønskede konto ikke fundet
sted.

Indestående på din datters børneopsparing er overført til en
rentebærende konto her i banken. Din datter vil således ikke tabe
rentepenge på grund af påsken eller lignende. Jeg vil gøre dig
opmærksom på, at din beskyldning om tyveri længere nede i debatten, er
fuldstændig grundløs.

Det er naturligvis uheldigt, at din adresse i vores system ikke
stemmer overens med din virkelige adresse, og at sagen derfor bliver
trukket lidt i langdrag. Hvis du kontakter dit rådgivningscenter med
oplysning om din nye adresse, vil du modtage et brev fra os så
hurtigt, som det er muligt. I brevet står anført hvilke
forholdsregler, der skal være opfyldt før din datters børneopsparing
kan overføres til din konto.


Med venlig hilsen
Lån & Spar Bank

Rasmus Lundgreen
Webredaktør

=============================================

Hvad kan jeg stille op imod bankens chikanerier?

Da jeg skulle overføre min søns børneopsparing, var der pudsigt nok
ingen juridiske ting, der skulle være i orden først, eller breve, der
blev væk. Bemærk i øvrigt, at brevet først sendes om to dage, hvis man
skal tro på Lundgreens indlæg.

Hvilke muligheder har jeg? Pengeinstitutankenævnet tager vel for lang
tid? Advokat? Politianmeldelse?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

 
 
Per Christoffersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 13-04-04 14:27


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:lron701olpue3ofh3ebt04ffcrvgg5844l@4ax.com...
> Hvad kan jeg stille op imod bankens chikanerier?

Giv dem din rigtige adresse/sørg for at de har den rigtige adresse noteret.
Jeg tror ikke du skal regne med, at det er chikanerier. Sjusk eller dårlig
administration måske, men det er for omstændeligt/dyrt for dem at lave
chikanerier på denne måde.

> Da jeg skulle overføre min søns børneopsparing, var der pudsigt nok
> ingen juridiske ting, der skulle være i orden først, eller breve, der
> blev væk. Bemærk i øvrigt, at brevet først sendes om to dage, hvis man
> skal tro på Lundgreens indlæg.

Der kan jo være tale om en slåfejl....

> Hvilke muligheder har jeg? Pengeinstitutankenævnet tager vel for lang
> tid? Advokat? Politianmeldelse?

Få sagen løst først. Bagefter kan du overveje hvor meget du gider gøre ved
det.

/Per



Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 14:31

On Tue, 13 Apr 2004 15:27:20 +0200, "Per Christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

>Jeg tror ikke du skal regne med, at det er chikanerier. Sjusk eller dårlig
>administration måske, men det er for omstændeligt/dyrt for dem at lave
>chikanerier på denne måde.

Hm, desværre tror jeg ikke, at du har ret. Jeg har tidligere haft
dårlige erfaringer med dem. Men du har ret - det koster dem dyrt i
hvert fald.

Det underlige er bare, at de godt kunne svare per mail den 6. april,
hvor de intet nævner om særlige juridiske forhold. Jeg svarede dem, at
sagen hastede. Og så bruger de tid på at fremsende en snail-mail i
påsketiden?

Tak for dit svar.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Inger Pedersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 13-04-04 15:16


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Den 4. april fyldte min datter 14 år, og jeg havde derfor skrevet til
> Lån & Spar Bank for at få dem til at opgøre hendes konto og overføre
> pengene til min.

Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters penge, og
at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn - og
altså ikke må overføres til DIN konto?

Hilsen Inger



Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 15:29

On Tue, 13 Apr 2004 16:16:25 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters penge, og
>at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn - og
>altså ikke må overføres til DIN konto?

Nej, fordi jeg har myndigheden over min datter, og hun skal ikke have
en større sum penge som 14-årig. De skal gemmes, til hun flytter
hjemmefra, begynder at studere eller andet, hvor hun kan få brug for
pengene.

Desuden havde jeg ikke problemet, da min søn fyldt 14. Da kunne
pengene godt overflyttes til min konto. Herfra har jeg nemlig mulighed
for at flytte dem til en opsparing, der giver mere end de 2 % Lån&Spar
Bank kan tilbyde på en børneopsparing.

Pengene blev da også overført til min konto, hvorefter de blev ført
væk til en anden konto. I øvrigt fire øre mere end det beløb, de satte
ind.

Problemet er så også, at Lån & Spar Bank ikke svarer på mine
henvendelser. Jeg skrev første gang til dem den 2. april. De svarede
den 6. april, og siden har jeg intet hørt fra dem.

Nu er de selvfølgelig ikke berømt for deres gode service, men deres
lave renter på udlån, som jeg i øvrigt ingen har af hos dem. Det havde
jeg oprindeligt - sådan blev jeg kunde der i sin tid.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Peter Hansson (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 13-04-04 15:53


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:40un70tvqg7lc8b5jq5l6r1lbjk13hdqhe@4ax.com...
> On Tue, 13 Apr 2004 16:16:25 +0200, "Inger Pedersen"
> <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters penge,
og
> >at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn - og
> >altså ikke må overføres til DIN konto?

Jeg tror tampen brænder!!

>
> Nej, fordi jeg har myndigheden over min datter, og hun skal ikke have
> en større sum penge som 14-årig. De skal gemmes, til hun flytter
> hjemmefra, begynder at studere eller andet, hvor hun kan få brug for
> pengene.

I den situation må du jo bare forlænge bindingperioden, for derefter at bede
om at få overført pengene til en ny konto oprettet i din datters navn i det
pengeinstitut du herefter ønsker at bruge.
Problemet er, at du tror du har den fulde rådighed over pengene.

>
> Desuden havde jeg ikke problemet, da min søn fyldt 14. Da kunne
> pengene godt overflyttes til min konto.

At banken laver en fejl, berrettiger dem ikke til at gentage den.

Da min datter sidste år skulle have sine udbetalt, opsagde jeg kontoen,
hvorefter banken sendte en check i min datters navn. Denne modtog hun på
hendes fødselsdag, med samt et tillykke.

PH



Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 16:32

On Tue, 13 Apr 2004 16:53:17 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Da min datter sidste år skulle have sine udbetalt, opsagde jeg kontoen,
>hvorefter banken sendte en check i min datters navn. Denne modtog hun på
>hendes fødselsdag, med samt et tillykke.

Det er muligt, men Lån & Spar Bank evner heller ikke at lave en check,
der er trukket på en fransk bank, hvorfor jeg er nødt til først at
overføre pengene til en ven, hvis bank kan finde ud af det.

Desuden har min datter en konto i Lån & Spar, men det er ikke den, de
har overført pengene til.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Peter Hansson (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 13-04-04 17:00


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:mq1o709dq2bfv170fjm815jltn19vqu8q2@4ax.com...
> On Tue, 13 Apr 2004 16:53:17 +0200, "Peter Hansson"
> <peter@ahansson.net> wrote:
>
> Det er muligt, men Lån & Spar Bank evner heller ikke at lave en check,
> der er trukket på en fransk bank, hvorfor jeg er nødt til først at
> overføre pengene til en ven, hvis bank kan finde ud af det.

Dårlig service. Selvfølgelig skal en bank kunne yde den service. Især set i
lyset af at de kan få dækket omkostningerne direkte som gebyr.

>
> Desuden har min datter en konto i Lån & Spar, men det er ikke den, de
> har overført pengene til.

Jeg må indrømme at det lyder sært.

