Kan piskefløde fryses?
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 25-04-04 14:31

Jaja, jeg ved godt at _alt_ kan fryses, det er kun resultatet der varierer
, men det jeg lurede på var om piskefløde der har været frosset ned
"opfører" sig på fuldstændigt samme måde som piskefløde der ikke har været
frosset ned.

Hilsen Mads

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-04-04 21:32

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse

> Jaja, jeg ved godt at _alt_ kan fryses, det er kun resultatet der varierer
> ,

Ja, det var også min tanke - det er først når man tager op igen, det evt.
går galt

men det jeg lurede på var om piskefløde der har været frosset ned
> "opfører" sig på fuldstændigt samme måde som piskefløde der ikke har været
> frosset ned.

Det kommer an på, hvad du vil bruge det til.
Jeg synes fint, man kan bruge det til madlavning, men det "gryner", hvis man
vil piske det.

Hilsen Inger

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-04-04 21:52

Inger Pedersen wrote:

> Det kommer an på, hvad du vil bruge det til.
> Jeg synes fint, man kan bruge det til madlavning, men det "gryner", hvis man
> vil piske det.

Også cirka min erfaring. Den kan nu også godt gryne i andre sammenhænge
hvis den har været frosset. Især hvis det er en økologisk og dermed
uhomogeniseret en af slagsen.

/David

Fra : Helene

Dato : 23-05-04 15:21

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote in

> men det jeg lurede på var om piskefløde der har været frosset ned
>
> Det kommer an på, hvad du vil bruge det til.
> Jeg synes fint, man kan bruge det til madlavning, men det "gryner",
> hvis man vil piske det.

Min mor plejede at piske det til let skum før hun frøs det, jeg kan ikke
erindre nogen problemer.(uhomoganiseret jerseyfløde)

mVh Helene

Fra : Flemming Kold

Dato : 26-04-04 07:46

Jeg plejer at hælde fløden i is-terning-poser. Så er det nemt lige at tage
et par terninger til sovsen.

F. Kold.

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 26-04-04 15:08

"Flemming Kold" <rikkenavne@FJAERNDETTEmail.dk> wrote in message

> Jeg plejer at hælde fløden i is-terning-poser. Så er det nemt lige at tage
> et par terninger til sovsen.

Det samme kan man gøre hvis man har en slat rødvin tilovers. Så er det enmt
lige at proppe et par 'vin-klumper' i sovs, etc.

Mvh. Janni

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-04-04 15:27

I news:408d17d2$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Janni Nørmølle>
<trinity76@operamail.com> skrev:

> Det samme kan man gøre hvis man har en slat rødvin tilovers. Så er
> det enmt lige at proppe et par 'vin-klumper' i sovs, etc.

Hvordan får man rødvin *tilovers* ? ;)

mødes med en gunstig lejlighed....