Zoo Tycoon
Fra : FJ

Dato : 29-03-04 16:21

Mit barnebarn vil gerne spille Zoo Tycoon på WinXP Pro
på en P.4 - 2.4Ghz med 256MB DDR ram
Skærmen kører 800x600 v/60Hz
grafikkortet er et RIVA TRNT 32 MB
(spillet har tidligere kørt fint under win'98SE med denne konfiguration,
men efter hun har fået XP Pro får hun sort skærm ved opstart af spillet.

Kan nogen hjælpe med en forklaring på, hvorfor...?
Mvh
FJ

Fra : Søren Kappel

Dato : 29-03-04 17:39

Hejsa

> men efter hun har fået XP Pro får hun sort skærm ved opstart af spillet.
>
> Kan nogen hjælpe med en forklaring på, hvorfor...?

Har du prøvet at sætte den op i kompatibilitets tilstand til win98?

Højreklik på ikonet -> vælg egenskaber -> kompatibilitet -> flueben i kør
dette i kom. tilstand for win98

Med venlig hilsen

Søren Kappel

Fra : FJ

Dato : 29-03-04 21:46

Hej Søren -
Nej, ej afprøvet endnu men det skal det sør'me - På Sofie's vegne: Tak!

Mvh
FJ

Fra : FJ

Dato : 02-04-04 00:45

Hej igen -
fik lige afprøvet forslaget, men det funker stadig ikke - hver gang spillet
startes op, kommer der en melding om 'Indeo Video playback' - noget jeg ikke
kender...
og derefter får vi igen sort skærm - Ved nogen noget?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-04-04 15:16

FJ wrote:
> [...]
> noget jeg ikke kender...
> og derefter får vi igen sort skærm - Ved nogen noget?

Prøv at installere Indeo Video:
http://home.eunet.no/~pereivin/iv5setup.exe

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : FJ

Dato : 04-04-04 21:38

Hej Sune -
Tak for rådet - installerede indeo Video uden problemer, men da spillet
skulle startes op, kom vi dertil, hvor spillet normalt loades - går så ud
igen - og denne gang tilbage til skrivebordet... dvs. vi kommer lidt længere
end uden IV - kan det have noget at gøre med at grafikkortet kun er Riva TNT
2 med 32MB på kortet, og ikke vil samarbejde med WinXP Pro ? Ved du det?
Mvh
FJ

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-04-04 00:08

FJ wrote:
> [...]
> grafikkortet kun er Riva TNT 2 med 32MB på kortet, og ikke vil
> samarbejde med WinXP Pro ? Ved du det? Mvh

Nej det er helt sikkert ikke kortets skyld. Jeg tror heller ikke et spil
som Zoo Tycoon presser sådan et kort overhovedet.
Se minimumskravene for Zoo Tycoon her:
"Super VGA video display, capable of 800x600 resolution; DirectX® 8.0a
(included); 4 MB graphics card, 16-bit color capable, 16 MB recommended"

Har du set her:

Zoo Tycoon Patch for Windows XP SP1 Now Available

If you have recently purchased a new computer with Windows XP SP1
installed or you have done a clean installation (not an upgrade to your
existing Windows XP installation) of Windows XP SP1 you may have
encountered an issue wherein Zoo Tycoon or Dinosaur Digs will lock up
when trying to play the intro movies. This patch will solve this
problem.
http://www.microsoft.com/games/zootycoon/downloads.asp#update

Måske kan det hjælpe.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : FJ

Dato : 06-04-04 22:00

Hej Sune -
Det skulle også prøves - hentede 'ztpatch.exe' (skulle værer
selvudpakkende...) og resultatet er så, at man bliver bedt om at indsætte
'Zoo Tycoon Update ver.10.12 i D:'
og en sådan kan det ikke lade sig gøre at finde på siden om Z T, så jeg er
stadig lidt lost, og Sofie er ved at miste troen på 'Morfar's
ufejlbarlighed' - ihvertfald tak for ulejligheden...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-04-04 23:40

FJ wrote:
> [...]
> jeg er stadig lidt lost, og Sofie er ved at miste troen på 'Morfar's
> ufejlbarlighed' - ihvertfald tak for ulejligheden...

Søgemaskinen er opfundet, morfar!!

Hvis man søger på "Zoo Tycoon 10.12" fremkommer dette link som det
første:
http://www.microsoft.com/games/zootycoon/patch.asp

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : FJ

Dato : 06-04-04 23:50

ja, sør'me ja, og det er lige netop den patch 'ztpatch.exe', der ved
udpakning beder om dét, jeg skrev i mit sidste indlæg... -og derfor fik
jeg fornemmelsen af ikke at kunne komme videre.....
Hilsen
'Morfar'

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-04-04 01:34

FJ wrote:
> [...]
> udpakning beder om dét, jeg skrev i mit sidste indlæg... -og
> derfor fik jeg fornemmelsen af ikke at kunne komme videre.....

Jamen Morfar.....det er jo den selv der er Zoo Tycoon ver.10.12.
Det er da mystisk. Er D: dit CD drev eller er det en harddisk nummer to?

Er det en dialogbox hvor du kun kan trykke OK eller Cancel? Eller kan
man noget andet?

Hvor downloader du patchen til, skrivebordet?

Hvis alt andet fejler kan du jo gøre det her:

1.. Edit your zoo.ini file (typically at c:\program files\microsoft
games\zoo tycoon\zoo.ini) with Notepad or similar editor.
2.. Find the lines "playMovie=1" and "playSecondMovie=1".
3.. Change those to "playMovie=0" and "playSecondMovie=0". This should
allow the game to bypass the intro movies.
4.. If those lines are not in that file, you may add them. They should
go in a block labled "[UI]". So, you should have the following in your
zoo.ini file:
[UI]
playMovie=0
playSecondMovie=0

Make sure the lines are not duplicated.
-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Fra : FJ

Dato : 07-04-04 17:03

Mit D:drev er CD-drevet - Når dialogboxen beder om at indsætte cd'en med ZT
10.12 update i D. er der kun to muligheder - OK eller 'Annuller'.
Update'n ligger i programmer/ i mappen Zoo Tycoon sammen med det øvrige af
ZT-filerne... derfra dobb.klikkes på den og den spø'r om den skal installere
update'n - når man så siger ja, kommer ovennævnte dialogbox frem...
Kunne det hjælpe, hvis ztpatch.exe lå på en skive i D:drevet?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-04-04 11:55

FJ wrote:
> [...]
> dialogbox frem...
> Kunne det hjælpe, hvis ztpatch.exe lå på en skive i D:drevet?

Okay nu bliver det simpelthen for mystisk. I må undvære intro-filmene.
Gør sådan her:

1.. Edit your zoo.ini file (typically at c:\program files\microsoft
games\zoo tycoon\zoo.ini) with Notepad or similar editor.

Med andre ord, højreklik på zoo.ini, vælg "åbn med" og find så
notepad/notesblok på listen. Nu kan du gøre nedenstående:

[...]

Du skal sikre dig at ovenstående ikke optræder to gange i .ini filen.

Virker det nu?

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !