Ifølge Mormon-kirken... [konklusion]
Fra : Cyril Malka

Dato : 25-04-04 14:26

Goddag,

Som alle ved fra den misinformation, der har været, så har Bodil Grove
Christensen på et tidspunkt udtalt at "På GT's tid var de ganske vist
Herrens ejendomsfolk, men på NT's tid slog de Kristus ihjel".

Dette udsagn blev brugt til at går efter nutidens jødere, "og jeg har
umådeligt svært ved at se noget rationelt ved jødernes opførsel
i disse tider". m.m.
(news:<4082932f$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>)

Bodil mente at finde grundlag for sit udsagn i evangelierne og da hun
blev spurgt om citationer for sit udsagn blev svaret "Læs dog NT, det
står beskrevet mindst 4 gange, én gang i hvert af de 4
evangelier."
(news:<4082f934$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>)

På ingen tidspunkt har Bodil skrevet at hun havde skrevet mere end hun
ønskede, på ingen tidspunkt har Bodil taget afstand fra sine udsagn. Dog
blev "jøder" til "isralere" og "Jesus" til "politik", men der blev ikke
udsendt nogen dementi.

Da LDS har haft problemer med racisme, racistitiske udtalelser før som
de har haft svært ved at ryste af sig, så bad jeg først Bodil, om det
var LDS holdning, hvilket forblev ubesvaret men førte til en del
personlige angreb.

Derfor spurgte jeg LDS, hvad var deres lære om det, for det er korrekt,
at der er skrifter (især af Brigham Young) som er noget kontroversielle
og sekten har afgjort ændret kurs efter 1978. Dog kunne jeg ikke se
nogen holdning til lige dette problematik som kommer tilbage til
forgrunden af kristendom, godt hjulpet på vej af bl.a. Gibsons film.

Dette blev naturligvis også grund til personlige angreb fordi der blev
påstået til at have "klaget" over Bodil. Bodil har dog ikke produceret
min klage og selv om jeg har tilbudt at man kunne få det tilsendt, hvis
man spurgte mig privat blev dette ikke gjort, hvilket tyder på at enten
der er ikke interesse for det, eller også er der ikke interesse i at
kende sammenhængen.

De forskellige informationschefer, jeg har haft kontakt med har været
yderst venlige og hjælpsomme og efter lidt snak frem og tilbage, først
om den generelle holdning af bevægelsen, som ikke var helt mit
spørgsmål, så er der kommet officielt en forklaring på LDS holdning til
om jøder og Jesus. Hvilket er:

" Kære Cyril Malka.

Ifølge Mattæusevangeliet kapitel 23:34/36 ligger et stort ansvar på
jødernes skuldre. Men læser man hele kapitlet, står det helt klart, at
Jesus henvendte sig til de skriftkloge og farisæerne, altså lederne
blandt jøderne, dem der havde studeret og brugt al deres tid på deres
religion, og som burde vide bedre. Se især versene 13/15. Det er de
skriftkloge og farisæerne (lederne), der må bære ansvaret, og ikke
hele folket. Det stemmer helt overens med vor kirkes trosartikler, hvor
artikel nr. 2 lyder: Vi tror, at menneskene vil blive straffet for deres
egne overtrædelser og ikke for Adams synder.

(For at sige det med andre ord: ved at blive født som dansker
påtager man sig ikke ansvaret for Christian den fjerdes handlinger)

Venlig hilsen
Niels-Ove Andersen"

Hvis Bodil eller andre mormoner skulle så udtale udsagn som dem, udtalte
den 19/04-2004 af PR-medarbejder Bodil grove Christensen måtte disse i
hvert fald beregnes til ikke at svare til den holdning videregivet til
mig af deres informationschef.

Der skal dertil siges, at ovenstående ikke kan tages som LDS "officiel
holdning", da dette jo kommer fra Salt Lake City, men vi kan vist roligt
tage det som rimelig officielt.

Dette burde kunne afslutte og lukke sagen.

Jeg syntes, det var vigtigt meed både en resume på sagen samt at
forklaringen kom, da de forskellige indlæg jo bliver arkiveret. Uden
afsluttende sag kan man hurtigt få den idé at LDS anklager jøderne for
deiciden da ingen af de tilstedeværende mormoner tager officielt
afstand til pågældende udsagn...

