RMI
Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 19-01-01 21:19

Hej!

Jeg har problemer med RMI.
Jeg har hentet nogle simple source-filer (et interface til serveren, selve
serverprogrammet og et klientprogram), kompileret serverprogrammet med RMIC
så stub og skelet filer skabes og startet RMIREGISTRY.
Problemet kommer når jeg starter serveren, der kastes en classNotFound
exception hvor den brokker sig over stub-filen ikke findes, selvom den
ligger i samme bibliotek som programmet samt diverse steder i JDK
bibliotekerne.
Er der nogle der har erfaringer med noget lignende??

Thomas Sejr Jensen
Thomassj@worldonline.dk
www.worldonline.dk/~thomassj

Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 19-01-01 21:46

Jeg er nu kommet ud over classNotFoundException ved at tilføje følgende
parameter:
-Djava.rmi.server.codebase=file:\\rmi\

Nu brokker den sig til gengæld over noget security. Jeg har læst lidt i
JDK-hjælpen men kan ikke få løst probelmet med den parameter de beskriver.
Forslag?

Fra : Thomas Berg von Lind~

Dato : 21-01-01 17:01

Thomas Sejr Jensen" <thomassj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har problemer med RMI.

Hej Thomas

Prøv at læse de her tutorials. De skulle gerne svare på dine spørgsmål.

Den letteste:
http://www.java.sun.com/docs/books/tutorial/rmi/index.html

Den lidt mere detaljerede:
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/rmi/RMI.html

Mvh

Thomas Berg von Linde

Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 21-01-01 23:17

Takker!

Jeg er nu kommet frem til at det faktisk virker under Win98, men under
Win2000 får jeg følgende fejl:
java.security.AccessControlException: access denied <java.io.FilePermission
\\rmi read>

Yderligere hjælp er meget velkommen!

Fra : Janus

Dato : 22-01-01 23:06

Prøv lige at lade være med at røre ved den dér Security Manager, eller hvad
det nu er den hedder, så skulle det gerne spille 100%. Har selv haft ca.
samme problem.

Janus