Artikelserie om sekter i B.T.
Fra : Cyril Malka

Dato : 08-04-04 09:11

Goddag alle,

B.T. indleder i Påsken en hel artikelserie om sekter og deres
problematik, af journalist Lotte Juul.

Den første artikel er udkommet i dag:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=266912/

Lotte vil se nærmere på sekten Solens Hjerte (Eks Wild Goose), hvori hun
har boet, på forsøgsbasis, i en lille uge for at erfare de forskellige
mekanismer.

Hun har arbejdet i flere måneder på denne artikel serie, har indhentet
en masse baggrundsviden, eget erfaringer m.m.

Jeg kan kun anbefale hendes artikelserie.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 47 - Tema: De evangeliske kristne - Parate
til at overtage verden? http://www.etsectera.com/ -
http://www.sekter.org/

Fra : Henton

Dato : 08-04-04 10:28

"Cyril Malka" <malka@sekter.org> skrev i en meddelelse
Goddag alle,

Den første artikel er udkommet i dag:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=266912/

Her kan man også læse dagens griner:
"I følge sekt-ekspert Cyril Malka er Solens Hjerte en nyreligiøs sekt, der
benytter sig af tvivlsomme metoder til at fastholde medlemmerne"

Venligst

Henton

---

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-04-04 13:10

Hej Henton

"Henton" <henton@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "I følge sekt-ekspert Cyril Malka er Solens Hjerte en nyreligiøs sekt, der
> benytter sig af tvivlsomme metoder til at fastholde medlemmerne"

Hvori ligger "dagens griner"?

Henrik, Slagelse

Fra : Britt Malka

Dato : 08-04-04 13:28

On Thu, 8 Apr 2004 14:10:07 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Hvori ligger "dagens griner"?

Ja, det tænkte jeg også på. Jeg overvejede, om det var stavefejlen (I
følge), som Henton skulle have opdaget, men så ville han vel have
postet den i den relevante gruppe.

Desuden - kommende fra én, der ikke engang kan finde ud af at citere
korrekt, ville det undre mig, om han kunne få øje på stavefejlen.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-04-04 13:39

Hej Britt

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det tænkte jeg også på. Jeg overvejede, om det var stavefejlen (I
> følge), som Henton skulle have opdaget, men så ville han vel have
> postet den i den relevante gruppe.

Der kommer nok et svar fra ham.....

> Desuden - kommende fra én, der ikke engang kan finde ud af at citere
> korrekt, ville det undre mig, om han kunne få øje på stavefejlen.

God Påske.

Henrik, Slagelse

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 10-04-04 21:26

On Thu, 8 Apr 2004 10:11:08 +0200, Cyril Malka <malka@sekter.org>
wrote in <20040408101108.13833c77@cylle>:

> [...]
>en masse baggrundsviden, eget erfaringer m.m.
>
>Jeg kan kun anbefale hendes artikelserie.

Man må nu håbe at der kommer flere artikler end de fire der indtil nu
har været bragt, hvis hun har arbejdet i flere måneder på denne sag,
for der er nu ikke meget nyt i forhold til det som kan læses på
nedenstående sider:

http://sebastien.1go.dk/sebastien/cv/solens_hjerte.htm
http://sebastien.1go.dk/sebastien/cv/solhjertlys.htm

Ellers - hvis det skulle have interesse for nogen - har der tidligere
være nedstående artikler omkring Solens Hjerte, med udgangspunkt i den
tidligere fodboldspiller på det danske landshold, Lars Elstrup's
erfaringer med dette spirituelle fællesskab:

Elstrup happening
Ekstra Bladet 16 juli 2001

Elstrup dømt fordødstrusler
B.T. 15 september 2000

Elstrup voldsdømt
Ekstra Bladet 15 september 2000

Elstrup afvist af dommer
B.T. 30 august 2000

Interview: Lars Elstrup (Afhopper: Elstrups odyssé )
Jyllands-Posten 16 juli 2000

Elstrup trækker kollektiv i retten
B.T. 11 juli 2000 (38 linier)

Lars Elstrup: Enden på legen
Ekstra Bladet 11 april 2000

Interview: Lars Elstrup (Fodboldens Klods Hans )
Ekstra Bladet 19 januar 2000

Portræt / interview: Lars Elstrup (Tilbage til livet )
Aktuelt 15 januar 2000

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Britt Malka

Dato : 11-04-04 09:08

On Sat, 10 Apr 2004 22:25:42 +0200, Søren Bo Rødgaard Henriksen
<sbrh@c.dk> wrote:

> [...]
>har været bragt, hvis hun har arbejdet i flere måneder på denne sag,
>for der er nu ikke meget nyt i forhold til det som kan læses på

Det er da klart, at der er ligheder. Sebastian har tilbragt tid i
Solens Hjerte - journalisten har tilbragt tid i Solens Hjerte.

I princippet kan du vel finde alt på nettet, bare du søger længe nok.
Du finder masser af artikler om fx Scientologi, men alligevel udgives
der avisartikler og bøger om sekten.

Hele forskellen ligger vel i den journalistiske behandling.

Enhver amatør kan lave en hjemmeside og smække sine tekster på. Det
kræver noget mere benarbejde - og skrivearbejde - at sælge en artikel,
for slet ikke at tale om en artikel-serie, til en avis.

Hvis du selv stadig skriver på dine bøger om Jehovas Vidner, ved du
også, hvor svært det kan være at få et forlag til at trykke ens bøger.
Det har jeg i hvert fald hørt.

Fra : John Jansen

Dato : 11-04-04 10:03

> [...]
>
> Hvis du selv stadig skriver på dine bøger om Jehovas Vidner, ved du
> også, hvor svært det kan være at få et forlag til at trykke ens bøger.

Ja det er godt at se at de varme følelser der var mellem jer ikke er gået
tabt .

Fra : Britt Malka

Dato : 11-04-04 11:45

On Sun, 11 Apr 2004 11:02:49 +0200, "John Jansen" <samadhi@get2net.dk>
wrote:

>Ja det er godt at se at de varme følelser der var mellem jer ikke er gået
>tabt .

Jeg tror, at du tager fejl imellem mig og en anden.

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 11-04-04 12:18

On Sun, 11 Apr 2004 10:08:01 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote in <qsuh70ti9eq99520s4kbt89mso60ieiu2l@4ax.com>:

>Hvis du selv stadig skriver på dine bøger om Jehovas Vidner, ved du
>også, hvor svært det kan være at få et forlag til at trykke ens bøger.
>Det har jeg i hvert fald hørt.

Og hvad er det så lige præcis du har hørt?

Fra : Britt Malka

Dato : 11-04-04 13:13

Hej Søren Bo Rødgaard Henriksen

On Sun, 11 Apr 2004 13:18:14 +0200, Søren Bo Rødgaard Henriksen
<sbrh@c.dk> wrote:

>Og hvad er det så lige præcis du har hørt?

Jeg har hørt, at Karen Blixen fik afvist sine manuskripter i Danmark.

Jeg har hørt, at Doris Lessing (var det vist), da hun skrev under
pseudonym, fik afvist sine manuskripter.

Jeg har hørt, at Finn Dreibek fik afvist en hel del af sine
manuskripter og måtte prøve mange forlag.

Så når jeg skriver, at "jeg har hørt", at det kan være svært at få et
forlag til at trykke ens bøger, så er det fordi jeg ikke kan tale af
egen erfaring. Jeg har aldrig fået afvist et manuskript, og nu skriver
jeg vist på min 16. eller 17. bog.