PH



alexbo (13-04-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-04-04 21:26


"Britt Malka" skrev

>
> Det er muligt, men Lån & Spar Bank evner heller ikke at lave en check,
> der er trukket på en fransk bank,

Det ville den franske bank da sikkert også gerne have sig frabedt.

mvh
Alex Christensen



Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:24

On Tue, 13 Apr 2004 22:26:13 +0200, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>> Det er muligt, men Lån & Spar Bank evner heller ikke at lave en check,
>> der er trukket på en fransk bank,
>
>Det ville den franske bank da sikkert også gerne have sig frabedt.

Nej.

Hvis ikke checken er trukket på en fransk bank, så koster det et stort
gebyr at indløse en check i Frankrig.

Derfor kan de fleste banker finde ud af at lave checks, der er trukket
på en bank i modtagerlandet.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 16:43

On Tue, 13 Apr 2004 16:53:17 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>> >Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters penge,
>og
>> >at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn - og
>> >altså ikke må overføres til DIN konto?
>
>Jeg tror tampen brænder!!

Nej, det gør den ikke. Medmindre Lån & Spar Bank handler ulovligt,
altså.

Læs Familieadvokatens indlæg her:

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/353.html

Heraf fremgår det bl.a. at:

"Kommer det opsparede beløb derimod til udbetaling, mens du er 14 til
18 år, kan dine forældre som dine værger modtage det på dine vegne."

En pudsig detalje i øvrigt er, at børneopsparingen jo lige har været
på min konto, før den blev ført videre.

Imidlertid har Lån&Spar ikke ført det korrekte beløb videre, men fire
øre mere. Hvorfor det? Sjusk?

Sjusk eller ej, lille beløb eller ej, så kan det da vist heller ikke
være lovligt.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Peter Hansson (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 13-04-04 16:58


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:0f2o7015bck1h5fm4fhmhu12sbckkkp1tk@4ax.com...
> On Tue, 13 Apr 2004 16:53:17 +0200, "Peter Hansson"
> <peter@ahansson.net> wrote:
>
> >> >Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters
penge,
> >og
> >> >at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn -
og
> >> >altså ikke må overføres til DIN konto?
> >
> >Jeg tror tampen brænder!!
>
> Nej, det gør den ikke. Medmindre Lån & Spar Bank handler ulovligt,
> altså.
>
> Læs Familieadvokatens indlæg her:
>
> http://www.familieadvokaten.dk/Emner/353.html
>
> Heraf fremgår det bl.a. at:
>
> "Kommer det opsparede beløb derimod til udbetaling, mens du er 14 til
> 18 år, kan dine forældre som dine værger modtage det på dine vegne."

Ja. Men med datterens samtykke. Det ved jeg jo ikke om er givet.

>
> En pudsig detalje i øvrigt er, at børneopsparingen jo lige har været
> på min konto, før den blev ført videre.

Mærkeligt!!
>
PH



Henrik Vestergaard (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 14-04-04 04:55

Hej Peter

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:U5Uec.2307$gh2.1335@news.get2net.dk...
>
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> news:0f2o7015bck1h5fm4fhmhu12sbckkkp1tk@4ax.com...
<...>
> > Læs Familieadvokatens indlæg her:
> > http://www.familieadvokaten.dk/Emner/353.html
> > Heraf fremgår det bl.a. at:
> > "Kommer det opsparede beløb derimod til udbetaling, mens du er 14 til
> > 18 år, kan dine forældre som dine værger modtage det på dine vegne."
>
> Ja. Men med datterens samtykke. Det ved jeg jo ikke om er givet.

Der skal da aldeles ikke nogen samtykke til fra datterens side for at en
forælder kan disponere som værge.... Læs venligst Familieadvokatens tekst
igen...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Henning Makholm (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 13-04-04 16:16

Scripsit Britt Malka <news@foxladi.com>
> <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

> >Jamen handler hele miseren så ikke om, at det netop er din datters penge, og
> >at de derfor skal overføres til en konto, der lyder på hendes navn - og
> >altså ikke må overføres til DIN konto?

> Nej, fordi jeg har myndigheden over min datter, og hun skal ikke have
> en større sum penge som 14-årig.

Hun har allerede pengene når de står på en konto i hendes navn. Det
kan du ikke lave om på med tilbagevirkende kraft.

--
Henning Makholm "What has it got in its pocketses?"

Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 16:33

On 13 Apr 2004 16:16:02 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>Hun har allerede pengene når de står på en konto i hendes navn. Det
>kan du ikke lave om på med tilbagevirkende kraft.

Hun har ikke pengene. De står nu på en konto i Lån & Spar Bank, og jeg
har derfor ingen mulighed for at sætte pengene på en konto her.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Martin Schultz (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 13-04-04 16:38

On Tue, 13 Apr 2004 17:32:47 +0200, Britt Malka wrote:

> On 13 Apr 2004 16:16:02 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
> wrote:
>
>>Hun har allerede pengene når de står på en konto i hendes navn. Det
>>kan du ikke lave om på med tilbagevirkende kraft.
>
> Hun har ikke pengene. De står nu på en konto i Lån & Spar Bank, og jeg
> har derfor ingen mulighed for at sætte pengene på en konto her.

Hvis de står på en konto i hendes navn er de hendes egendom. og ja børn
under 18 kan godt have ejendomsretten til penge.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Henrik Vestergaard (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 14-04-04 04:57

Hej Martin

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
news:1bujf0uwzhxxr.14mbrsyyhpiui.dlg@40tude.net...
> Hvis de står på en konto i hendes navn er de hendes egendom. og ja børn
> under 18 kan godt have ejendomsretten til penge.
> Martin

Vil du venligst gerne give bare en § der viser at børn har ejendomsret
UDOVER den forældre har som værger?

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:05

On Wed, 14 Apr 2004 05:56:31 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>> Hvis de står på en konto i hendes navn er de hendes egendom. og ja børn
>> under 18 kan godt have ejendomsretten til penge.
>> Martin
>
>Vil du venligst gerne give bare en § der viser at børn har ejendomsret
>UDOVER den forældre har som værger?

Før i tiden var det sådan, at hvis børn over 15 tjente penge, så havde
de råderetten over de penge, de selv tjente.

Der har aldrig været tale om, at de havde ret til børneopsparinger,
før de fyldte 18.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Henrik Vestergaard (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 14-04-04 17:24

Hej Britt

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:74sp7052g6po23u04o2qibkmlvjonqtv9q@4ax.com...
> On Wed, 14 Apr 2004 05:56:31 +0200, "Henrik Vestergaard"
> <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:
> >> Hvis de står på en konto i hendes navn er de hendes egendom. og ja børn
> >> under 18 kan godt have ejendomsretten til penge.
> >> Martin
> >Vil du venligst gerne give bare en § der viser at børn har ejendomsret
> >UDOVER den forældre har som værger?
>
> Før i tiden var det sådan, at hvis børn over 15 tjente penge, så havde
> de råderetten over de penge, de selv tjente.
> Der har aldrig været tale om, at de havde ret til børneopsparinger,
> før de fyldte 18.

Præcis det jeg ville frem til...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Britta Larsen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 13-04-04 16:42

Tror Britt har glemt en vigtig ting jeg kan huske fra tidliger indlæg.
Mener ikke hun er bosidene i DK mere og derfor vist nok vil have flyttet
pengene til en nærligende bank i det land hun er i.

M.v.h.

Britta Larsen



Britt Malka (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 13-04-04 16:59

On Tue, 13 Apr 2004 17:42:05 +0200, "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
wrote:

>Tror Britt har glemt en vigtig ting jeg kan huske fra tidliger indlæg.
>Mener ikke hun er bosidene i DK mere og derfor vist nok vil have flyttet
>pengene til en nærligende bank i det land hun er i.

