Undskyld
Fra : Willy B. Stellander

Dato : 23-04-04 10:13

Undskyld jeg blander mig her i gruppen, men jeg har et spørgsmål som trænger
sig på.

Når jeg er i Danmark et par gange om året følger jeg med i debatten her i
gruppen fordi jeg selv er et troende menneske med Jesus til herre og en
stærk tilhænger af Sct. Michael, men det undrer mig at de forskellige
trosretninger bruger så meget tid på at kaste smuds efter hinanden i stedet
for at føre konstruktive debatter. Især er det faldet mig for brystet, at
Britt og cyril Malka poster en del indlæg her og når der svares skal man
passe meget på hvordan man svarer for ikke at blive hånet eller ryge i deres
killfilter. Min opfattelse af det at tro er, at man skal være ydmyg,
overbærende, forstående, kærlig o.m.m., men med denne debatform undrer det
mig ikke at der har været religionskrige i verden gennem århundreder. Når to
mennesker af forskellig religiøs observans ikke kan respektere og acceptere
hinandens overbevisning med en fornuftig dialog, hvordan skulle så hele
nationer kunne?

Jeg er sikker på at jeg igen vil blive overfaldet af bl.a. Jens Bruun for
mit indlæg, men det skal nu ikke afholde mig fra at poste dette.

May God be with you all, who ever he is.

Kind regards / Med venlig hilsen
Mr. W. B. Stellander
President & Founder
www.educarephilippines.dk

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-04-04 10:21

Goddag Willy

Den Fri, 23 Apr 2004 11:12:52 +0200 skrev Willy B. Stellander om
Undskyld :

WBS> Især er det faldet mig for brystet, at
WBS> Britt og cyril Malka poster en del indlæg her og når der svares
WBS> skal man passe meget på hvordan man svarer for ikke at blive hånet
WBS> eller ryge i deres killfilter.

Du er fri for at opfatte det, som du vil. Vi har åbenbart en anden
grænse end dig for hvordan man omtaler andre og jeg kan ikke forstå at
den gruppe er blevet til: dk.dumme-malkaers.killfilter som har åbenbart
en større interesse end emnet: dk.livssyn.kristendom

Nu at du betragter at folks nedgørelse af os som okay, men at når vi
enten svarer igen eller smækker dem i killfilter fordi de går for langt
som en tvang til at "være ydmyg" så er det fordi vi har en forskellig
indtryk af hvad "høflighed" står for.

FUT: dk.admin.netikette hvor den slags hører til.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 48 - Nyheder: Tusinder af Jehovas Vidner
bliver misbrugt
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Fra : Britt Malka

Dato : 23-04-04 10:35

On Fri, 23 Apr 2004 11:12:52 +0200, "Willy B. Stellander"
<educare.ph@get2net.dk> wrote:

> [...]
>overbærende, forstående, kærlig o.m.m., men med denne debatform undrer det
>mig ikke at der har været religionskrige i verden gennem århundreder.

Jeg må tilstå, at jeg er lidt rystet.

Vi stiller et spørgsmål.

Folk svarer - med hånlige bemærkninger - noget, der slet ikke hører
til emnet, eller de læser ikke det, man skriver, og begynder at
argumentere hadefuldt ud fra det, de TROR, man skriver. Og du kan kun
se, at man skal "passe meget på hvordan man svarer for ikke at blive
hånet eller ryge i deres killfilter".

There is no way to win, vel?

Hvis vi svarer på disse hadefulde bemærkninger, så kaster vi med
mudder.

Hvis vi ikke vil læse al det had, eder og svovl, så knægter vi
ytringsfriheden.

Ja, Jesus kom i sandhed for at så splid og ikke fred. Han talte om had
og næstekærlighed.

I denne gruppe er det tydeligt, hvad der er mest af.

Til gengæld er der langt imellem de seriøse indlæg.

Dit indlæg har fx ikke meget med kristendom at gøre, har det?