Faktisk, har jeg lige gjort dem en tjeneste.

Sagen over and out.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 48 - Nyheder: Tusinder af Jehovas Vidner
bliver misbrugt http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 25-04-04 14:57

I news:20040425152559.1ee564e3@cylle skrev
Cyril Malka følgende:

[ ... ]
> Bodil har dog ikke
> produceret min klage

Nej, det har hun vel ikke. Det er vel noget du er voksen nok til selv
at gøre!

> Faktisk, har jeg lige gjort dem en tjeneste.

Ved at producere den kage som du siger at Bodil ikke har produceret

XFUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Mr. D

Dato : 25-04-04 15:17

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> skrev i en meddelelse
> I news:20040425152559.1ee564e3@cylle skrev
> Cyril Malka følgende:
>
> Ved at producere den kage som du siger at Bodil ikke har produceret

?

Mr. D

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 25-04-04 15:22

I news:408bc822$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Mr. D følgende:

[ ... ]

> ?

Da det ser ud til at fremgå at Bodil ikke har produceret Cyrill's
klage, har Cyrill vel været nødt til selv at producere det som en
kage(mand)

Men jeg kan heller ikke rigtig forstå hvorfor i alverden Bodil i det
hele taget skulle begynde at producere de klager Curill har lyst til
at sende. Jeg antager at Bodil har mere end nok at se til, så hun ikke
har behov for også at påtage sig denne opgave.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-04-04 15:43

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> mælte sligt:

> [...]
>at sende. Jeg antager at Bodil har mere end nok at se til, så hun ikke
>har behov for også at påtage sig denne opgave.

Forvirringen her skyldes ordet "producere", som har forskellige nuancer
på dansk og fransk. Det danske ord "producere" betyder "fremstille,
fabrikere", hvorimod det tilsvarende franske verbum "produire" (såvel
som engelsk "produce") tillige betyder "fremdrage, fremkomme med".
Cyrils pointe var altså, at Bodil ikke havde fremlagt den klage på
gruppen, som hun sagde, at han havde indsendt mod hende.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Så kan du lære det. Ud at spille, så du kan blive normal som os andre."

Fra : Vidal

Dato : 25-04-04 15:54

Mr. D wrote:

> "Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> skrev i en meddelelse

Hvad maven er fuld af, flyder tastaturet over med.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 25-04-04 15:59

I news:408bcfe6$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]

> Hvad maven er fuld af, flyder tastaturet over med.

Lige præcis, og min mave er lige nu ganske fyldt op med det herligste
sønderjyske hjemmebag fra det "sto'e synnejyske kachboe"

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-04 17:06

(klip)
en masse
(klip)

Jeg kan ikke se de indlæg, der henvises til.
Jeg aner ikke hvad GT står for?
Og hvad står NT for?
Hvad betyder LDS?
Jeg kender ikke Bodil
Jeg kender heller ikke Niels-Ove Andersen

Er jeg den eneste, der ikke fatter indlægget?

mvh
Kim

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 25-04-04 17:19

I news:408be1d7$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Kim2000 følgende:

[ ... ]
> Jeg aner ikke hvad GT står for?

GT = Det Gamle Testamente

> Og hvad står NT for?

NT = Det Nye testamente

> Hvad betyder LDS?

Den engelske forkortelse for "Jesu Kristi Kirke af De Sidste Dages
Hellige", også kaldet for mormonerne

> Jeg kender ikke Bodil

Medlem af ovennævnte kirke

> Jeg kender heller ikke Niels-Ove Andersen

Har skrevet et par indlæg i denne gruppe.

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-04 17:24

> [ ... ]
>
> GT = Det Gamle Testamente

(klip)

Tak, med det i tankerne vender jeg så tilbage til det oprindelige indlæg, så
kan det være det giver mere mening.

Kim

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-04-04 17:11

Goddag Rasmus

Den Sun, 25 Apr 2004 16:42:57 +0200 skrev Rasmus Underbjerg Pinnerup om
Re: Ifølge Mormon-kirken... [konklusion] :

> [...]
RUP> "fremdrage, fremkomme med". Cyrils pointe var altså, at Bodil ikke
RUP> havde fremlagt den klage på gruppen, som hun sagde, at han havde

Héhé...

