Motorproblemer
Fra : Jens Olesen

Dato : 30-04-01 08:28

Hej allesammen

Jeg har erhvervet mig en gammel gs550 fra 78 og den er fin fin den har bare
et problem og det er at mellem 5000 og 6000 omdrejninger sætter motoren ud,
når den kommer over 6000 omdrejninger trækker den fint igen hvad kan der
være galt.???

Jens

Fra : Armand

Dato : 30-04-01 16:48

Jens Olesen <jens.chr@olesen.mail.dk> skrev i en
> [...]
> bare det problem at mellem 5000 og 6000 omdrejninger sætter motoren
> ud, når den kommer over 6000 omdrejninger trækker den fint igen hvad

"Sætter ud"???

I det nævnte område har GS 550 fra fabrikken af netop et "hul" i
effekt-forløbet; som især et utæt udstødningssystem, såvel som en åben
skraldebang-potte forværrer!

Er det mon ikke det at du føler som at den "sætter ud"?

--
Armand.

Fra : Jens Olesen

Dato : 30-04-01 21:20

jeg ved ikke Armand, den laver små ryk i det nævnte område går ujævnt idtil
jeg når 6000 omdr. så trækker den fint nok. Jeg har ikke experimenteret med
andre potter eller andet, den har lige fået 4 nye tændrør og ja det er NGK,
men det er den lokale pusher der ordner det for mig samtidig har den fået
nye platiner.!"!!!!

Mange hilsner

Jens
(Ny på vejen, og læser gruppen med interesse)

Fra : Armand

Dato : 01-05-01 00:10

> [...]
> tændrør ....samtidig har den fået nye platiner.!"!!!!
>
> Jens
> (Ny på vejen, og læser gruppen med interesse)

OK!

Derefter er der "forårsklassikeren": Tap bensinen og dermed forekommende
snavs/vand ud af dine karburatorers svømmerhuse!
Hvis du kigger grundigt efter er der nederst på svømmerhuset en lille
stuts med en skrue ind i siden! Skruen virker som håndtaget på en
vandhane og svømmerhusets indhold kan derved tappes ud. Gør det enten på
en større klud der kan opsuge stadset, eller i et gammelt syltetøjsglas,
således at du kan vurdere indholdet (snavs eller vand á en
siliconelignende boble i bunden !). Hold bensinhanen lukket og fyld
efter tømning og genlukning af bundskruerne atter karburatorerne op ved
hjælp af normal pos. (=ikke reserve!) på bensinhanen! (Evt. forekommende
PRI = reservetank; men ikke til at gøre noget ved!).!

Var der vand i det udtømte, er en kur med karburatorsprit ved
snarligstkommende optankning stærkt at anbefale

> Jens
> (Ny på vejen, og læser gruppen med interesse)

OK, og velkommen!
Gider du ikke fremover at svare under den citerede part af tidligere
indlæg - Ligesom jeg her har gjort (= mere logik i læse-syntaksen)??

--
Armand.