Det er korrekt, at du nævner din opfattelse af tro:

"man skal være ydmyg, overbærende, forstående, kærlig o.m.m"

Er dit indlæg for overbærenhed, forståelse og kærlighed?

Jeg læser i højere grad dit indlæg som et forsøg på at få anderledes
tænkende og troende væk herfra, så man igen blot kan bekræfte hinanden
i, at man har den eneste sande tro.

Hvis jeg har misforstået dig, må du meget gerne forklare, hvor jeg er
gået galt i byen af dig, men jeg må tilstå, at alene det, at du
fremhæver mig og min mand på den måde vil nok gøre mig noget tøvende
over for at acceptere en forklaring, medmindre den er meget god.

FUT: dk.admin.netikette
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 23-04-04 12:13

I news:t6oh8010fhq8sp7cm5b6ltknikpqjr3mf0@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

[ ... ]
> [...]
> kun se, at man skal "passe meget på hvordan man svarer for ikke at
> blive hånet eller ryge i deres killfilter".

Ja netop. Erfaringerne har endnu engang bevist og klart dokumenteret,
at det ikke kan lade sig gøre at føre en saglig og seriøs debat med
familien Malka uden at blive hånet og udsat for personangreb.

Sørgeligt at det er blevet sådan med Jer.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 23-04-04 16:37

Havde overset FUTen, men mener den også er relevant herinde.

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> There is no way to win, vel?

Måske er det lige det der er problemet. Det handler ikke om at vinde
diskussioner, det handler bla. om at bidrage, få forståelse og lære
hvorledes andre kristne tænker/praktisere, plus en masse mere.

Jeg kunne komme med talrige eksempler på at dig og din husbond, til tider
giver indtrykket at I debattere for at "vinde" eller få det sidste ord. Bla.
ved fejt at komme med en serie personlige angreb og ende det med en EOD i
samme indlæg.

At Cyril også tager debatten ud af dette forum og klager over Bodil's
private deltagelse i dette forum, er for mig en klar indikation at det
handler om at vinde. Denne optræden mener jeg at Cyril bør undskylde, før
man kan tage ham bare lidt seriøst igen. For jeg mener ingen seriøse
deltagere her i forummet, bør søge at skade andre deltagere IRL grundet
uenigheder her. Det er en meget farlig og destruktiv udvikling, hvis en
sådan opførsel accepteres.

Personligt mener jeg du for det meste opfører dig bedre end din husbond og
at et par af dine seneste tråde er blevet mishandlet. Men jeg mener også at
det delvis er din egen skyld, da det er mit indtryk at du nærmest altid
tager din husbonds parti "no matter what". Dermed kommer du for det meste
til at optræde synonymt med din husbond.

Derudover hjælper det ikke at man først selv "bidrager" med at føre en debat
af sporet og derefter brokker sig over at andre svarer OT på disse indlæg.
Det er at optræde hyklerisk.

mvh Kenn

Fra : N/A

Dato : 23-04-04 19:20

Fra : N/A

Dato : 23-04-04 19:20

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 23-04-04 19:20

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Vi kommer ikke med personlige angreb.

Lad mig komme med et par nylige eksempler:

Cyril Malka > Hvor gammel er du? helt ærligt? 5?

Den står vist for sig selv.

Britt Malka > Det hedder "konfliktfikseret"

Det er ikke pænt at fokusere på stavefejl eller rette på folks sprog
jævnført netiketten, som du selv er rimelig god til at henvise til.

Cyril Malka > Men det er meget almindeligt blandt usikre personer at anklage
andre for
det, man selv er, har jeg lagt mærke til.

Cyril prøver lidt psykologi i sit eget favør.

Jeg kan finde mange flere eksempler, mange skal dog ses i sammenhæng med
debatterne. Men man kan finde mange eksempler på, at der gåes mere efter
manden end efter bolden fra jeres side.

