Forsikring: Hvilken dækker?
Fra : Lars Christensen

Dato : 05-04-04 16:41

Hej.

Det har blæst lidt. Så der er et stykke naturskiffer, der er faldet ned fra
vores hus og landet oven på vores bil. Vi står nu med en skade på taget, og
en skade på bilen. Hvilken forsikring dækker hvad. Jeg kan ikke gennemskue
det i betingelserne for hverken vores bil/kasko-, eller husforsikring. Og
hvis det er så spidsfindigt, at hver skade går på hver sin forsikring,
træder selvrisikoen så i kraft begge steder, således at den bliver doblet
op?

Venligst

Lars Christensen
Fanø

Fra : MAndersen

Dato : 05-04-04 17:55

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:40717e02$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> hvis det er så spidsfindigt, at hver skade går på hver sin forsikring,
> træder selvrisikoen så i kraft begge steder, således at den bliver doblet

Kasko på bilen tager skaden her.

Hvis det har blæst min. 17,2 m/sek er der tale om storm i forsikringsretlig
forstand, og skiferplanden dækkes af husets kaskoforsikring.

Hvis du har selvrisiko på både bil og hus, bliver du belastet 2 gange.

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:07

> Hvis du har selvrisiko på både bil og hus, bliver du belastet 2 gange.

Prøv lige at snakke med en tømmer om taget inden du kontaker
forsikringen, det er nok billiger end selvrisikoen.

/Casper

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-04-04 16:23

> Prøv lige at snakke med en tømmer om taget inden du kontaker
> forsikringen, det er nok billiger end selvrisikoen.

Tak for svaret. Det vil jeg gøre, for det lyder sansynligt.

Lars

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-04-04 16:22

> [...]
> forstand, og skiferplanden dækkes af husets kaskoforsikring.
>
> Hvis du har selvrisiko på både bil og hus, bliver du belastet 2 gange.

Tak for svaret. Det var som jeg frygtede det er... Jeg vil have ændret min
forsikring så der ikke er selvrisiko...

Lars