Næh, det har jeg ikke glemt. Jeg har netop skrevet om, hvordan pengene
skal overføres til min konto i Lån & Spar, herefter til en vens i
BGBank for at der kan blive lavet en check, fordi Lån & Spar Bank ikke
kan lave checks, der er udstedt til en fransk bank.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

complexFJERNES@pc.dk (13-04-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 13-04-04 20:51

Længere palaver

On Tue, 13 Apr 2004 17:59:15 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>On Tue, 13 Apr 2004 17:42:05 +0200, "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
>wrote:
>
>>Tror Britt har glemt en vigtig ting jeg kan huske fra tidliger indlæg.
>>Mener ikke hun er bosidene i DK mere og derfor vist nok vil have flyttet
>>pengene til en nærligende bank i det land hun er i.
>
>Næh, det har jeg ikke glemt. Jeg har netop skrevet om, hvordan pengene
>skal overføres til min konto i Lån & Spar, herefter til en vens i
>BGBank for at der kan blive lavet en check, fordi Lån & Spar Bank ikke
>kan lave checks, der er udstedt til en fransk bank.


Jeg finder at Lån og spar Bank har handlet godt og rigtigt, nemmelig
at beskytte deres indlånskundes penge bedst muligt.

Jeg ville også hvis jeg var bank og havde hørt denne historie med
adresser der ikke er der og flytten til udlandet, være meget
omhyggelig med at denne sag bliver kørt helt efter bogen.

Hatten af for Lån og Spar Bank de handler denne sag helt rigtigt,
Har du iøvrigt dokumenteret overfor banken at du har lov at disponere
din datters penge, nej vel?

Lån og spar Bank får ***** (fem stjerner)




Inger Pedersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 13-04-04 21:14


<complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg finder at Lån og spar Bank har handlet godt og rigtigt, nemmelig
> at beskytte deres indlånskundes penge bedst muligt.

> Hatten af for Lån og Spar Bank de handler denne sag helt rigtigt,
> Har du iøvrigt dokumenteret overfor banken at du har lov at disponere
> din datters penge, nej vel?

Jeg er absolut ikke uenig.
Håber blot - aldeles ujuridisk - at min egen bank ville udtrykke sig lidt
mere direkte, hvis jeg var i samme situation.

Hilsen Inger



complexFJERNES@pc.dk (14-04-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 14-04-04 06:52

On Tue, 13 Apr 2004 22:13:32 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>
><complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg finder at Lån og spar Bank har handlet godt og rigtigt, nemmelig
>> at beskytte deres indlånskundes penge bedst muligt.
>
>> Hatten af for Lån og Spar Bank de handler denne sag helt rigtigt,
>> Har du iøvrigt dokumenteret overfor banken at du har lov at disponere
>> din datters penge, nej vel?
>
>Jeg er absolut ikke uenig.
>Håber blot - aldeles ujuridisk - at min egen bank ville udtrykke sig lidt
>mere direkte, hvis jeg var i samme situation.
>
>Hilsen Inger
>

Enig!
Noget i retning med "det er ikke dine penge snitterne væk!"

Man kunne få det indtryk at moderens "ven" var ude efter datterens
børneopsparing (med eller uden moderens viden), det er det indtryk jeg
får, efter fejladresser, flytten til giro i hans navn, for at flytte
dem til udlandet.

Hvis jeg var bank, ville mine alarmklokker ringe, og jeg ville
overgive sagen til bankens juridiske afdeling.

Jeg ville som bank hellere have en utilfreds kunde (moderen) end
en datter uden børneopsparing. Forudsat naturligves at formalia er
overholdt.

Spørgsmålet er helt klart, har moderen ret til at disponere datterens
børneopsparing, og har hun dokumenteret det.

børneopsparing er til "barnet"

Igen hatten af for banken og
***** 5stjerner til Lån og spar Bank
til moderen

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:13

On Wed, 14 Apr 2004 07:52:22 +0200, complexFJERNES@pc.dk wrote:

>Noget i retning med "det er ikke dine penge snitterne væk!"

Det er ikke deres penge. Det er min datters.

>Man kunne få det indtryk at moderens "ven" var ude efter datterens
>børneopsparing (med eller uden moderens viden),

Det ville eddermanemig undre mig meget.

Du misforstår naturligvis udtrykket ven, som jeg aldrig har sat i
anførselstegn, fordi der er tale om en ven. En fælles ven af min mand
og mig.

Måske kan folk med så snavset en tankegang som dig ikke forestille
dig, at man kan have venner som kvinde, uden at der straks skal foregå
noget griseri?

>det er det indtryk jeg
>får, efter fejladresser, flytten til giro i hans navn, for at flytte
>dem til udlandet.

Tjah, men sådan ligger landet ikke desto mindre. Det er en tur, jeg
har måttet tage hver gang, jeg skulle have penge sendt fra Lån&Spar
Bank til Frankrig. Hvis du vidste en smule om, hvad du udtalte dig om
(men det ville naturligvis være for meget forlangt), så ville du vide,
at Lån & Spar BAnk ikke er valutabank. Dvs. de kan ikke udføre de mest
simple valutamæssige handlinger som fx at udstede en check til en
fransk bank. De kan i hele Europa kun udstede checks til en tysk bank.

De kan heller ikke modtage overførsler fra udlandet uden at opkræve
gebyr to gange - både til den bank, de får til at hjælpe sig, og sig
selv.

Ikke desto mindre rager det ikke banken, hvordan pengene kommer min
datter i hænde.

>Jeg ville som bank hellere have en utilfreds kunde (moderen) end
>en datter uden børneopsparing. Forudsat naturligves at formalia er
>overholdt.

Hvilket de ikke er fra bankens side.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Henrik Vestergaard (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 14-04-04 17:37

Hej Lars

<complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:jckp70hul163ahmmhaognfo9i9hcnegnjo@4ax.com...
> Man kunne få det indtryk at moderens "ven" var ude efter datterens
> børneopsparing (med eller uden moderens viden), det er det indtryk jeg
> får, efter fejladresser, flytten til giro i hans navn, for at flytte
> dem til udlandet.

Man kunne også få det indtryk, at du ikke har læst tråden -- eller endda
nærmere at din læsning har været farvet af en mistænksomhed. Vi taler
jura -- ikke følelser. Hvordan moderen som værge får transporteret et beløb
er ikke relevant, men derimod den simple forudsætning, der hedder at danske
banker skal til at tænke mere internationalt hvis de vil begå sig i
fremtiden...

Dette er, indrømmet, ikke et juridisk argument, men al den stund, at man
normalt snakker "conduite" (i almindeligt sprog "god markedsføringskik"), så
er der flere måder at håndtere sådan en sag på. En af de bedste er at sikre
sig at kunden føler problemet bliver håndteret FØR det er nødvendigt at
trække en debat over i en nyhedsgruppe for at få en reaktion.

> Hvis jeg var bank, ville mine alarmklokker ringe, og jeg ville
> overgive sagen til bankens juridiske afdeling.

Bankers juridiske afdelinger kan også begå fejl -- jeg har en sag tilbage
fra 1991, hvor en bank også begik en fejl. Problemet blev løst, men også
først efter min far dengang truede dem med Presseomtale. Man holder stejlt
på nogle administrationstider i banker og pensionskasser ved opsigelser som
IKKE holder vand, og bestemt ikke er i overensstemmelse med god handel og
vandel...

> Spørgsmålet er helt klart, har moderen ret til at disponere datterens
> børneopsparing, og har hun dokumenteret det.
> børneopsparing er til "barnet"

Du har slet ikke fulgt tråden, når du skriver sådan, for barnet får faktisk
højere rente ved at flytte pengene. Hvorfor tror du flere og flere danskere
får sig en konto udenlands?

