Høje glas til kaffe.
Fra : Flemming Kold

Dato : 21-04-04 08:19

Hej NG.

Havde valget mellem denne NG eller dk.forbruger. Regnede med at denne var
den mest rigtige!!

Jeg er begyndt at interressere mig en del for kaffe. Derfor har jeg mange
slags kaffe i huset. I øjeblikket bliver de opbevaret i de poser jeg køber
dem i. Men det skulle gerne laves om.

Derfor leder jeg efter nogle høje glas med tætsluttende låg. De skulle gerne
være ca. 8-10 cm i diameter og mere end 20 cm høje. Jeg har været rundt i de
forskellige isenkræmere og andre forhandlere men uden held. Derfor spørger
jeg så Jer.

Hvis i svarer, må der gerne være et link til en forhandler eller et billede
af glassene. Selvfølgelig ikke en nødvendighed!

På forhånd tak.
Flemming Kold

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-04-04 09:21

Flemming Kold <rikkenavne@FJAERNDETTEmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis i svarer, må der gerne være et link til en forhandler eller et billede
> af glassene. Selvfølgelig ikke en nødvendighed!

Hej, Flemming.
Du behøver ikke at være så kritisk med størrelsen og arten af dine
glas - gå bare efter nogle du synes ser pæne ud i dit køkken. Den bedste
måde at opbevare din kaffe på, når du nu skal have flere slags og derfor
ikke kommer i alle glas hver dag, er at lade resten af kaffen blive i
sin pose, folde den sammen som den nu kan og sikre med en elastik
omkring - og så hele dynen ned i glasset. Så kan du nok nøjes med to
størrelser i glas, og de behøver ikke være 'vakum-tætte'.
mvh
Erling

Fra : Flemming Kold

Dato : 21-04-04 09:34

Hej Erling.

Da jeg nu har læst en del kaffe-bøger er jeg ikke i tvivl om, hvordan kaffen
bedst opbevares. Og det er heller ikke malet kaffe jeg vil have i glassene,
malet kaffe har bedst af at blive i den pose den er købt i!!. Det er de
ristede bønner der skal i glas og pynte på mit bord.. Og størrelsen skyldes
at de vil se pæne ud i mit køkken.

Ellers mange tak for dit indlæg.

Hilsen Flemming Kold.

Fra : -V-

Dato : 21-04-04 10:28

Erling Hansen wrote:
> [...]
> sin pose, folde den sammen som den nu kan og sikre med en elastik
> omkring - og så hele dynen ned i glasset.

....og glasset i køleskabet.

-V-

Fra : Flemming Kold

Dato : 21-04-04 10:38

Fra : Dorthe

Dato : 21-04-04 09:22

Har du prøvet kaffe/the-butikker? De sælger ofte også opbevaringsglas

/Dorthe

Fra : Flemming Kold

Dato : 21-04-04 09:34

Der vil jeg prøve..

Tak.

F.Kold

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 21-04-04 13:10

"Flemming Kold" <rikkenavne@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> forskellige isenkræmere og andre forhandlere men uden held. Derfor spørger

Prøv at kig på www.ikea.dk under køkkenudstyr-køkkenopbevaring. Måske nogle
af glassene i "Burken"-serien lever op til dine krav?

MVH Mette (der efter kaffebutikkens råd opbevarer de hele bønner i fryseren,
hvor de så godt nok ikke pynter specielt

Fra : Flemming Kold

Dato : 21-04-04 13:51

Hej Mette.

Tak for det. Det er faktisk lige sådan en slags jeg leder efter.

Jeg har bare et lille problem med at handle i IKEA. Efter de droppede deres
julefrokost for nogle år siden, fordi deres ansatte med anden etnisk
baggrund ikke kunne deltage..... På den baggrund straffede de så alle de
andre ansatte!!! Nå, men det er jo en helt anden historie og sikkert også en
anden gruppe. Og faktisk ligger IKEA også langt fra min bopæl.....

Nå ja, men alligevel mange tak for din indsats.

Hilsen Flemming Kold.

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 22-04-04 10:31

On Wednesday 21 April 2004 14:50, Flemming Kold wrote:
> [...]
> baggrund ikke kunne deltage..... På den baggrund straffede de så alle de

Til gengæld kæmper IKEA for kasseassistenternes status:
<http://benkestok.imcode.com/servlet/GetDoc?meta_id=1199>

--
Jonas Kongslund

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-04 18:26

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in message

> MVH Mette (der efter kaffebutikkens råd opbevarer de hele bønner i
fryseren,
> hvor de så godt nok ikke pynter specielt

De matcher ikke farverne på dine andre frysevarer?

--
-Jens B.

Fra : Hauge

Dato : 21-04-04 20:23

Hejsa

> De matcher ikke farverne på dine andre frysevarer?

Det er også det der iriterer mig mest, de frosne kylletter kan simpelthen
ikke tåle synet af hele bønner, så skal man høre på den larm fra fryseren af
hele tiden

/Hauge

Fra : Mads Breddam

Dato : 21-04-04 20:17

> Jeg er begyndt at interressere mig en del for kaffe. Derfor har jeg mange
> slags kaffe i huset. I øjeblikket bliver de opbevaret i de poser jeg køber
> dem i. Men det skulle gerne laves om.

Min kaffe kommer i fryseren. Har hørt det fra flere kanter at det var det
bedste og jeg synes også smagen holder sig bedre på den måde. Mette Svangren
Guttesen nævner det også.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Hauge

Dato : 21-04-04 20:25

Hejsa

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message
> Min kaffe kommer i fryseren. Har hørt det fra flere kanter at det var det
> bedste og jeg synes også smagen holder sig bedre på den måde. Mette
Svangren
> Guttesen nævner det også.

Her i huset, holder de hele bønner, ja endda de forkværnede bønner, sig så
kort tid, pga. drikkehastigheden, at selvom jeg placerede bønnerne på en
tallerken på bordet, ville den ikke miste smagen inden den var brugt

/Hauge