en speget afære, om handel og vandel
Fra : petersen_michael

Dato : 02-04-04 17:09

Hej NG, jeg kan godt bruge et enkelt råd

Jeg har i 1998 købt en trailer af en mand, der blev udfærdiget et
dokument
hvor kort beskrevet står parterne, sted og dato, samt trailerens mærke,
stel nr.
og nummerplade, jeg fik udleveret registreringsattesten, som dog ikke
stod i
sælgers navn.

Alt vel, ind til i går, hvor politiet tropper op på min adresse, og
spørger om
den på gaden parkerede trailer tilhører mig, det bliver bekræftet, og
betjenten
meddeler, at han har inddraget nummerpladen under henvisning til at
nummer
pladen har været efterlyst siden 1996 (2 år før jeg køber den) betjenten
opfordrede til, at jeg henvendte mig på motor kontoret.

I dag, var jeg så på motor kontoret, og fik oplyst at årsagen til
efterlysningen af
nummerpladen, umiddelbart var, at manden hvis navn stod på
registreringsattesten
var afgået ved døden i 1996.

Så langt så godt, tilbage står jeg med en trailer, uden nummerplade, som
skal
synes, og ejerskiftes, inden den igen kan benyttes..

Jeg har henvendt mig til X, som jeg købte traileren af, og gjort ham
bekendt
med at han havde solgt mig en trailer, med en efterlyst nummerplade.

Han kunne godt huske, at have solgt mig en trailer, han fortalte at han
ikke
selv havde købt traileren af manden, hvis navn stod på registrerings
attesten.
Han kunne ikke huske, hvem han havde købt traileren af, og mente ikke at
han kunne gøre noget ved noget, da han havde handlet i god tro..

Hvad nu, skal jeg bare betale og være glad, på hhv. motor kontor og
syningshal
eller?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Fra : Peter G C

Dato : 02-04-04 17:53

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406d9026$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Hvad nu, skal jeg bare betale og være glad, på hhv. motor kontor og
> syningshal
> eller?

Nej. Du har jo ikke fået det du har købt. Se købeloves § 59 om vanhjemmel.
Din sælger skal erstatte dit tab.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : petersen_michael

Dato : 02-04-04 18:43

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Du har jo ikke fået det du har købt. Se købeloves § 59 om
vanhjemmel.
> Din sælger skal erstatte dit tab.

Hej Peter

Gælder den ved handel mellem private?

Hvis ja, skal det så tolkes, som at sælger skal betale udgiften til en
ny nummerplade?

Til Alexbo, ja jeg burde selvfølgelig have fået den omregistreret
i forbindelse med købet, så var fejlen blevet opdaget med det
samme, men sælger oplyste mundtligt, at traileren ikke behøvede
at blive synet, og så tænkte jeg ikke yderligere over det..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Fra : alexbo

Dato : 02-04-04 19:05

"petersen_michael" skrev

> men sælger oplyste mundtligt, at traileren ikke behøvede
> at blive synet, og så tænkte jeg ikke yderligere over det..

Det behøvede den sikkert heller ikke på det tidspunkt, men derfor skal den
jo alligevel registeres i dit navn, der er jo din trailer.
Du har jo en reg. attest med en andens navn på, det burde du da have ændret
for længst.

Hvis vi nu forestiller sig, at din trailer bliver stjålet og efterladt et
eller andet sted, hvordan skulle du så få den tilbage, navnlig nu hvor
"ejeren" er død.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 02-04-04 19:40

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406da61c$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Hej Peter
>
> Gælder den ved handel mellem private?

Ja, helt utvivlsomt. Det er et alm. princip i dansk ret - der findes
tilsvarende regler andre steder i lovgivningen.

> Hvis ja, skal det så tolkes, som at sælger skal betale udgiften til en
> ny nummerplade?

Umiddelbart ja.

Men Alexbo lyder til at han måske kender lidt mere til
trailerindregistrering end jeg gør. Er det således sådan at du allerede ved
køb burde have registreret den i eget navn burde du have gjort det og kan
ikke kræve erstatning for dét tab. Øvrige tab kan du formentlig kræve
erstattet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-04-04 20:33

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men Alexbo lyder til at han måske kender lidt mere til
> trailerindregistrering end jeg gør. Er det således sådan at du allerede
ved
> køb burde have registreret den i eget navn

Hvordan har den nye ejer (Michael) betalt vægtafgiften for traileren...?