> Igen hatten af for banken og
> ***** 5stjerner til Lån og spar Bank
> til moderen
> Med venlig hilsen
> Lars (København nord)

"Hvo som dømmer som en blind bekymrer ej mit sind" [citat mig selv! ]

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:07

On Tue, 13 Apr 2004 22:13:32 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Håber blot - aldeles ujuridisk - at min egen bank ville udtrykke sig lidt
>mere direkte, hvis jeg var i samme situation.

Jo, men Lån & Spar Bank udtrykker sig slet ikke. De svarer bare ikke
på henvendelser.

Meget modigt.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Kim Ludvigsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 14-04-04 13:31

Britt Malka wrote:
>
> Jo, men Lån & Spar Bank udtrykker sig slet ikke. De svarer bare ikke
> på henvendelser.

Når du engang får det papirbrev med forklaring som Lån & Spar Bank gerne
vil sende til dig, så husk lige at vende tilbage med forklaringen her i
gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 13:59

On Wed, 14 Apr 2004 14:31:08 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Når du engang får det papirbrev med forklaring som Lån & Spar Bank gerne
>vil sende til dig, så husk lige at vende tilbage med forklaringen her i
>gruppen.

Ja, det skal jeg nok Det burde være der om et par dage.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Britt Malka (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 19-04-04 18:13

On Wed, 14 Apr 2004 14:31:08 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Når du engang får det papirbrev med forklaring som Lån & Spar Bank gerne
>vil sende til dig, så husk lige at vende tilbage med forklaringen her i
>gruppen.

Forklaringen er kommet i torsdags. Faktisk fik jeg en idé om den i
onsdags, da områdechefen skrev til mig via e-mail. Afdelingen hørte
jeg aldrig fra.

Det viste sig, at det hele kunne klares via e-mail.

Banken skulle have dokumentation for, at jeg havde
forældremyndigheden, og det kunne jeg bare sende som et scan fx af
skilsmissebevillingen fra Statsamtet. Desuden skulle de have en tro-
og loveerklæring på, at jeg havde forældremyndigheden. Dette kunne jeg
bare sende som pdf.

Så da områdechefen fik dokumenterne, blev pengene overført, endda med
en rentekompensation, idet han gav mig 6 % af pengene i 20 dage
(banken forsinkede udbetalingen med 15 dage).
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:07

On Tue, 13 Apr 2004 21:51:18 +0200, complexFJERNES@pc.dk wrote:

>Jeg finder at Lån og spar Bank har handlet godt og rigtigt, nemmelig
>at beskytte deres indlånskundes penge bedst muligt.

Selvfølgelig. Det er din slags, der sørger for, at banker som Lån &
Spar Bank stadig eksisterer.

>Jeg ville også hvis jeg var bank og havde hørt denne historie med
>adresser der ikke er der og flytten til udlandet, være meget
>omhyggelig med at denne sag bliver kørt helt efter bogen.

Det er overhovedet ikke deres problem.

>Hatten af for Lån og Spar Bank de handler denne sag helt rigtigt,
>Har du iøvrigt dokumenteret overfor banken at du har lov at disponere
>din datters penge, nej vel?

Hov, nu har du jo allerede besvaret spørgsmålet på mine vegne, så er
der vel ingen grund til, at jeg fører dig ud af din uvidenhed, vel?

>Lån og spar Bank får ***** (fem stjerner)

Du - to stjerner *plonk*

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Rune Wold (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 13-04-04 18:00

Britt Malka wrote:

> Hvad kan jeg stille op imod bankens chikanerier?

Intet juridisk. At du betragter bankens ufleksible administration som
chikane kan aldrig blive et juridisk problem

[klip]

> Hvilke muligheder har jeg? Pengeinstitutankenævnet tager vel for lang
> tid?

De vil antagelig også afvise klagen, jf. vedtægtens § 3, stk. 2:

"Stk. 2. Det er en betingelse for behandling af en klage, at klageren
forgæves ved henvendelse har søgt at opnå en tilfredsstillende ordning
med pengeinstituttet."

Henvendelsen må formentlig antage en seriøs karakter. Jeg tror ikke, at
indlæg i LSB debatten opfylder kriteriet

[klip]

Advokat?

Hvis du er heldig, griner han af dig hele vejen ud af kontoret. Hvis du
er uheldig, tager han sagen, foretager sig intet, og fakturerer en kæmpe
salærregning til dig.

[klip]

Politianmeldelse?

De vil i hvert fald skraldgrine af dig hele vejen ud af politistationen.

/Rune Wold

Peter G C (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 13-04-04 19:33

"Rune Wold" <uuu@iii.dk> skrev i en meddelelse
news:c5h64o$a0t$1@sunsite.dk...

[klip]

> Hvis du er heldig, griner han af dig hele vejen ud af kontoret. Hvis du
> er uheldig, tager han sagen, foretager sig intet, og fakturerer en kæmpe
> salærregning til dig.

Host - sådan gør man ikke. Det er i strid med alt muligt.

> [klip]
>
> Politianmeldelse?
>
> De vil i hvert fald skraldgrine af dig hele vejen ud af politistationen.

Dét tror jeg på!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:04

On Tue, 13 Apr 2004 20:33:00 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>> Hvis du er heldig, griner han af dig hele vejen ud af kontoret. Hvis du
>> er uheldig, tager han sagen, foretager sig intet, og fakturerer en kæmpe
>> salærregning til dig.
>
>Host - sådan gør man ikke. Det er i strid med alt muligt.

Ha, ha

>> Politianmeldelse?
>>
>> De vil i hvert fald skraldgrine af dig hele vejen ud af politistationen.
>
>Dét tror jeg på!

Sandsynligvis, ja. Jeg kan huske engang, hvor en person, jeg ikke
kendte, ringede og truede mig med vold, fordi han troede, at jeg
husede en person, der skyldte ham penge.

Politiet lo måske ikke ligefrem, mens jeg talte med dem, men de har
nok grinet bagefter. De kunne i hvert fald ikke komme, før der var
sket noget.

Nå, men nu overtræder Lån & Spar Bank deres tavshedspligt på deres
eget forum. Det må de ikke, nej. Men hvor meget skal de overtræde det,
før det er ulovligt?

Hvor grelt skal det være, før politiet ikke vil grine længere?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

complexFJERNES@pc.dk (14-04-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 14-04-04 12:17

On Wed, 14 Apr 2004 10:03:36 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>Nå, men nu overtræder Lån & Spar Bank deres tavshedspligt på deres
>eget forum. Det må de ikke, nej. Men hvor meget skal de overtræde det,
>før det er ulovligt?


Hvis de skriver noget der er personhenførbart - ja,
med mindre det er dig der "har åbnet ballet"

Ordet "ven" gik på at hjælpe jer/din datter
det glæder mig kun hvis han er god nok, men som du kan se efterlader
det det indtryk at fremgangsmåden "lugter" hvad den efter din mening
ikke gør, hvilket kun skulle glæde mig.

Takker for de to** stjerner


Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Peter G C (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 14-04-04 19:11

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:0vrp701qeq62fcqv9o6dnndgijvoo9ilc5@4ax.com...

[klip]

> Nå, men nu overtræder Lån & Spar Bank deres tavshedspligt på deres
> eget forum. Det må de ikke, nej. Men hvor meget skal de overtræde det,
> før det er ulovligt?

De gør banken da ikke - du har jo selv oplyst om sagen i bankens forum så må
du jo forvente svar dér.

> Hvor grelt skal det være, før politiet ikke vil grine længere?

Panserne har INTET (!!!!) med sagen at gøre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



David T. Metz (15-04-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 15-04-04 00:21

Britt Malka wrote:

> Nå, men nu overtræder Lån & Spar Bank deres tavshedspligt på deres
> eget forum. Det må de ikke, nej. Men hvor meget skal de overtræde det,
> før det er ulovligt?

