Re. Undskyld
Fra : Willy B. Stellander

Dato : 23-04-04 12:32

jeg kan desværre ikke se mine egne svar til dig Cyril og dig Britt i tråden
nedenfor. jeg ved ikke hvorfor, men her kommer de så og så er debatten om
dette herefter afsluttet for mit vedkommende.

"Cyril Malka" <news@malka.co.il> wrote in message
Goddag Willy

Den Fri, 23 Apr 2004 11:12:52 +0200 skrev Willy B. Stellander om
Undskyld :

WBS> Især er det faldet mig for brystet, at
WBS> Britt og cyril Malka poster en del indlæg her og når der svares
WBS> skal man passe meget på hvordan man svarer for ikke at blive hånet
WBS> eller ryge i deres killfilter.

<Du er fri for at opfatte det, som du vil. Vi har åbenbart en anden<
<grænse end dig for hvordan man omtaler andre og jeg kan ikke forstå at<
<den gruppe er blevet til: dk.dumme-malkaers.killfilter som har åbenbart<
<en større interesse end emnet: dk.livssyn.kristendom<

Jeg tror nu ikke jeg opfatter denne gruppe meget anderledes end de fleste,
men det som undrer mig er, at hvis en person skriver "sikke noget fis at
skrive", hvilket jeg finder ganske harmløst set i lyset af hvordan
debatterne ellers udspinder sig, så bliver man blokeret af forskellige
elektroniske filtre.

<Nu at du betragter at folks nedgørelse af os som okay, men at når vi<
<enten svarer igen eller smækker dem i killfilter fordi de går for langt<
<som en tvang til at "være ydmyg" så er det fordi vi har en forskellig<
<indtryk af hvad "høflighed" står for.<

Nåda, Der undgik heller ikke jeg at blive sat i bås. Jeg mener aldeles ikke
at det er okay at nedgøre nogen som helst, heller ikke jer, i en religiøs
debat, men det mener jeg nu heller ikke nogen gør med mindre man føler sig
provokeret til det et stykke inde i trådene. Grunden er nok snarere, at I
ofte voldsomt provokerer ved at insinuere at f.eks. Maria var en skøge og
Jesus var et produkt af et løsagtigt forhold. Man skal nu engang ikke kaste
med sten hvis man selv bor i et hus af glas. Jeg har selv stor respekt for
andres tro, bortset fra nogle få "pengereligioner" (sekter) og mener at man
i vidt omfang skal føre en sober tone hvis man vil tages alvorlig i sin tro.

<FUT: dk.admin.netikette hvor den slags hører til.<

Må jeg høfligt bede dig om ikke at futte mig nogen steder hen. Dertil har du
ikke autoritet.

Kind regards / Med venlig hilsen
Mr. W. B. Stellander
President & Founder
www.educarephilippines.dk

http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html
> (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Kære Britt.

Jeg skrev nu ikke mit indlæg for at fornærme jer på nogen måde. Blot gav jeg
udtryk for min opfattelse af jeres meget håndfaste måde at argumentere på.
Det føles som om, at " hvis du ikke er med mig, er du imod mig" devisen. Jeg
føler ikke at ret mange andre her i gruppen degatterer på denne måde.

Slutteligt skal jeg nævne, at jeg ej heller skrev dette indlæg for at føre
et langt skænderi i en lang tråd, men blot gjorde mig en observasion, rigtig
eller forkert.

Een ting står dog fast og det er, at for mig er Jesus herren og dette faktum
står ikke til debat for mig.

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-04-04 12:41

Goddag Willy

Den Fri, 23 Apr 2004 13:32:28 +0200 skrev Willy B. Stellander om Re.
> [...]

WBS> i tråden nedenfor. jeg ved ikke hvorfor, men her kommer de så og så
WBS> er debatten om dette herefter afsluttet for mit vedkommende.

Se, det, du lige har gjort her er en EOD... Skal du nu kritiseres for
det?

Måske, for i mit svar til dig citerer jeg tråden Moses -> Jesus ->
Stefanus som et pragteksempel på hvordan det handler om "malkaerne" frem
for om emnet.

Jeg kan se dine svar og mine i dk.admin.netikette, hvor den slags hører
til og hvor jeg futter dette også, da det har intet med
dk.livssyn.kristendom at gøre.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 48 - Nyheder: Tusinder af Jehovas Vidner
bliver misbrugt
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-04 12:48

"Willy B. Stellander" <educare.ph@get2net.dk> writes:

> Må jeg høfligt bede dig om ikke at futte mig nogen steder hen. Dertil har du
> ikke autoritet.

Der hersker megen forvirring omkring dette at futte.

At futte kommer fra FUT, som er en forkortelse for Followup-To, som er
en header, man kan sætte i et usenet-indlæg, hvis man mener, at
eventuelle svar på det skrevne passer bedre til end anden gruppe end
den aktuelle.

Cyrils vurdering af, at diskussion om netikette passer bedre i en
dertil indrettet gruppe, er naturligvis korrekt og hvad mere er: Den
er hans egen. Hvad han sætter af headere i sine egne indlæg bør ingen
blande sig i.

Du er naturligvis også fri til ikke at følge denne FUT-anmodning, men
at påstå, at Cyril "ikke har autoritet" til at futte noget, er en
misforståelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Britt Malka

Dato : 23-04-04 14:19

On Fri, 23 Apr 2004 13:32:28 +0200, "Willy B. Stellander"
<educare.ph@get2net.dk> wrote:

>jeg kan desværre ikke se mine egne svar til dig Cyril og dig Britt i tråden
>nedenfor. jeg ved ikke hvorfor, men her kommer de så og så er debatten om
>dette herefter afsluttet for mit vedkommende.

Det er fordi de ankom på rette sted: dk.admin.netikette og ikke i
dk.livssyn.kristendom.