Fremsendes myndighederne ikke opkrævningen til den person som står på
registreringsattesten..?

Hvem har betalt for den årlige trailervægtafgift siden overtagelsen i 1998
og frem til i dag/år..?

PS: Vægtafgiften er 220 kr. pr. år. (for min standard jydetrailer).

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 02-04-04 22:07

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
1998
> og frem til i dag/år..?
>
> PS: Vægtafgiften er 220 kr. pr. år. (for min standard jydetrailer).

en fynbo trailer, uden bremser, og med en totalvægt under
500,- Kr. koster intet i vægtafgift, og skal ligeledes ikke
forsikres særskilt.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-04-04 22:14

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406dd5da$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> en fynbo trailer, uden bremser, og med en totalvægt under
> 500,- Kr. koster intet i vægtafgift, og skal ligeledes ikke
> forsikres særskilt.

Hmmm .....

http://www.brenderup.dk/default.asp?pageid=83&id=91

....jeg anede ikke, man lavede så små trailere.

Sådan en må se uhyre morsom ud efter en stor 4x4 Toyota.

Hvorfor har du kørt rundt i en andens mands navn..?

Hvad har du ville opnå ved det..?

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 08:19

> [...]

der skulle self. stå under 500 Kg..

> Hvorfor har du kørt rundt i en andens mands navn..?
>
> Hvad har du ville opnå ved det..?

Traileren var på købstidspunktet i en forfatning der ikke muliggjorde
et syn.

efter at jeg renoverede traileren, blev det bare ikke til noget..

Fra : alexbo

Dato : 03-04-04 09:09

"petersen_michael" skrev

> Traileren var på købstidspunktet i en forfatning der ikke muliggjorde
> et syn.

Du skrev i et andet indlæg at traileren ikke skulle synes, så du kunne jo
bare have omreg., som du forøvrigt har pligt til.

Jeg kan godt forstå du ikke fik det gjort, det var jo nemmere at lade være,
men at du mener det er sælgers ansvar synes jeg er mærkeligt.

Bekendtgørelse om syn og reg af køretøjer.
§ 20. Når et registreret køretøj skifter ejer (bruger), har den nye ejer
(bruger) pligt til at anmelde køretøjet til registrering snarest muligt og
senest inden 3 uger efter ejerskiftet (brugerskiftet), medmindre det
afmeldes forinden.

mvh
Alex Christensen

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 14:04

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt forstå du ikke fik det gjort, det var jo nemmere at lade
være,
> men at du mener det er sælgers ansvar synes jeg er mærkeligt.

Det er ikke det jeg hævder..

Det jeg hævder er at sælger har solgt mig en nr. plade,
som var efterlyst..

det andet, er en anden sag..

Fra : petersen_michael

Dato : 02-04-04 22:09

> [...]

kan
> ikke kræve erstatning for dét tab. Øvrige tab kan du formentlig kræve

Jo, den burde have været omregistreret (380,- Kr.)
og den udgift, kan jeg følgelig ikke klandre sælger for.
men nummerpladen som sådan var en del af købet
(værdi 590,- Kr.)
og den mener jeg pt. er en mangel, da den som tidligere
nævnt befinder sig i politiets varetægt.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-04-04 22:15

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406dd659$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> men nummerpladen som sådan var en del af købet
> (værdi 590,- Kr.)
> og den mener jeg pt. er en mangel, da den som tidligere
> nævnt befinder sig i politiets varetægt.

Hvem ejer nummerpladen..?

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 08:16

> Hvem ejer nummerpladen..?

Ja jeg har jo en kvittering fra sælger hvor der står jeg har købt
en trailer med stel når xx og nr plade yy
Så det er jeg overbevist om at jeg gør..

Fra : alexbo

Dato : 03-04-04 06:46

"petersen_michael" skrev

> [...]
> (værdi 590,- Kr.)
> og den mener jeg pt. er en mangel, da den som tidligere
> nævnt befinder sig i politiets varetægt.

Det gør den fordi "ejeren" er død, og det vil du klandre sælger for.

Du burde egentlig glæde dig over, at du ikke fik en bøde for ikke at opfylde
din registreringspligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rune Wold

Dato : 02-04-04 23:01

Peter G C wrote:

[klip]

> Nej. Du har jo ikke fået det du har købt. Se købeloves § 59 om vanhjemmel.

Jeg er ikke så sikker på, at KBL § 59 kan anvendes i denne situation.
Manglen er angiveligt, at det offentlige tilbageholder nummerpladen med
hjemmel i offentligretlig lovgivning. Der stilles krav om syn og
omregistrering før nummerpladen udleveres.

KBL § 59 vedrører oprindelig, hel eller delvis vanhjemmel. Vanhjemmel
kendetegnes ved at sælgeren ikke kan skaffe køberen den ret, som han er
blevet lovet pga. tredjemands modstående ret. Der sigtes her til
tinglige rettigheder såsom ejendomsret, panteret eller tilbageholdsret, o.l.

Spørgeren har i enhver henseende erhvervet en helt og aldeles tinglig
beskyttet ejendomsret over det købte, han har bare ikke opnået den
aftalte rådighed, pga. den offentligretlige regulering. Dette kaldes en
offentligretlig rådighedsbegrænsning, og kan kun betragtes som en
mangel, hvis det følger af reglerne om faktiske mangler. Heraf kan
iøvrigt udledes, at et eventuelt mangelsansvar følger
af KBL § 42, stk. 2, hvorefter der ved oprindelige mangler ifaldes
ansvar for svig og garanti eller ved culpøs tilsidesættelse af den
loyale oplysningspligt.

/Rune Wold

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-04 09:26

Peter G C skrev:

>Nej. Du har jo ikke fået det du har købt. Se købeloves § 59 om vanhjemmel.
>Din sælger skal erstatte dit tab.

Så vidt jeg nu kan se (på baggrund af de andre svar), så er der
ikke noget udefra påført tab idet Michael har undladt at
omregistrere traileren som han havde pligt til. At det nu koster
et syn oveni, er så hans egen fejl fordi han har ventet.

Er det ikke korrekt.

--
Bertel

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 11:02

KLIP

> Er det ikke korrekt.

Det vil jeg mene.

Det er den nu til dags klassiske forveksling/mangel på kendskab af/til
'skyld kontra ansvar'.

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 14:06

> Er det ikke korrekt.

det korrekte er at jeg har købt, i god tro
en nummerplade, som er efterlyst..

At jeg burde have omregistreret en anden sag

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-04 14:31

petersen_michael skrev:

>det korrekte er at jeg har købt, i god tro
>en nummerplade, som er efterlyst..

Har du lov at være i god tro? Man kan da ikke bare købe
nummerplader (fra privat til privat). De udleveres når man
registrerer et køretøj.

>At jeg burde have omregistreret en anden sag

Nej, egentlig ikke. Ved en omregistrering ville du få nogle nye
plader.

--
Bertel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:21

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Har du lov at være i god tro? Man kan da ikke bare købe
>nummerplader (fra privat til privat). De udleveres når man
>registrerer et køretøj.

Du kender ganske lidt til det at handle bil ?

>Nej, egentlig ikke. Ved en omregistrering ville du få nogle nye
>plader.

Vrøvl!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vrøvl!

Korrekt med mindre man ønsker det.

Du har stadig pligt til at omregistrere ved ejerskifte.

Det er *dit*=købers *ansvar*=pligt.

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 15:28

> Du har stadig pligt til at omregistrere ved ejerskifte.
>
> Det er *dit*=købers *ansvar*=pligt.

Det er ikke det sagen handler om..
Sagens kærne er at sælger, sælger en nr. plade
som på tidspunktet hvor salget finder sted har
været efterlyst i 2 år..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:33

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ec9f9$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det er ikke det sagen handler om..
> Sagens kærne er at sælger, sælger en nr. plade
> som på tidspunktet hvor salget finder sted har
> været efterlyst i 2 år..

Jow det er.

Det er din pligt = *dit ansvar* at omregistre traileren ... uanset hvad
sælger ellers også burde have gjort.

Jeg har svært ved at tro, du ikke ved købet allerede *der* lagde mærke til
en uoverensstemmelse mellem sælgers navn og det navn der var påført
registreringsattesten.

Det er måske sælgers "skyld", men dæleme dit *ansvar* at overholde
registreringspligten ved overtagelsen.

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 15:44

> Jeg har svært ved at tro, du ikke ved købet allerede *der* lagde mærke
til
> en uoverensstemmelse mellem sælgers navn og det navn der var påført
> registreringsattesten.