Vås. Hvilket indlæg skulle det være i?

> Hvor grelt skal det være, før politiet ikke vil grine længere?

Der skal være en sag. Det har du ikke. Som beskrevet hidtil er problemet det
helt simple at dine forsømmelser mht. at orientere din bank om din adresse
samt gøre dig bekendt med din banks forretningsbetingelser skaber alt
besværet.

David



Henrik Vestergaard (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 15-04-04 03:52

Hej David

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:407dc771$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Britt Malka wrote:
> > Hvor grelt skal det være, før politiet ikke vil grine længere?
> Der skal være en sag. Det har du ikke. Som beskrevet hidtil er problemet
det
> helt simple at dine forsømmelser mht. at orientere din bank om din adresse
> samt gøre dig bekendt med din banks forretningsbetingelser skaber alt
> besværet.
> David

Har du søgt job i Lån & Spar Bank siden du evner at sætte sagen *så enkelt*
op ???

ROTFLMAO.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Britt Malka (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 15-04-04 15:30

On Thu, 15 Apr 2004 04:51:32 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Har du søgt job i Lån & Spar Bank siden du evner at sætte sagen *så enkelt*
>op ???

Jeg tror, at problemet er, at ingen er vant til god kundeservice i
Danmark. Derfor kræver ingen det, og man synes, at det er underligt,
hvis en arrig kone som mig pludselig kræver det.

Der skal faktisk så lidt til at gøre forskellen.

Deres områdechef har e-mailet mig og undskyldt det, der er sket, og at
afdelingen ikke har svaret på mine henvendelser. Han beklager det
dybt. Desuden har han - uden at jeg har foreslået ham det - selv
tilbudt, at jeg bare kan maile pdf-dokumenter, sådan at transaktionen
kan blive hurtigt afsluttet.

Sådan!

Mere skal der ikke til, vel?

Hvordan kan det så være, at det er så svært?

Måske fordi der altid vil være nogen til at forsvare dårlig
kundeservice, sådan som David Metz har gjort det.

Jo, kunden har altid fejl, det er klart. Det er min fejl, at banken
ikke havde den korrekte adresse, og min fejl, at jeg ikke lige tænkte
på at tjekke, hvilken adresse de havde, og jeg burde naturligvis have
gættet mig til, at de ville sende mig et brev, når nu de ikke svarede
per mail.

Derfor lever den dårlige kundeservice så godt i Danmark.

Bare gå en tur på http://www.haderkunder.dk og du vil vide mere om,
hvad personalet i supermarkedet tænker om dig, når du lægger dine surt
tjente penge der og dermed er med til at lønne dem.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Martin Callsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 15-04-04 16:30

Britt Malka wrote:
> Jo, kunden har altid fejl, det er klart.

Det var der vist ingen der skrev, men det lyder meget som samme svada du
fyrede af sidste gang der ikke var nogen der ville give dig ret og fordømme
hele verden.

>Det er min fejl, at banken ikke havde den korrekte adresse,

Hvis det ikke er din fejl at banken ikke har den rigtige adresse, hvis skyld
er det så ?

> og min fejl, at jeg ikke lige tænkte på at tjekke, hvilken adresse de
havde,

Hmmm ... muligvis ikke, men når så der sker en fejl så lad være med at hænge
dem ud for at have lavet noget som er så groft at det skal politianmeldes
osv.

> og jeg burde naturligvis have gættet mig til, at de ville sende mig et
brev, når nu de ikke svarede per mail.

Øhhh ... ja

> Derfor lever den dårlige kundeservice så godt i Danmark.
>
> Bare gå en tur på http://www.haderkunder.dk og du vil vide mere om,
> hvad personalet i supermarkedet tænker om dig, når du lægger dine surt
> tjente penge der og dermed er med til at lønne dem.

Hvorfor skal du altid dreje samtalen over på det - at det nogle gange er
kunden der laver en fejl er ikke ensbetydende med at alle i Danmark er
fløjtende ligeglade med kundeservice.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen



Henrik Vestergaard (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 15-04-04 17:52

Hej Britt

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:6r6t70d6593pdtir6v9oupu0o564qlkhat@4ax.com...
> Jeg tror, at problemet er, at ingen er vant til god kundeservice i
> Danmark. Derfor kræver ingen det, og man synes, at det er underligt,
> hvis en arrig kone som mig pludselig kræver det.
> Der skal faktisk så lidt til at gøre forskellen.

Jeg er bestemt ikke uenig...

Problemet må også være, at mange ikke følger trådene, for nogle af
indlæggene bærer tydeligt præg af at man ikke har læst hvad der lå forud i
trådene. Ganske uventet i en gruppe der beskæftiger sig med jura, for
jurister plejer at være langt grundigere...

> Deres områdechef har e-mailet mig og undskyldt det, der er sket, og at
> afdelingen ikke har svaret på mine henvendelser. Han beklager det
> dybt. Desuden har han - uden at jeg har foreslået ham det - selv
> tilbudt, at jeg bare kan maile pdf-dokumenter, sådan at transaktionen
> kan blive hurtigt afsluttet.
> Sådan!
> Mere skal der ikke til, vel?

Tillykke med at sagen derved kan afsluttes.

> Hvordan kan det så være, at det er så svært?
> Måske fordi der altid vil være nogen til at forsvare dårlig
> kundeservice, sådan som David Metz har gjort det.

Han har sikkert haft gode intentioner, men har bare "glemt" at følge hele
debatten, og danne sig et overblik før han svarede. Men jeg håber da alle
har gode intentioner herinde -- og dem der ikke har det, kan jo lære at være
objektive næste gang der startes en debat...

> Bare gå en tur på http://www.haderkunder.dk og du vil vide mere om,
> hvad personalet i supermarkedet tænker om dig, når du lægger dine surt
> tjente penge der og dermed er med til at lønne dem.

Som provisionslønnet (taxachauffør) opdager man hurtigt at ens løn afhænger
af kunderne. God service giver ekstra kaffepenge, så man lærer hurtigt at
lidt langsommere kørsel og høflig betjening lønner sig, og kunderne
bestiller én igen, og man får derved det dobbelte ud af det......(nogle
gange)...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse



Britt Malka (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 15-04-04 19:07

Hej Henrik

On Thu, 15 Apr 2004 18:52:20 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Problemet må også være, at mange ikke følger trådene, for nogle af
>indlæggene bærer tydeligt præg af at man ikke har læst hvad der lå forud i
>trådene. Ganske uventet i en gruppe der beskæftiger sig med jura, for
>jurister plejer at være langt grundigere...

Jo, det kunne man måske forvente, men jeg er ikke jurist, men
forfatter, du er ikke jurist, men taxachauffør, David T. Metz, hvis
han er lig med David Thomas Metz, er ikke jurist, men Ph.D. Student.
Det ville undre mig, hvis ham Lars, der røg i mit killfilter, var
jurist. Peter G. C. er, så vidt jeg har forstået, og han plejer da
også at skrive fornuftigt

>Tillykke med at sagen derved kan afsluttes.

Tak, det er en lettelse.

>Han har sikkert haft gode intentioner, men har bare "glemt" at følge hele
>debatten, og danne sig et overblik før han svarede.

Tjoh, måske.

>Men jeg håber da alle
>har gode intentioner herinde -- og dem der ikke har det, kan jo lære at være
>objektive næste gang der startes en debat...

Mjah. Det må man da håbe.

>Som provisionslønnet (taxachauffør) opdager man hurtigt at ens løn afhænger
>af kunderne.