Lad være med at spille det uskyldige forfulgte ægtepar. Deltag i stedet for
i debatten på almindelig forstående facon.

> Vi kommer med EOD, når der ikke er mere kød på tråden, når samtalen
> går i ring.

Kan finde flere eksempler på EOD, når debatten ikke passer jer og derudover
har I selv skylden for flere samtaler går i ring.

> Jeg tror, at det hænger sammen med, at Cyril er mere kendt, og derfor
> er fordommenes briller allerede på, så snart han skriver noget
> overhovedet.

Jeg kendte overhovedet ikke Cyril før jeg skrev på usenet i d.l.k. Nu skal I
jo heller ikke overvurdere hvor "kendt" han er. Derudover mener jeg
ovenstående argument er vagt, Cyril er jo ikke en stakkels forfulgt
uskyldighed, men debattere til tider meget hårdt. Måske er det derfor folk
har deres meninger om ham og ikke grundet hans "kendthed".

> Ja, og det vil jeg blive ved med, fordi jeg i øvrigt er enig med min
> husbond, og jeg vil ikke bare anonymt lade jer svine ham til. Så ville
> jeg jo være medvirkende med min passivitet, ikke sandt?

Jeg tror dine følelser løber af med dig. Hvornår har jeg svinet Cyril
til...?

Og hvad tror du de andre deltagere i d.l.k siger til at du beskylder dem for
at svine ham til...?

Derfor har jeg også lagt debatten tilbage i d.l.k, da jeg ikke mener du skal
beskylde disse mennesker for noget, uden de også kan læse det.

> Hvis *du* blev svinet til, hvis du havde et kobbel ulve (eller snarere
> blodtørstige får) på nakken, ville du så ikke være glad for at én i
> hvert fald støttede dig? Ville du ikke glæde dig over at vide, at din
> kone var på din side uanset hvad?

Igen følelserne....jeg tror ikke I har det hårdere end så mange andre har
haft det på d.l.k til tider, bla. med jeres deltagelse på ulve side, som du
dramatisk skitserer det.

> Jeg har den o...h... mig ikke bidraget til at føre en debat af sporet.
> Jeg har hele tiden prøvet at få folk til at svare - dels ved at spørge
> "hvad bidrager det til emnet med" - dels senere mere direkte, da man
> åbenbart ikke fattede det.

Dit eksempel med at rette på folks sprog var vel helt relateret til emnet
eller hvad...?

> Den gruppe er røget helt af sporet. Kun deltagerne kan få den på
> skinnerne igen.

Jamen så kom da og hjælp med at skubbe den på skinnerne igen

mvh Kenn

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-04-04 20:24

Kenn L. Schjødt wrote:
> [...]
>
> Derfor har jeg også lagt debatten tilbage i d.l.k, da jeg ikke mener
> du skal beskylde disse mennesker for noget, uden de også kan læse det.

Nej, det går ellers fint, for jeg har aldrig selv haft behov for at
kill-filtre Malkaerne. Selvom de åbenbart har haft behov for at "plonke"
undertegnede.

Det samme tror jeg sjovt nok gælder en del andre herinde, som (ret
"bekvemt"?) er ganske ensidigt afskåret fra debat med pågældende ægtepar som
til stadighed fremturer i deres små, vrangvillige børnefornærmelser over
"manglende tolerance"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kall, Mogens

Dato : 23-04-04 10:33

"Willy B. Stellander" skrev

> [...]
> mit indlæg, men det skal nu ikke afholde mig fra at poste dette.
>
> May God be with you all, who ever he is.

Cyril har givet udtryk for, at han er uddannet psykoanalytiker og har
arbejdet med folk, dvs. terapeutisk funktion.

Men hvad angår *empati* og medmenneskelig forståelse, forekommer det mig,
at manden ... !!!

Med kærlig broder-hilsen (John.17,20-23)
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7527548@news000.worldonline.dk

File-number:
1970

Fra : Britt Malka

Dato : 23-04-04 10:45

On Fri, 23 Apr 2004 11:32:46 +0200, "Kall, Mogens"
<mogenskall@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

> [...]
>arbejdet med folk, dvs. terapeutisk funktion.
>
>Men hvad angår *empati* og medmenneskelig forståelse, forekommer det mig,

Hvad i al verden har det med dk.livssyn.kristendom at gøre?

FUT: dk.admin.netikette

Fra : Mr. D

Dato : 23-04-04 15:23

"Willy B. Stellander" <educare.ph@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overbærende, forstående, kærlig o.m.m., men med denne debatform undrer det
> mig ikke at der har været religionskrige i verden gennem århundreder.

Du behøver ikke undskylde, Willy, og lad mig, som gruppens ubestridte mest
ydmyge mand, med dette lille indlæg give dig ret

Mr. D

Fra : Willy B. Stellander

Dato : 23-04-04 15:49

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du behøver ikke undskylde, Willy, og lad mig, som gruppens ubestridte mest
> ydmyge mand, med dette lille indlæg give dig ret

Jeg takker for forståelsen Mr D. Det føltes for mig som om jeg slog med en
stor kæp ned i en flok hunde og dem jeg ramte hylede. Dette er desværre også
tilfældet i tråden ovenfor hvor Anders Peter Johnsen foreslår en ændring af
fundatsen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-04 19:06

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Du behøver ikke undskylde, Willy, og lad mig, som gruppens ubestridte mest
> ydmyge mand, med dette lille indlæg give dig ret

så, det være hermed bestridt!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Mr. D

Dato : 23-04-04 19:14

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2y8omy3gk.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> så, det være hermed bestridt!

....seriøst ubestridte

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-04 23:46

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> ...seriøst ubestridte

Jeg er gruppens ubestridt mest seriøse bestrider.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Heinrich

Dato : 24-04-04 14:33

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2pt9yxqi1.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Jeg er gruppens ubestridt mest seriøse bestrider.

Seriøst?

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 24-04-04 14:57

I news:408a6c97$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Heinrich følgende:

> Seriøst?

Ja, har du ikke bemærket at Peter bestrider alt hvad han ikke er enig
i LOL

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 23-04-04 16:25

"Willy B. Stellander" <educare.ph@get2net.dk> wrote in message

> [...]
acceptere
> hinandens overbevisning med en fornuftig dialog, hvordan skulle så hele

Jeg er ganske enig i dine betragtninger og har flere gange valgt at tage
lange pauser grundet det hårde diskussionsniveau herinde til tider. Måske
skal vi i en samlet flok prøve at højne niveauet..?

mvh Kenn

Fra : Britt Malka

Dato : 23-04-04 16:38

On Fri, 23 Apr 2004 17:24:51 +0200, "Kenn L. Schjødt"
<kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> wrote:

>Måske skal vi i en samlet flok prøve at højne niveauet..?

Det ville være rart. Det kunne være spændende at se, om det kunne lade
sig gøre.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 23-04-04 16:46

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Det ville være rart. Det kunne være spændende at se, om det kunne lade
> sig gøre.

Du er jo velkommen til at være med i forsøget

mvh Kenn

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 23-04-04 16:54

I news:40893a4c$0$313$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Kenn L. Schjødt følgende:

> Du er jo velkommen til at være med i forsøget

Naturligvis er Malka'erne da velkmne til at være med til at højne
niveauet i gruppen.

Og jeg ser da frem til at de igen vil deltage på en seriøs og saglig
måde, så vi kan få genoptaget de "tabte" spændende tråde vi var i gang
med.

Fra : Britt Malka

Dato : 23-04-04 17:05

On Fri, 23 Apr 2004 17:46:21 +0200, "Kenn L. Schjødt"
<kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> wrote:

>Du er jo velkommen til at være med i forsøget

Meget gerne

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 23-04-04 18:13

> Meget gerne