Skærmfrekvens i spil
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 13-04-04 17:36

Hejsa

Når jeg spiller NFS Underground, MOHAA, CS osv. har jeg lagt mærke til at
min skærmfrekvens dropper dramatisk. Jeg kører spillene i 1024x768 og det
kan både min skærm (Samsung 959NF) og mit gfx (Radeon 9800 XT) sagtens
trække i 100 Hz. Der er bare det problem at jeg ikke kan ændre det, så det
kører konstant i 60 Hz (59 Hz). Hvordan får jeg skærmen til at køre med 100
Hz, eller i det mindste bare 85 Hz?

Mvh.

Kenneth

(X-postet, håber det er OK)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-04-04 18:23

(: MarlboroMan :) wrote:
> [...]
> ikke kan ændre det, så det kører konstant i 60 Hz (59 Hz). Hvordan
> får jeg skærmen til at køre med 100 Hz, eller i det mindste bare 85

Start --> Kør --> skriv dxiag i boksen og tryk return. På sidste
faneblad kan du ændre default refresh rate for DirectX spil.

Du kan muligvis også bruge det her:
http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : --=Stone=--

Dato : 14-04-04 13:10

> Start --> Kør --> skriv dxiag i boksen og tryk return. På sidste
> faneblad kan du ændre default refresh rate for DirectX spil.

OK skal vi ikke prøve med dxdiag istedet for ... ??
Du kan oxo gå til din win mappe og ind i system32/ hvor dxdiag ligger !!

--
--=Stone=--©

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-04-04 14:13

--=Stone=-- wrote:

> OK skal vi ikke prøve med dxdiag istedet for ... ??
> Du kan oxo gå til din win mappe og ind i system32/ hvor dxdiag ligger
> !!

Hvad?

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-04-04 15:29

Sune Mika Salminen wrote:

> Hvad?

Nårh ja der mangler et d

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : --=Stone=--

Dato : 15-04-04 07:22

> Nårh ja der mangler et d
>
> -Sune

Jup... ellers et godt hint, men kun for den lidt erfarene bruger, da der
kan gå rigtig ged i den hvis man ikke kender lidt til den form for
indstillinger ...

--
--=Stone=--©

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-04-04 09:35

--=Stone=-- wrote:

> Jup... ellers et godt hint, men kun for den lidt erfarene bruger,
> da der kan gå rigtig ged i den hvis man ikke kender lidt til den form
> for indstillinger ...

Så må man sgu lære det på den hårde måde..!

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : --=Stone=--

Dato : 15-04-04 11:21

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Så må man sgu lære det på den hårde måde..!

Helt enig...

--
--=Stone=--©

Fra : icjinu

Dato : 12-04-04 21:58

(: MarlboroMan :) wrote:
> [...]
> kører konstant i 60 Hz (59 Hz). Hvordan får jeg skærmen til at køre med 100

jeg brugte et program der hedder: NVRefreshTool , da jeg gamede cs, søg
evt. på google.

mvh icjinu

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-04-04 04:47

icjinu wrote:

> jeg brugte et program der hedder: NVRefreshTool , da jeg gamede cs,
> søg evt. på google.

NVRefreshTool var fedt men virker ikke under Windows XP.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : Kasper Aae

Dato : 14-04-04 13:03

On Wed, 14 Apr 2004 05:47:22 +0200, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

>NVRefreshTool var fedt men virker ikke under Windows XP.

Men det gør den her vist, hvis man altså har et nVidia kort.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1547

--
Kasper Aae

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 16-04-04 16:41

Hejsa alle sammen

Efter at have prøvet flere forskellige programmer, det i Catalyst og dxdiag
endte jeg med at bruge muligheden i dxdiag.

Mange tak for hjælpen

Kenneth