Ja, men det burde alle ansatte i servicefagene faktisk tænke på.

>God service giver ekstra kaffepenge, så man lærer hurtigt at
>lidt langsommere kørsel og høflig betjening lønner sig, og kunderne
>bestiller én igen, og man får derved det dobbelte ud af det......

Smart
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

complexFJERNES@pc.dk (15-04-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 15-04-04 23:09

15 Apr 2004 20:07:01 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

>Jo, det kunne man måske forvente, men jeg er ikke jurist, men
>forfatter, du er ikke jurist, men taxachauffør, David T. Metz, hvis
>han er lig med David Thomas Metz, er ikke jurist, men Ph.D. Student.
>Det ville undre mig, hvis ham Lars, der røg i mit killfilter, var
>jurist. Peter G. C. er, så vidt jeg har forstået, og han plejer da
>også at skrive fornuftigt

Kære Britt Melka
Har du aldrig tænkt over hvor uheldig du er,
der er 10.000.000.000 mennesker i verden
og så møder du 5-10 rene idioter - samlet på et sted.
Lars

David T. Metz (16-04-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 16-04-04 17:27

Britt Malka wrote:
> Måske fordi der altid vil være nogen til at forsvare dårlig
> kundeservice, sådan som David Metz har gjort det.

Jeg forsvarer da ikke dårlig kundeservice. Jeg kommenterer et indlæg der
taler om bål og brand (fx politianmeldelse, tyveri) alene fordi en kunde
ikke kan finde ud af at oplyse sin adresse til sin egen bank.

David



Britt Malka (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 16-04-04 19:12

On Fri, 16 Apr 2004 18:27:03 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Jeg forsvarer da ikke dårlig kundeservice. Jeg kommenterer et indlæg der
>taler om bål og brand (fx politianmeldelse, tyveri) alene fordi en kunde
>ikke kan finde ud af at oplyse sin adresse til sin egen bank.

Nej, det var ikke derfor, at jeg ville politianmelde dem.

De tog pengene fra min datters konto.

De satte dem ind på min konto.

Herfra hævede de dem igen plus fire øre.

Ingen livstegn fra dem overhovedet.

Deres områdechef har undskyldt mange gange og beklaget afdelingens
dårlige service, så han har åbenbart et andet syn på det, end du har.

Måske, hvis du selv en dag var ude for noget lignende, og ikke får
livstegn fra dem, der har på den ene eller anden måde fjernet nogle
penge fra dig, så vil du forstå, hvad jeg mener. Indtil da vil du nok
ikke.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Britt Malka (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 15-04-04 15:25

On Thu, 15 Apr 2004 01:21:22 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Der skal være en sag. Det har du ikke. Som beskrevet hidtil er problemet det
>helt simple at dine forsømmelser mht. at orientere din bank om din adresse
>samt gøre dig bekendt med din banks forretningsbetingelser skaber alt
>besværet.

Bankens forretningsbetingelser findes ikke på nettet.

Jeg fik ingen underretning om, at de havde behov for noget specielt,
når opsparingen udløb.

Da jeg for to år siden fik overført min søns børneopsparing, skulle de
ikke have noget skriftligt.

De har ikke per mailkorrespondance, som var det, vi førte, givet
udtryk for, at de skulle have noget skriftligt.

De har ikke per mailkorrespondance givet udtryk for, at beløbet ikke
kunne overføres, før et dokument var underskrevet.

I øvrigt - sjovt nok så kan det hele godt løses nu, hvor deres
områdechef - flink fyr - er kommet ind i billedet. Han kan både finde
ud af at være venlig og at skrive e-mails. Han kan også finde ud af
selv at tilbyde, at jeg bare kan e-maile et pdf-dokument med
dokumentation for, at jeg har forældremyndigheden, hvilket var alt,
hvad der skulle til.

Tænk, hvis afdelingen havde haft samme flair for kundeservice.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

David T. Metz (16-04-2004)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 16-04-04 17:31

Britt Malka wrote:

> Bankens forretningsbetingelser findes ikke på nettet.

Dem fik du vel da oprettede en konto.

> Jeg fik ingen underretning om, at de havde behov for noget specielt,
> når opsparingen udløb.

Står det ikke i papirerne?

> Da jeg for to år siden fik overført min søns børneopsparing, skulle de
> ikke have noget skriftligt.

Tjah.

> De har ikke per mailkorrespondance, som var det, vi førte, givet
> udtryk for, at de skulle have noget skriftligt.

Ja, det er sløvt, men helt uinteressant (her i gruppen).

David



Britt Malka (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 16-04-04 19:13

On Fri, 16 Apr 2004 18:31:20 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Dem fik du vel da oprettede en konto.

Ja.

>> Jeg fik ingen underretning om, at de havde behov for noget specielt,
>> når opsparingen udløb.
>
>Står det ikke i papirerne?

Nej.

>Ja, det er sløvt, men helt uinteressant (her i gruppen).

Ja, også det. Mit spørgsmål gik - til juristerne - på, hvad jeg kunne
stille op. Det fik jeg svar på.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

alexbo (13-04-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-04-04 21:29


"Britt Malka" skrev

> Den 4. april fyldte min datter 14 år, og jeg havde derfor skrevet til
> Lån & Spar Bank for at få dem til at opgøre hendes konto og overføre
> pengene til min..

Har du kun gjort det med mail, eller har du skrevet et rigtigt brev med en
rigtig underskrift, og med en afsenderadresse, banken kunne bruge til svar?

mvh
Alex Christensen



Britt Malka (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 14-04-04 09:15

On Tue, 13 Apr 2004 22:28:45 +0200, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>Har du kun gjort det med mail, eller har du skrevet et rigtigt brev med en
>rigtig underskrift, og med en afsenderadresse, banken kunne bruge til svar?

Jeg har både gjort det per sikker mail til banken (hvilket i
princippet burde være nok) per e-mail og fax med underskrift.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Martin Callsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 15-04-04 11:30

Britt Malka wrote:
> Der findes en række juridiske bindinger og en række forhold på særligt
> indlån, der skal være opfyldt, før en udbetaling kan finde sted. Det
> har vi gjort opmærksom på i et brev fremsendt til dig i 15. april
> 2004, men desværre er brevet kommet retur på grund af ubekendt
> adresse. Derfor har overførslen til den ønskede konto ikke fundet
> sted.

Nu gider jeg næste ikke høre mere på dit brok, og snak om politianmeldelse
osv kære Britt ...

Jf. ovenstående skriver du at de har fremsendt et brev til dig den 15. april
2004 ... hvorefter du gør et stort nummer ud af at fortælle at de er dumme
eftersom det (dagen du sendte det første indlæg) kun er den 13. april 2004.

Sjovt nok så var jeg inde og kigge på Lån & Spar bank's forum som du jo så
ivrigt benytter, og her er hvad webredaktøren skriver:

"Der findes en række juridiske bindinger og en række forhold på særligt
indlån, der skal være opfyldt, før en udbetaling kan finde sted. Det har vi
gjort opmærksom på i et brev fremsendt til dig d. 7. april 2004, men
desværre er brevet kommet retur på grund af ubekendt adresse. Derfor har
overførslen til den ønskede konto ikke fundet sted."

.... så enten har Lån & Spar rettet i teksten efterfølgende eller også har du
rettet lidt i teksten så folk skulle få en eller anden form for sympati med
dig - lige meget hvad så synes jeg som altid at dine indlæg bære præg af at
folk skal give dig ret eller også skal de holde mund.

.... senere skriver du at banken har overtrådt loven ved at bryde deres
tavshedspligt - her er et klip mere fra deres forum:

"Formålet med nærværende debatforum er blandt andet at drøfte emner af
fælles interesse med det formål at gøre banken bedre for kunderne.

