JDBC / ODBC problemer
Fra : Theis Borg

Dato : 22-01-01 12:10

Hejsa.

Jeg forsøger at komme i kontakt med en database via. den indbyggede
JDBC/ODBC Bridge. Har prøvet et par dage nu, men programmet hopper hele
tiden ned til exeptionhandleren.

q Theis

Håber at nogen kan hjælpe. Her kommer koden:

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.sql.*;

public class simple extends Applet {

public void paint(Graphics g) {
g.setColor(Color.cyan);
g.fillRect(0,0,200,200);
g.setColor(Color.black);

String err="";
String url = "jdbcbc:test";
try {
Class.forName( "sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver" );
Connection con = DriverManager.getConnection(url, "",
"");
}
catch( Exception e ) {

e.printStackTrace();
err= "Unable to load driver";
g.drawString(err, 5, 15);

}

}//paint()

}//simple

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-01-01 13:11

Theis Borg wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg forsøger at komme i kontakt med en database via. den indbyggede
> JDBC/ODBC Bridge. Har prøvet et par dage nu, men programmet hopper hele
> tiden ned til exeptionhandleren.

Hvad siger fejlmeddelelsen fra exceptionen?

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42

Fra : Theis Borg

Dato : 22-01-01 15:12

> Hvad siger fejlmeddelelsen fra exceptionen?

java.sql.SQLException: No suitable driver

Men det er jo JDBC/ODBC som er indbygget i JDK???

q Theis

Fra : Theis Borg

Dato : 22-01-01 17:00

Har fundet ud af det: problemet var at jeg prøvede at kontakte databasen
via en applet - det kan man ikke. Kører man programmet fra main (i
stedet for init og paint) går alting fint...

q Theis