Far Cry Carrier: Hjælp.
Fra : Colzen

Dato : 27-03-04 22:16

Halløjsa.

Selvom det er meget tidligt i spillet sidder jeg godt og gundigt fast.

Jeg er kommet dertil hvor jeg skal op på øverste dæk af en stige. Deroppe
står der mange mennesker der ikke kan lide mig + en helikopter der heller
ikke kan
Hver gang jeg stikker mit hoved op går der ca 10 sekunder så ligger jeg ned.
Nogle gode hints til hvordan jeg klarer den? For jeg gider ikke ligge ned
når jeg ikke er træt

Mvh
Colzen

Fra : TC

Dato : 27-03-04 22:38

Hej,du kan gå ned på dækket,nedenunder og pløkke helikopteren,når du har
gjort det,er det nemmere at få ram på soldaterne oppe ovenpå :)

Fra : Silver

Dato : 27-03-04 22:40

> [...]
ned.
> Nogle gode hints til hvordan jeg klarer den? For jeg gider ikke ligge ned

Bliv bag ved de kasser og få først skudt maskingeværsskytten i helikopteren,
når du har pløkket ham falder han ud og helikopteren forsvinder, dernæst
brug dine lean left/right taster til at titte ud og nakke de andre soldater
en efter en, husk at der står nogle oppe på de stiladser til højre på
skibet. Så skulle du klare det.

Mvh
Silver

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 22:52

> [...]
ned.
> Nogle gode hints til hvordan jeg klarer den? For jeg gider ikke ligge ned

Den tog også mig noget tid :)

Jeg greb det lidt anderledes an, end de andre kan jeg se.

Jeg zigzaggede hen over dækket, om bag stilladset der er bag dig, når du
kommer op på dækket.

Helikopteren er bag dig, så sørg for at dække dig ryg så meget du kan, med
de kasser der står på dækket.

Når du kommer frem, højre om stilladset, kan du tage sigte på gutten der
står med en machine-gun, lidt oppe.

Når du har nakket ham, er det i huj og hast op til hans machine-gun, og tryk
F, nu kan du nakke helikopeteren, og alle de fodfjolser der render rundt på
dækket, rimelig nemt... brug evt. lidt af dine granater, eller skyd kasserne
foran dig ned, så du bedre kan komme til dem alle :)

Derefter skal du _ikke_ gøre som mig, og falde i vandet hen over gangbroen
mellem dækkene... det tog mig noget tid at finde ud af at pløkke kæderne af
gummibåden! :)

Det var sådan jeg klarede den, og hvis du synes den er svær, så bare
vent.... det bliver grufuld senere, men ikke engang SÅ meget senere! :)

> Mvh
> Colzen

Lars B

Fra : Colzen

Dato : 27-03-04 23:40

Jeg takker for alle jeres svar, dem vil jeg prøve i morgen og se om ikke det
kommer til at gå bedre end idag.

Mvh
Colzen

Fra : Allan Toft

Dato : 28-03-04 03:26

Du kan også bare gå ned på dækket nedenunder og så helt frem i stævnen, der
står en NICE lille ærtebøsse du kan bruge så får piskeriset ris til egen
røv....

Husk lige at nakke de 2 mercs ovenover dig ellers bliver du skudt ned før du
når maskingeværet ;)
Dette gøres fra dækket nedenunder

mvh
Allan

> Jeg takker for alle jeres svar, dem vil jeg prøve i morgen og se om ikke
det
> kommer til at gå bedre end idag.
>
> Mvh
> Colzen

---

Fra : Madsen

Dato : 28-03-04 10:12

On Sat, 27 Mar 2004 22:52:27 +0100, "Lars Jensen" <lars [at] zulfo
[dot] dk> wrote:

>Derefter skal du _ikke_ gøre som mig, og falde i vandet hen over gangbroen
>mellem dækkene... det tog mig noget tid at finde ud af at pløkke kæderne af
>gummibåden! :)

Det med gummibåden tog også mig lang tid at finde ud af.
Det er jo direkte misvisende at når man hopper ned i båden,
så får man besked på at bruge sin "Use" tast for at frigøre
båden, men det eneste der sker er at den gynger lidt.

Om det er en bug i spillet ved jeg ikke, men OK, det lykkedes
da til sidst at finde us af at skyde den fri.

mvh Madsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-03-04 10:19

"Madsen" <madsen@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Om det er en bug i spillet ved jeg ikke, men OK, det lykkedes
> da til sidst at finde us af at skyde den fri.

Hehe ja, jeg blev sur til sidst, og begyndte at skyde vildt omkring mig.
Det resulterede i at den ene ende af båden kom fri. (jeg ramte åbenbart en
wire)
Jeg landede i vandet nedenunder, og var nødt til at skyde meget præcist
efter den anden kæde.
Båden kom ned (næsten i hovedet på mig) og jeg sejlede væk.

Fra : Madsen

Dato : 28-03-04 12:14

On Sun, 28 Mar 2004 11:19:22 +0200, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

> [...]
>efter den anden kæde.
>Båden kom ned (næsten i hovedet på mig) og jeg sejlede væk.

LOL, det var præcist sådan at jeg fik den ned.

Jeg kravlede dog op på sandet inden jeg skød
den anden wire over, så jeg fik ikke båden i
hovedet.

mvh Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 28-03-04 21:15

Madsen wrote:

> Jeg kravlede dog op på sandet inden jeg skød
> den anden wire over, så jeg fik ikke båden i
> hovedet.

På dækket af hangarskibet opdagede jeg, at man kunne skyde/skære kæderne
til de to træbroer over så de faldt ned. Så tricket med gummibåden kendte
jeg allerede, selvom jeg undrede mig over at jeg kun vippede frem og
tilbage, da jeg hrugte Use-tasten.
Men det sjove var til gengæld, at jeg forblev i gummibåden, selvom den
stadig kun hang i en kæde! :)

Jeg må indrømme, at Far Cry altså rykker for vildt hos mig, efter som jeg
troede mit spiller-gen var dødt for evigt og faktisk kun har brugt pcen som
arbejdsstation de sidste par år. Rart... :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 22:33

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage, da jeg hrugte Use-tasten.
> Men det sjove var til gengæld, at jeg forblev i gummibåden, selvom den

Det er netop det med FarCry. På grund af fysikken, opstår der så mange fede
situationer...

Og så er det også fedt at der ikke kun er en løsning... stadig selv om det
for en stor dels vedkommende er scriptet.

Jeg har f.eks. lige gennemført en del, hvor jeg listede rundt om en halv-ø,
hvor der befandt sig fucking mange fjender iflg. radaren. Da jeg var færdig
med at mere eller mindre snig-myrde dem alle, listede jeg lidt rundt, og
fandt en bjerg, hvor på der stod en stor fast mountet maskinpistol, med fri
udsyn til øen... fedt, det havde gjort tingene LIDT lettet! :)

Og så fik jeg lige set den fedeste døds-scene længe... head-shot med
sniperrifel, og han falder på knæ i vandet, kigger lidt, og falder forover
med et plask, alt i medens jeg kigger gennem scopet... det så fedt ud. Ved
ikke om mit screenshot af det blev godt! :)

> [...]
som
> arbejdsstation de sidste par år. Rart... :)

Det er sjældent jeg bliver så grebet af et spil. Jeg sidder også mest og
glor på asp-kode, men det er helt glemt i denne tid :)

Fra : Peter T.

Dato : 28-03-04 23:00

Lars Jensen wrote:

> Det er netop det med FarCry. På grund af fysikken, opstår der så mange
> fede situationer...

Ja. Da jeg startede på Pier-banen, stod jeg på et meget højt punkt, hvor
jeg skyder de to første synlige mercenaries. Der står så to mere
forneden på bakken. Og jeg kunne så ikke dy mig for at skubbe et par
tønder udover og nedad bakken og se den ene ramle ind i en af de to mand,
hvorpå han naturligvis blev væltet. Og på hangarskibet blev jeg også
opmærksom på hvordan kasserne reagerer, når jeg skyder på dem. Genialt.

> Og så er det også fedt at der ikke kun er en løsning... stadig selv om
> det for en stor dels vedkommende er scriptet.