Formålet er ikke at drøfte individuelle forhold. Det er nemlig ikke tilladt
efter den lovgivning som banker er underlagt.

Selv om du i denne debat har fremsat urimelige påstande har vi ikke lov til
at besvare dem, idet vi så under strafansvar vil bryde den tavshedspligt vi
er pålagt. Dette vil hverken være i kundernes eller bankens interesse."

.... jeg læser det som at de netop IKKE vil diskutere sagen yderligere, da de
ikke kan pga. tavshedspligten. (og det skriver han mindst 2 gange til dig)

Det var min mening Britt og nu skal jeg vel svines af dig og din kære mand i
et par indlæg eller 2 men jeg kan klare det kan jeg ;)

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen



SG (15-04-2004)
Kommentar
Fra : SG


Dato : 15-04-04 17:26


> Det var min mening Britt og nu skal jeg vel svines af dig og din kære
> mand i et par indlæg eller 2 men jeg kan klare det kan jeg ;)
>
> Med Venlig Hilsen
> Martin Callsen
>

Hej Martin

Jeg er så absolut enig med dig.

Britt har ikke evnen til at se tingene fra mere end hendes egen
synsvinkel. Hvis der går noget galt, så er det altid de andres skyld.
Britt har altid ret.

Jeg forstår godt, at hun et sted i debatten skriver "at ingen er vant til
god kundeservice i Danmark". Igen ser hun det kun fra sin egen
synsvinkel, og ja så er det sådan.

En hvilken som helst butiksansat eller en nok så serviceminded person,
som hører Brits navn eller ser hendes sure ansigt, vil gøre alt i verden
for at få hende losset hurtigst muligt ud af butikken igen. Alt andet er
spild af tid. Så ja jeg forstår godt hendes udtalelser om manglende
service, og hvorfor hun skal true med politi, bål og brand for bare at få
nogen til at løfte øjenbrynene.

Og den forståelse har jeg måske fået, fordi jeg formår at sætte mig i
hendes sted, i stedet for bare at kigge ud af mine egne forskruede øjne.
- Ikke sådan at forstå, at "kigge ud af Britts øjne" gør verden mindre
forskruet.

-SG



Martin Callsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 15-04-04 18:06

SG wrote:
> Jeg er så absolut enig med dig.

> [Klip en masse kloge ord]

Er du klar til det uvejr der kommer fra Britt nu *G* ...

Til Britt

Du har ikke kommenteret det jeg skrev med at du havde fordrejet han ord så
de passede i din sammenhæng ?




Arne H. Wilstrup (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 15-04-04 19:58


"SG" <ssamsonice-FD@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:407eb79d$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg er så absolut enig med dig.
>
> Britt har ikke evnen til at se tingene fra mere end hendes egen
> synsvinkel. Hvis der går noget galt, så er det altid de andres skyld.
> Britt har altid ret.

Sådan er det jo også med jer her i gruppen - nogle af jer - I evner ikke at
se tingene fra anden end jeres egen synsvinkel. Vil man ikke rette ind, så
får man smidt "fundatsen" i hovedet - dette eller hint er OT - hvad er så
dette indlæg fra dig? (og fra mig`!) -er det ikke netop OT. Er det ikke
netop det, der står i fundatsen, som er uønsket, nemlig personlige
kommentarer af sligt indhold? '

Nu savner jeg såmænd både Rune og Co's skosen af dig, fordi du skriver OT -
men de er måske på ferie?
>
> Jeg forstår godt, at hun et sted i debatten skriver "at ingen er vant til
> god kundeservice i Danmark". Igen ser hun det kun fra sin egen
> synsvinkel, og ja så er det sådan.

Du forstår ingenting - jeg forstår godt at Britt er harm - og at hun
udtrykker sig harmfuld, forstår jeg også godt, når ingen i den bank før nu
har følt sig kaldet til at klare problemerne med lidt smidighed.

Vi har været kunder i banken i mange år -og betalte hvert sit,´altid -
alligevel var vi udsat for en ubehagelig nedladende betjening hos en del
unge fløse, der følte de havde magt og mente at de skulle belære os om,
hvordan vi skulle investere vores penge - vi flyttede for tre år siden til
Nordea -og det har vi aldrig fortrudt, idet vi har fået en bestyrer som
bestemt godt tør se tingene i det rette perspektiv, som har tillid til at vi
ikke er de rene idioter, men voksne, ansvarlige mennesker - og sådan er hele
personalet i den pågældende afdeling.

Nu kunne det så være en tilfældighed at Britt er endt med sådan en sag netop
i den pågældende afdeling, men desværre er det også vores indtryk at der er
nogle i hver afdeling, der burde have lært noget kundepsykologi - nå, men
det er mine OT-kommentarer.

Det, nogle af jer juraspirer mangler er simpelhen empati - en advokat, der
ikke er i stand til at føle empati i forhold til sine klienter, er imho en
dårlig advokat - naturligvis kan man ikke føle med alle og enhver, men man
kan i det mindste vise så meget psykologisk sans at man forstår, at når en
kunde løber sur i bankens procedurer, så er det banken, der har et problem -
hvis banken ikke svarer på e-mails, så er det simpelthen uprofessionelt,
eftersom den opfordrer folk til at skrive - også i mail-form. Og man må
forstå, at når man bor i et fremmed land, langt fra Danmark, så kan det
virke fuldkommen frustrerende at man ikke lige kan gå hen i banken og
forklare tingene for bankmanden personligt - derfor kommer der en form for
afmagt, som i Britts tilfælde, og det bør man kunne forstå, akkurat som en
person, der er uskyldig dømt kan føle en vrede og en afmagt over for et
system, der ikke tror på en.

Man kan ikke som bank gå uden om lovgivning og procedurer, men man kan i det
mindste forsøge at sætte sig ind i, hvordan kunden har det, når man nu ved
at hun befinder sig i et fremmed land og ikke lige kan smutte en tur ned i
filialen.

Desværre er kurset i kundepsykologi skåret drastisk ned gennem mange år i
den uddannelse, som bankassistenter får, eller også tager de unge bankfolk
for lempeligt på netop den del - de sælger jo en vare til en privatkunde, og
denne kunde bliver af og til ikke betragtet som særlig vígtig i forhold til
en erhvervskunde, men da Lån - og Spar Bank ikke har nogen erhverskunder at
tage hensyn til , men udelukkende har med private og organisationer at gøre,
så burde de i det mindste kunne tænke sig om - men det kan være vanskeligt
for nogle bankfolk, der mangler den fornødne empati, og dermed tæft for
hvordan man håndterer også vanskelige kunder.

At juraen skal være i orden, er der ingenting at gøre ved - men man skal
også passe på ikke at gøre tingene mere firkantede end som så.

På den anden side må man også indrømme en væsentlig ting: jo længere nede i
hierakiet man er, jo vanskeligere er det at handle uafhængigt og smidigt. En
ung bankassistent har jo netop ikke den prokura som er nødvendig for at
kunne handle selvstændigt - derfor opfører nogle bankfolk sig ud fra dette:
de har fået læst og påskrevet omkring reglerne i banken, og det betyder at
nogle af dem ikke tør handle udover hvad reglerne er. Her er det lettere for
en områdechef at foretage sig visse ting - men det indbærer jo ikke at
bankmanden så blot kan undlade at besvare henvendelsen -det er ubegavet.


>
> En hvilken som helst butiksansat eller en nok så serviceminded person,
> som hører Brits navn eller ser hendes sure ansigt, vil gøre alt i verden
> for at få hende losset hurtigst muligt ud af butikken igen. Alt andet er
> spild af tid. Så ja jeg forstår godt hendes udtalelser om manglende
> service, og hvorfor hun skal true med politi, bål og brand for bare at få
> nogen til at løfte øjenbrynene.