Naturligvis bemærkede jeg at der stod et andet navn på
registreringsattesten
det gør der oftest ved køb af brugte registreringspligtige køretøjer..

hvis du køber et bryugt automobil, ved en forhandler, hvis navn står
der så på registreringsattesten? forhandlerens, eller den forige ejers?

Men hvis nr. pladen er monteret på kørertøjet, må man formode
at nr. pladen er gangbar..

> Det er måske sælgers "skyld", men dæleme dit *ansvar* at overholde
> registreringspligten ved overtagelsen.

Ingen tvivl om det

Sagens kærne er stadigvæk at sælger, sælger en nr. plade
som på tidspunktet hvor salget finder sted har
været efterlyst i 2 år..

Så selv om jeg dagen efter (eller inden for de første 14 dage efter
købet, som loven foreskriver) havde fået omregistreret traileren
var det ikke blevet på den nr. plade, som var en del af handlen
da motor kontoret under ingen omstændigheder havde udstedt
en registreringsattest til en efterlyst nr. plade..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:48

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ecdb5$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Sagens kærne er stadigvæk at sælger, sælger en nr. plade
> som på tidspunktet hvor salget finder sted har
> været efterlyst i 2 år..

Det må være en sag mellem CRM/politiet og sælger..

> [...]
> da motor kontoret under ingen omstændigheder havde udstedt
> en registreringsattest til en efterlyst nr. plade..

Så anlæg et civilt søgsmål og se om du kan geninedrive dine omkostninger hos
sælger.

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 15:55

> Det må være en sag mellem CRM/politiet og sælger..

Enig

> Så anlæg et civilt søgsmål og se om du kan geninedrive dine
omkostninger hos
> sælger.

Mit spørgsmål her i NGen var afledt af en trang til at finde ud
af hvordan mine chancer så ud, for at vinde ved et civilt søgsmål..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:58

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ed045$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Mit spørgsmål her i NGen var afledt af en trang til at finde ud
> af hvordan mine chancer så ud, for at vinde ved et civilt søgsmål..

O.k.

Jeg vil vurdere dem som yderst små.

Dernæst ville jeg nok overveje om der var nogen gevinst .... overhovedet (da
jeg ikke tror, du vil få fri proces)...;)

Hr. Bjørn

Fra : Brian Høy

Dato : 03-04-04 18:33

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:406ed045$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> omkostninger hos
>
> Mit spørgsmål her i NGen var afledt af en trang til at finde ud
> af hvordan mine chancer så ud, for at vinde ved et civilt søgsmål..

Du skal nok også lige tage højde for om udgiften ved selv at betale, er
større eller mindre en det bødeforlæg du får, når du nu er så venlig at
løfte bevisbyrden for at du ikke har overholdt din registreringspligt.

At politiet har hentet pladen uden bødeforlæg, betyder jo ikke at du ikke er
berettiget til en, men kun at det vil være for bekosteligt at løfte
bevisbyrden (du kunne jo have købt den dagen inden).

Det er generelt ikke skide smart at bevise i retten at man har brudt loven.

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 20:34

"Brian Høy" <Brian_hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er generelt ikke skide smart at bevise i retten at man har brudt
loven.

point taken

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:44

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev
:

>Det er ikke det sagen handler om..
>Sagens kærne er at sælger, sælger en nr. plade
>som på tidspunktet hvor salget finder sted har
>været efterlyst i 2 år..

Det kan han jo have været lykkeligt uvidende om ....

(ligesom dig)

Uanset farven på dine strømper, kan du ikke kravle uden om at du selv
har været et smøl, med at få ordnet papirgangen ;)

Du er jo ikke uvidende om at sådanne plader, har en dåbsattest, der
skal ajourføres ved ejerskifte

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:43

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er jo ikke uvidende om at sådanne plader, har en dåbsattest, der
> skal ajourføres ved ejerskifte

Sådan kan man også udtrykke det..:)

Skyld og ansvar er nu også svært at forholde sig til....ny om stunder...;)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:47

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Sådan kan man også udtrykke det..:)

Hehe...

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 15:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det kan han jo have været lykkeligt uvidende om ....

Ja, det lykkedes mig at finde sælger, og han postulerede
at han var uskyldig, at han ikke havde købt traileren
af manden hvis navn stod på reg. attesten, men at han
ikke kunne huske hvem han havde købt traileren af

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-04-04 15:59

> [...]