Ja, det er korrekt.

Det er et problem når man bor i Frankrig og når ordene er de samme
(eller kan bruges) i begge sprog. Vi præges mere og mere af den franske
betydning.

(Og når ungerne taler så brugere de franske ord, de bøjer på dansk....
Kan man ikke begge sprog, så kan man ikke forstå dem.)

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 25-04-04 21:40

"Cyril Malka" <news@malka.co.il> wrote in message

> [...]
>
> (For at sige det med andre ord: ved at blive født som dansker
> påtager man sig ikke ansvaret for Christian den fjerdes handlinger)

Mit indlæg fra den 21/4 2004:

"Ligesom at Adam's synd ikke betyder vi skal straffes for hans synd idag
(arvesynden), lige såvel kan moderne jøder ikke tages til straf for det der
skete for 2000 år siden. Ellers skulle vi danskere jo have en på puklen for
vores vikinge fortid ."

Rart at se jeg nogenlunde sagde det samme

mvh Kenn

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-04-04 23:32

"Cyril Malka" <news@malka.co.il> skrev i en meddelelse

>Faktisk, har jeg lige gjort dem en tjeneste.

LOL

Så må jeg jo straks springe ind og takke
dig for din store indsats. Dygtig dreng.

Mvh.Bodil.

Fra : Cyril Malka

Dato : 26-04-04 08:13

Goddag Kenn

Den Sun, 25 Apr 2004 22:39:37 +0200 skrev Kenn L. Schjødt om Re: Ifølge
Mormon-kirken... [konklusion] :

KLS> Rart at se jeg nogenlunde sagde det samme

Med undtagelsen af, at de turde også tage afstand fra Bodils udtalelser,
hvilket du ikke gjorde.

"nogenlunde det samme", betyder "noget forskelligt" eller "det samme",
afhængigt af hvad man vil få andre til at tro,at man har sagt...

Men der kan ikke koges mere suppe på den ben. EOD herfra.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 26-04-04 08:29

"Cyril Malka" <news@malka.co.il> wrote in message

> Med undtagelsen af, at de turde også tage afstand fra Bodils udtalelser,
> hvilket du ikke gjorde.

Jeg præsenterede min mening om emnet, det forholdt sig meget tæt på hvad de
har udtalt til dig.

Jeg havde hverken lyst eller energi til at sætte mig ind dine beskyldninger
til Bodil. Ens ord bliver jo let misbrugt i dialoger med dig eller Britt,
hvad en nylig debat (omkring tråde "undskyld" i dk.admin.netikette) med
Britt har vist tydeligt, efter hun gengiver hvad jeg har skrevet på en
tendesiøs og usand måde, uden at turde eller ville tage afstand fra det.

mvh Kenn

Fra : Britt Malka

Dato : 26-04-04 13:18

On Mon, 26 Apr 2004 09:29:19 +0200, "Kenn L. Schjødt"
<kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> wrote:

>Britt har vist tydeligt, efter hun gengiver hvad jeg har skrevet på en
>tendesiøs og usand måde, uden at turde eller ville tage afstand fra det.

Lige af hensyn til resten af gruppens forståelse af dine beskyldninger
vil jeg sige - ikke til dig Kenn, men til gruppen - at Kenn ikke
kender forskel på at "referere" og at "citere". Jeg har prøvet at
forklare ham forskellen. Jeg har endda givet ordbogens fortolkning af
ordet "referere", men han forstår stadig ikke forskellen og hævder
derfor, at jeg lyver, fordi jeg ikke har citeret ham ordret.

Ud over denne forklaring agter jeg ikke at diskutere emnet hverken her
eller yderligere på dk.admin.netikette.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 13:38

Britt Malka <news@foxladi.com> writes:

> Ud over denne forklaring agter jeg ikke at diskutere emnet hverken her
> eller yderligere på dk.admin.netikette.

Vi har vel egentlig ingen grund til at formode, at det er sandt, hvad
du skriver.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 26-04-04 13:44

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
> ordet "referere", men han forstår stadig ikke forskellen og hævder
> derfor, at jeg lyver, fordi jeg ikke har citeret ham ordret.

