CMR4 bare hamrende dårligt kodet eller ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 19:25

Hejsa alle..

Har instaleret CMR4 og det hakkede af h... til. fandt ud af at det hakkede
når der skete noget med lyden.. på mit lydkort slog jeg eax fra (har et
terratec) så kørte spillet helt fint. Dog er lyden fra motor og dæk så lav
at jeg lige kun kan høre det uden at blive skreget ud af co driver for han
går helt fint igennem..

Prøvede så lige med mit onboard lydkort for at se om det skulle kunne hjælpe
noget.. det kunne det IKKE.. der mangler stadigvæk volme på motor og dæk..

nogle som har en løsning ?

Fra : Vega

Dato : 05-04-04 15:49

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg lige kun kan høre det uden at blive skreget ud af co driver for han

Lyden er kanon her med et Sound Blaster Audigy 2 ZS med EAX 4.0 slået til,
ingen hakken.

> Prøvede så lige med mit onboard lydkort for at se om det skulle kunne
hjælpe
> noget.. det kunne det IKKE.. der mangler stadigvæk volme på motor og dæk..
>
> nogle som har en løsning?

Desværre kan jeg ikke hjælpe, da jeg ikke aner noget som helst om det kort
du har, men med Audigy 2 ZS ingen problemer.

Mvh. Vega.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 18:09

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Lyden er kanon her med et Sound Blaster Audigy 2 ZS med EAX 4.0 slået til,
> ingen hakken.

Nej det tror da faen når spillet's lyd er kodet til netop det kort !

> Desværre kan jeg ikke hjælpe, da jeg ikke aner noget som helst om det kort
> du har, men med Audigy 2 ZS ingen problemer.

Igen.. det da for dårligt at de laver et spil som kun virker med bestemt HW
! så kan man jo lige så godt købe en Xbox ...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-04 19:15

In article <407192ad$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> says...

> Igen.. det da for dårligt at de laver et spil som kun virker med bestemt HW
> ! så kan man jo lige så godt købe en Xbox ...

Enig. CMR4 er slamkode af værste skuffe.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Vega

Dato : 05-04-04 20:07

> Nej det tror da faen når spillet's lyd er kodet til netop det kort !

Ok. Sorry min fejl, skal ikke ske igen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:53

> Ok. Sorry min fejl, skal ikke ske igen.

Du skal endelig ikke tage det personligt det er ikke ment personligt... det
er ment mod Codemasters skod kodere !
De sku ha nogle bank sku de.. eller også er de betalt af creativ for at lave
det kun til deres lydkort for at kunne sælge nogle flere.. de ved jo godt
selv at de er for dyre med deres lydkort.. jeg gav under 700 for et lydkort
MED optical out og in PÅ kortet !!
Hvis man skal have optical in og ud på et creativ kort skal man jo have den
der boks med og så snakker vi priser OVER de 2k :(

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-04 02:40

In article <4071b903$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> says...

> selv at de er for dyre med deres lydkort.. jeg gav under 700 for et lydkort
> MED optical out og in PÅ kortet !!

Jeg overvejer selv et Terratec - Kan du sige noget godt om
lydkvaliteten på de analoge ind-/udgange (jeg går ud fra at det er
forsynet med sådanne)?

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 16:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg overvejer selv et Terratec - Kan du sige noget godt om
> lydkvaliteten på de analoge ind-/udgange (jeg går ud fra at det er

Så lidt som jeg har brugt dem kan jeg kun sige at jeg ikke har hørt nogle
forskelle på dem og andre lydkort...

samt på mit sixpack 5.1 er der 3 stk.. front - rear - bas og center ! :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-04 23:49

In article <4072cf9f$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> says...

> Så lidt som jeg har brugt dem kan jeg kun sige at jeg ikke har hørt nogle
> forskelle på dem og andre lydkort...

Okay. Jeg har onboardlyd lige nu og det er _ringe_... :-/

> samt på mit sixpack 5.1 er der 3 stk.. front - rear - bas og center ! :)

Jeg har kun behov for stereo. Men stereo-lydkort fås desværre ikke
mere, medmindre de er fuldprofessionelle - og så er de jo ikke gode til
spil...

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 16:22

> Jeg har kun behov for stereo. Men stereo-lydkort fås desværre ikke
> mere, medmindre de er fuldprofessionelle - og så er de jo ikke gode til
> spil...

Hvordan stereo ? der er da stereo på alle lydkort :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-04 00:15

In article <40741c82$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> says...

> Hvordan stereo ? der er da stereo på alle lydkort :)

Du ved 2 kanaler (højre og venstre) og _intet_ andet. Jeg har ikke
behov for 17 forskellige kanaler. Jeg har brug for 2. Jo færre kanaler,
desto bedre lyd er der plads til...