En gang for en del år siden kom Bikuben galt afsted med at kalde kunder, der
ikke var lige til at håndtere, for "tidsrøvere" - set i betragtning af, at
det er de mange privatkunder, der lægger grunden for bankens velstand, så
var det en torskedum udtalelse - og det fik de også at mærke i form af
kundeflugt, offentlig spanking m.v.

Den Danske Bank havde også nogle tåbelige ansatte, der mente at kunder, der
ikke just var millionærer eller store erhvervsfolk, var tidspilde at
betjene. Tværtimod så man hellere deres hæle end deres tæer. Gik kunden så
til direktionen, så fik piben straks en anden lyd - her var man hundeangst
for dårlig presseomtale, og selv fik jeg en gang en skriftlig undskylding
fra en chef, fordi jeg havde henvendt mig til samme banks direktion - set i
bakspejlet kan jeg da godt se, hvad der var sket: man havde set Bikubens
problemer med sine udtalelser, og det havde man ikke lyst til at få
gentaget, så hvis jeg lovede ikke at gå til pressen, så kunne jeg blot sige,
hvad jeg ønskede -og det var kun en skriftlig undskyldning -som jeg så fik.

>
> Og den forståelse har jeg måske fået, fordi jeg formår at sætte mig i
> hendes sted, i stedet for bare at kigge ud af mine egne forskruede øjne.
> - Ikke sådan at forstå, at "kigge ud af Britts øjne" gør verden mindre
> forskruet.

Næ, du behøver såmænd ikke kikke ud af ANDRES øjne for at virke forskruet.

--
ahw



Rune Wold (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 15-04-04 22:23

Arne H. Wilstrup wrote:

[klip]

> Nu savner jeg såmænd både Rune og Co's skosen af dig, fordi du skriver OT -
> men de er måske på ferie?

Hvis jeg gjorde det, så havde jeg vel også fået skæld ud for det. Lige
meget hvad man gør, så bliver man skoset af dig

Dog kan man sige, at når Britt starter tråden med et indlæg, der i
væsentlig grad er off topic, så er det svært at bebrejde andres ditto i
samme tråd.

/Rune Wold

Peter Hansson (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-04-04 12:50


"Rune Wold" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:407efccc$0$23116$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Dog kan man sige, at når Britt starter tråden med et indlæg, der i
> væsentlig grad er off topic, så er det svært at bebrejde andres ditto i
> samme tråd.

En argumentation, der ikke holder. Fordi een bryder reglerne, berettiger det
ikke andre til at gøre det.

PH




Arne H. Wilstrup (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-04-04 14:55


"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:ELPfc.541$pF5.176@news.get2net.dk...
>
> "Rune Wold" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> news:407efccc$0$23116$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Dog kan man sige, at når Britt starter tråden med et indlæg, der i
> > væsentlig grad er off topic, så er det svært at bebrejde andres ditto i
> > samme tråd.
>
> En argumentation, der ikke holder. Fordi een bryder reglerne, berettiger
det
> ikke andre til at gøre det.

Netop -
--
ahw



Arne H. Wilstrup (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-04-04 14:54


"Rune Wold" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:407efccc$0$23116$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Hvis jeg gjorde det, så havde jeg vel også fået skæld ud for det. Lige
> meget hvad man gør, så bliver man skoset af dig

Næ, men pernittengryn og pedanter har en stor chance for at blive skoset -
især når de samme pedanter går eksplicit efter personen og ikke efter sagen.
>
> Dog kan man sige, at når Britt starter tråden med et indlæg, der i
> væsentlig grad er off topic, så er det svært at bebrejde andres ditto i
> samme tråd.

Den holder jo ikke- hvis Britt starter tråden med et indlæg,der i "væsentlig
grad er off-topic" -og det afgør du altså helt alene på en yderst pedantisk
måde blot fordi vedkommende ikke udtrykker sig helt stringent? - så kunne du
jo have lagt ud med at skose hende -og derpå svareren, der er hamrende OT -
men hvad vælger du? Harens våben - undtagen når det drejer sig om
undertegnede, som du jo farer efter ved blot den mindste anledning.

Og hvad så om du bliver skoset af mig? har du ikke rygrad nok til at klare
den?

Det viser jo blot at du ikke er særlig konsekvent -og det var sådan set mit
udgangspunkt og påstand - q.e.d.

--
ahw



Peter Hansson (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-04-04 15:16


"Arne H. Wilstrup" <karl@derblevdusnydt.dk> skrev i en meddelelse
news:407fe596$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Og hvad så om du bliver skoset af mig? har du ikke rygrad nok til at klare
> den?
>
Rigtige mænd, bruger ikke Killfilter. .

PH



Rune Wold (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 16-04-04 18:23

Arne H. Wilstrup wrote:

[klip]

> Og hvad så om du bliver skoset af mig? har du ikke rygrad nok til at klare
> den?

Jo Arne, bare rolig. Når du skoser, så er det ligesom en loppe, der
prøver at gø. Umiddelbart bliver man en smule paf, men så må man
simpelthen bryde ud i højlydt latter.

/Rune Wold

Arne H. Wilstrup (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-04-04 19:39


"Rune Wold" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:40801607$0$23149$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Arne H. Wilstrup wrote:
>
> [klip]
>
> > Og hvad så om du bliver skoset af mig? har du ikke rygrad nok til at
klare
> > den?
>
> Jo Arne, bare rolig. Når du skoser, så er det ligesom en loppe, der
> prøver at gø. Umiddelbart bliver man en smule paf, men så må man
> simpelthen bryde ud i højlydt latter.

Rune, Rune - nu er du jo OT igen og igen går du efter manden fremfor
bolden - hvem kan dog tage dig seriøst? Og du læser jura? uhadada - det er
da godt at det ikke er alle, der læser jura, der bliver advokater, i så fald
ville vi være ilde faren.

Hold dig nu til det du kan klare, dengse, og lad være med at blande dig i
voksne menneskers snak - det har du alligevel ikke format til.
--

ahw

FUT dk.snak.mudderkastning




Martin Callsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Callsen


Dato : 15-04-04 19:36

Martin Callsen wrote:
> Jf. ovenstående skriver du at de har fremsendt et brev til dig den
> 15. april 2004 ... hvorefter du gør et stort nummer ud af at fortælle
> at de er dumme eftersom det (dagen du sendte det første indlæg) kun
> er den 13. april 2004.
>
> Sjovt nok så var jeg inde og kigge på Lån & Spar bank's forum som du
> jo så ivrigt benytter, og her er hvad webredaktøren skriver:
>
> "Der findes en række juridiske bindinger og en række forhold på
> særligt indlån, der skal være opfyldt, før en udbetaling kan finde
> sted. Det har vi gjort opmærksom på i et brev fremsendt til dig d. 7.
> april 2004, men desværre er brevet kommet retur på grund af ubekendt
> adresse. Derfor har overførslen til den ønskede konto ikke fundet
> sted."
>
> ... så enten har Lån & Spar rettet i teksten efterfølgende eller også
> har du rettet lidt i teksten så folk skulle få en eller anden form
> for sympati med dig - lige meget hvad så synes jeg som altid at dine
> indlæg bære præg af at folk skal give dig ret eller også skal de
> holde mund.

> Med Venlig Hilsen
> Martin Callsen

Jeg tror sørme Britt har smidt mig i sit killfilter eller også så undgår hun
behændigt spørgsmålet - nå det var ærgeligt - ville gerne have hørt hendes
undskyldning for at spilde vores tid med en løgn ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste