spagetti fra igår og tun?
Fra : Silver

Dato : 29-04-04 04:14

Jeg har noget spagetti stående fra igår som jeg ikke fik brugt, hvad kan jeg
lave med en dåse tun og det?, nogle forslag til en kombination?, citron?
evt. andre ingredienser, jeg tænkte jeg ville lave noget til natmad, altså
koldt.

Mvh
Silver.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 29-04-04 15:14

On Thu, 29 Apr 2004 05:14:15 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>evt. andre ingredienser, jeg tænkte jeg ville lave noget til natmad, altså

Kold spaghetti? I så fald kan du blande hvad som helst i - det vil
blive lige (u-)lækkert....

Her er et varmt og velsmagende alternativ med samme (friske)
hovedingredienser:

200 g Fettuccine
360 g Tun, i vand
120 g Løg
6 spsk Vineddike, hvid
0.6 dl Vin, hvid
4 spsk Kapers
40 g Persille
2 æggeblommer

Pastaen koges efter anvisning på pakken. Tunfisken pureres sammen med
det vand, der hænger ved. Løget pilles og hakkes meget fint.
Æggeblommen røres med vineddiken, hvorefter tunfisk og hvidvin røres i
lidt efter lidt. Kapers dryppes af og tilsættes tunfisken sammen med
de hakkede løg. Spaghetti dryppes af og blandes med tunfisken. Der
drysses med kværnet peber og hakket persille.

(hvidvinen kan undværes)

KS

Fra : Silver

Dato : 30-04-04 00:29

Ooooukay...det lyder som en fin gang madlavning, jeg gemmer den opskrift
indtil jeg har samlet mod til at lave den (er mest til mikroovns mad og
ringe efter det ;) ) men det lyder skam rigtig godt. Tak for forslaget :D

Mvh
Silver.

Fra : Camilla M. Andersen

Dato : 30-04-04 07:26

Silver wrote:
> [...]
> evt. andre ingredienser, jeg tænkte jeg ville lave noget til natmad, altså

Nu ved jeg godt at du spørger om et eller andet der er koldt, men til en
anden gang er en tomatsovs med tun kogt i nogle minutter og pasta enormt
godt... og næsten ligeså billigt som spaghetti og ketchup

mvh.
Camilla

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-04-04 11:45

Spagetti hakkes - sammen med hakkede rå løg, hakkede friske tomater hakkede
syltede agurker - og så tun - krydders efter behag..

Thomas

Fra : Silver

Dato : 30-04-04 17:42

"Thomas Jørgensen" <thomas@overvindinge.dk> skrev i en meddelelse
> Spagetti hakkes - sammen med hakkede rå løg, hakkede friske tomater
hakkede
> syltede agurker - og så tun - krydders efter behag..

mmmmmmmmmm....lyder rigtigt godt så det vil jeg prøve, næste gang jeg har
lidt spagetti til overs :) tak til jer begge.

Mvh
Silver