>af manden hvis navn stod på reg. attesten, men at han
>ikke kunne huske hvem han havde købt traileren af

Det lyder altså mere og mere spøjst det der, men ok, så længe du har
fået den originale attest med, er der jo ikke tvivl om ejerskabet til
traileren, men det er da noget klyt du har rodet dig ud i ;)

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 16:03

> [...]

> fået den originale attest med, er der jo ikke tvivl om ejerskabet til
> traileren, men det er da noget klyt du har rodet dig ud i ;)

Ja, det er lidt trælst..
men ja, jeg har den original reg. attest, og jeg har
dokumentation på ejerskabet

Det kan være mig og en makker må ned til
sælger og se store ud, for at få lidt mønt
til en ny nr. plade..

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 16:10

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ed22d$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det kan være mig og en makker må ned til
> sælger og se store ud, for at få lidt mønt
> til en ny nr. plade..

Så kan du jo "arbejde" med en trussels-/voldssag efterfølgende...:(

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 16:40

> Så kan du jo "arbejde" med en trussels-/voldssag efterfølgende...:(

Jeg har ikke tænkt så meget som at krumme et hår
på sælgers hoved..

Men hvis sælger nu bliver negativt stemt over at blive konfronteret
med mit krav, er det jo rart med lidt moralsk opbakning

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 16:49

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406edad2$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Men hvis sælger nu bliver negativt stemt over at blive konfronteret
> med mit krav, er det jo rart med lidt moralsk opbakning

Det behøver du vel ikke en bisidder for...du kan jo bare ringe til ham...!

Hr. Bjørn

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 17:10

> Det behøver du vel ikke en bisidder for...du kan jo bare ringe til
ham...!

Jeg har ringet til sælger (og båndet samtalen)
sælger siger ikke andet end at han har handlet
i god tro, og mener ikke at jeg kan have krav i
mod ham.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 17:12

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ee1c7$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> ham...!
>
> Jeg har ringet til sælger (og båndet samtalen)
> sælger siger ikke andet end at han har handlet
> i god tro, og mener ikke at jeg kan have krav i
> mod ham.

Så anlæg et civilt søgsmål mod ham, hvis du mener, du er i din gode ret til
kompensation/erstatning..;)

Hr. Bjørn

Fra : alexbo

Dato : 03-04-04 16:03

"petersen_michael" skrev

> Ja, det lykkedes mig at finde sælger, og han postulerede
> at han var uskyldig,

Det samme gør jo du, og sikkert også den person sælger har købt den af,
den egentlige skyldige er afdøde, det er hans fejl, hvis han ikke var død,
ville hans nummerplade ikke blive efterlyst.

Nu ved vi jo ikke om afdøde solgte traileren inden han døde, eller om det er
boet eller en arving der har solgt den, så det bliver lidt af en opgave at
få denne sag opklaret til bunds, så den rette person kan hives i ørene.

mvh
Alex Christensen

Fra : petersen_michael

Dato : 03-04-04 15:25

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Vrøvl!

Præcis, man kan sagtens fortsætte, på de eksisterende
plader med mindre de er afmeldt..

Da jeg efter at pladen var klippet, var på motor kontoret
var der da heller ingen problemer, af nogen art.
Bortset fra det bøvl, det giver, af økonomisk og tidsmæssig
karakter med at få traileren synet og omregistreret.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-04-04 15:27

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:406ec929$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Da jeg efter at pladen var klippet, var på motor kontoret
> var der da heller ingen problemer, af nogen art.
> Bortset fra det bøvl, det giver, af økonomisk og tidsmæssig
> karakter med at få traileren synet og omregistreret.

Havde du levet op til din pligt=*dit ansvar*, havde du heller ikke stået i
situationen.

Hr. Bjørn

Fra : alexbo

Dato : 02-04-04 18:18

"petersen_michael" skrev

> Hvad nu, skal jeg bare betale og være glad, på hhv. motor kontor og
> syningshal

Ja,
som jeg læser sagen har du ikke indreg. traileren i dit navn, det er nok
på tide at få det gjort.

mvh
Alex Christensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-04-04 20:46

> [...]

KLIP

> Hvad nu, skal jeg bare betale og være glad, på hhv. motor kontor og

Hvordan har du betalt til CRM siden 1996/7 for den årlige vægtafgift..?

Har du ikke betalt årlig vægtafgift for traileren, har du (endnu) et
økonomisk problem (for ikke slet ikke at nævne .... et lovmæssigt).

Hr. Bjørn