Enig.

> [...]
> jeg lidt rundt, og fandt en bjerg, hvor på der stod en stor fast
> mountet maskinpistol, med fri udsyn til øen... fedt, det havde gjort

Lad mig gætte; du er kommet til research-banen, hvor der står en
granatkaster foran en hytte? :) Jeg prøvede selv at liste rundt der, men
soldaterne står for godt placeret, til at det kan lade sig gøre, at nærme
sig hytten uden at blive opdaget.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 23:11

> [...]
> hvorpå han naturligvis blev væltet. Og på hangarskibet blev jeg også
> opmærksom på hvordan kasserne reagerer, når jeg skyder på dem. Genialt.

Eeeej, jeg har ikke prøvet at skubbe tønder efter nogen... det må jeg se at
på prøvet :)

På "peer"-banen fik jeg godt nok væltet nogle lysmaster ned på folk, det
tæller vel også!? :)

> Enig.

> Lad mig gætte; du er kommet til research-banen, hvor der står en
> granatkaster foran en hytte? :)

Okay, det er en granatkaster? Jeg prøvede ikke at bruge den... æv...

Men ja, jeg er lige startet på reseach. Er lige kommet ind i hulen, og døde
derefter ret hurtigt, da jeg blev omringet, og det var for mørkt til at jeg
kunne se mercs'ne for baggrunden... skal nok lige have givet gamma'en et
nøk... selv om jeg tænder lygten, er det stadig meget mørkt.

> Jeg prøvede selv at liste rundt der, men
> soldaterne står for godt placeret, til at det kan lade sig gøre, at nærme
> sig hytten uden at blive opdaget.

Okay... jeg synes ellers det så ud til, at havde jeg taget bagvejen, kunne
det have været lettere :)

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-04 01:01

Lars Jensen wrote:

> [...]
> til at jeg kunne se mercs'ne for baggrunden... skal nok lige have
> givet gamma'en et nøk... selv om jeg tænder lygten, er det stadig

Tro mig! Gammaen bliver dit mindste problem efter indgangen til Research-
banen! :) Jeg er stadig i gang med Research-banen og nu synes jeg virkelig
at min røv brænder! Og jeg er kun lige startet på mareridtet efter hvad
jeg har læst hæhæ...

Forøvrigt. Jeg har helt droppet lygten, fordi den simpelthen lyser
forkert. Det er kun lige de allernærmeste textures, som bliver lysere, så
jeg har istedet valgt at skrue op for gamma.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Vega

Dato : 28-03-04 22:43

> [...]
ned.
> Nogle gode hints til hvordan jeg klarer den? For jeg gider ikke ligge ned

Hej.

Jeg vil bare lige høre hvilke sittings I kører med og bruger I AA og
Anisotropic filter?

Mvh. Vega.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 22:56

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Jeg vil bare lige høre hvilke sittings I kører med og bruger I AA og
> Anisotropic filter?

Jeg kører det sådan, at jeg synes det er 100% flydende (har ikke checke
raten).

1024x768x32 bit, ingen AA, alt sat til Medium, AF sat til 1.

Jeg kan godt køre med en del sat på high, i 1280x1024x32 bit, med 1 x AA,
men så begynder det at knibe sine steder.

Mit system: P4 2.4@3 Ghz, MSI GeForce Ti4400 128Mbyte, 1 Gbyte ram i
Windows XP.

Må nok hellere snart få skiftet mit GFX-kort til noget ATI 9800 Pro....

> Mvh. Vega.

Lars B
Screenshots af FarCry, måske med spoilers :)
http://www.zulfo.dk/fcry/index.htm og flere kommer til.....

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-03-04 20:46

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil bare lige høre hvilke sittings I kører med og bruger I AA og
> Anisotropic filter?

Hej igen

Jeg kører med 4xAA og 16x Ani på et Radeon 9700 non-pro.

Det kører helt flydende med den nye patch (1.1) og den nyeste Catalyst 4.3.
Jeg synes bare ikke Cat. 4.3 er helt så flot som 4.1

Venlig hilsen
Henrik