Amish
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-03-04 23:34

Jeg så lige en film hvor nogle af hoved personer tilhørte Amish er der nogle
der kender til danske sider om dem?
Hilsen Børge
http://trojesus.webbyen.dk/

http://jesusnyt.webbyen.dk/

Fra : Pongo

Dato : 26-03-04 23:44

Børge Højlund Jensen wrote:
> Jeg så lige en film hvor nogle af hoved personer tilhørte Amish er
> der nogle der kender til danske sider om dem?

Så vidt jeg ved så hedder det Kvækere på dansk, og de har en side her:
http://www.kvaekerne.dk
/Klaus

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-03-04 05:02

"Pongo" <Pongos.email@ddress> mælte sligt:

>Så vidt jeg ved så hedder det Kvækere på dansk, og de har en side her:
>http://www.kvaekerne.dk

Kvækere og amish er to forskellige protestantiske retninger - de er
langtfra de samme.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"How useful is the spork!"

Fra : Britt Malka

Dato : 27-03-04 10:03

On Fri, 26 Mar 2004 23:33:31 +0100, "Børge Højlund Jensen"
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

>Jeg så lige en film hvor nogle af hoved personer tilhørte Amish er der nogle
>der kender til danske sider om dem?

Nej, men der er masser af engelsksprogede at finde i hvert fald. Dog
ikke lavet af dem selv, af naturlige årsager

Vi har desuden lavet et temanummer om dem i et-sect-era (på dansk):
http://www.kortlink.com/amish

Amish-folket er en meget spændende sekt.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html