Og du kender tydeligvis ikke forskel mellem at referere korrekt eller
ukorrekt. Når nu du tager hensyn til gruppen forståelse, vil jeg da lige
gengiver mit argument (tilrettet fra min argumentation til dig i
dk.admin.netikette):

Du referede mig, men ændrede mine ord til noget du åbentlyst bedre kunne
bruge imod mig. Det er ikke alene at bære falskt vidnesbyrd, men også
debatmæssigt meget usereriøst.

Du referede at jeg havde skrevet således:

BM > at det er fristende at skrive sådan

Jeg havde skrevet således:

KLS> Måske en fristende ting at sige, men lige så uvelkommen i forhold til
debatten, som Cyril's forslag

Jeg referede til at det for personen Peter Juhl, måske var fristende at sige
dette, men at det var uvelkomment i debatten. Du skriver at jeg sagde det
var fristende at skrive sådan.

Dette er altså en grov tvistning af mine ord, åbentbart i en tendesiøs
retning. Når du så bagefter spiller uskyldig og prøver at sige "du kun
referede i stedet for at citere", giver det mig det indtryk at du er fanget
"med fingrene i kagedåsen" men ikke vil indrømme det.

Jeg kan ikke se du kan hævde at ville "højne" debatten, samtidig med du
åbentbart mener det er OK at tendensiøst tviste folks ord og undskylde det
med du ikke "citerede" mig.

mvh Kenn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 15:04

"Kenn L. Schjødt" <kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> writes:

> Jeg referede til at det for personen Peter Juhl, måske var fristende at sige
> dette, men at det var uvelkomment i debatten. Du skriver at jeg sagde det
> var fristende at skrive sådan.

Da der ofte opstår misforståelser i denne sammenhæng vil jeg forresten
lige påpege, at Peter Juhl og Peter Juul ikke er samme person.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-04-04 16:07

Peter B. Juul wrote:

> Da der ofte opstår misforståelser i denne sammenhæng vil jeg forresten
> lige påpege, at Peter Juhl og Peter Juul ikke er samme person.

....Ligesom undertegnede og Andreas Falck heller ikke er samme person
(hvilket det tilsyneladende også er lykkedes Britt at tage fejl af. Lidt
skægt egentlig, når man tænker på den yderst hidsige reaktion da jeg
forvekslede hende selv med hendes mand...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 26-04-04 21:35

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Da der ofte opstår misforståelser i denne sammenhæng vil jeg forresten
> lige påpege, at Peter Juhl og Peter Juul ikke er samme person.

Hun referede sikkert til dit navn, istedet for at citerer. Så behøver det jo
ikke at være korrekt

mvh Kenn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-04-04 22:56

"Kenn L. Schjødt" <kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> writes:

> Hun referede sikkert til dit navn, istedet for at citerer. Så behøver det jo
> ikke at være korrekt

Nej nej, der HAR været en spradebasse inde over, som hed Peter
Juhl. Det var bare ikke DENNE spradebasse.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 27-04-04 07:02

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Nej nej, der HAR været en spradebasse inde over, som hed Peter
> Juhl. Det var bare ikke DENNE spradebasse.

Ja, ja....den har jeg set....så det ikke var "Peter B. Juul" men "Peter
Juhl", første gang han var indenover fundats debatten. Det var da tydeligt
at se forskel på ham og dig, bla. havde han ikke din faste signatur.

mvh Kenn

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-04-04 08:21

Goddag Rasmus

Den Mon, 26 Apr 2004 23:24:04 +0200 skrev Rasmus Underbjerg Pinnerup om
Re: Ifølge Mormon-kirken... [konklusion] :

RUP> Til indholdet: ->snip<- en masse off-topic

Og at fortsætte en tråd som for længst er et sted mellem Off-Topic og
mudderkastning, hvad kaldes det?

Indholdet...? passende til dk.livssyn.kristendom eller er det dog fordi
off-topic/mudderkastning ikke betragtes som så så længe navnet Malka er
involveret?

> [...]

Indholdet...? passende til dk.livssyn.kristendom eller er det dog fordi
off-topic/mudderkastning ikke betragtes som så så længe navnet Malka er

Jeg betragter det som rimelig pædentisk (og betænkeligt) at folk som
tilfældigvis er enige med os (en sjældenhed) skal åbenbart gennem samme
vridemaskine som os...

FUT: dk.admin.netikette hvor den slags hører til.