Chokoladebardesserter?
Fra : mood

Dato : 19-04-04 14:36

En gang havde jeg en opskrift på noget med Bounty med ananas , noget med man
smelter Bountybar og bruger ananas måske ved at putte det i det smeltede
chokolade, kender nogen opskriften? Den blev vist på TV2 for længe siden. Så
findes der også en opskrift hvor man bruger Marsbar som smeltes og i puttes
guldkorn og smør, hvorefter det puttes i en form og kan skæres ud i stykker
når den er størknet, men jeg mangler opskriften på hvor meget der skal i
osv? Eller sidder her nogen med andre lækre opskrifter i den stil?

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 17:25

"mood" <iam@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> når den er størknet, men jeg mangler opskriften på hvor meget der skal i
> osv? Eller sidder her nogen med andre lækre opskrifter i den stil?

Jeg har denne i gemmerne (endnu ikke afprøvet, men lyder lækker):

Dybstegte Bounties

Ca. 2 liter solsikkeolie eller anden planteolie til dybstegning.
150 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 dl. mineralvand
8 mini Bounty

Hæld olien i en gryde og tænd. Rør dejen sammen. Når olien syder, tager du
en bounty, dypper den grundigt i dejen til den er dækket af et tykt, hvidt
lag og lægger den derefter i olien. I begyndelsen daler den til bunds, men
efter nogle sekunder kan du forsigtigt frigøre den med en gaffel, og den vil
stige boblende til vejrs. Den skal have ca. 3 minutter - til den er let
gyldenbrun.

Server den varm med sorbetis og/eller frisk ananas.

Tina

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-04-04 19:03

On Mon, 19 Apr 2004 18:25:26 +0200, Tina wrote:

<snip>

>Dybstegte Bounties

Direkte frastødende og modbydeligt ... det må simpelthen prøves, det kan
kun være godt

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Friends don't let friends use Windows.

Fra : Peter Westh

Dato : 21-04-04 21:28

Så vidt jeg husker, prøsenterede Nigella Lawson opskriften som en variation
over en anden opskrift: Dybstegt Marsbar.

/P

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 21:34

"Peter Westh" <pwesth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker, prøsenterede Nigella Lawson opskriften som en
variation
> over en anden opskrift: Dybstegt Marsbar.

Det kan godt passe.

Bounty lyder for min gane bedre end Marsbar. ;)

Tina

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-04-04 22:11

Således skrev "Peter Jespersen" <flywheel@tiscali.ddk> i
dk.kultur.mad+drikke Wed, 21 Apr 2004 18:02:50 +0200 (CEST):

>Direkte frastødende og modbydeligt ... det må simpelthen prøves, det kan
>kun være godt

Anthony Bourdain har i "The Cook's Tour" et interessant afsnit om en
aften han tilbragte på en skotsk "chippie" efter en druktur.

Der dybsteges fish'n chips, haggis, pies, pølser, en Mars-bar ("bloody
napalm") og der afsluttes med en pizza-slice og et pickled æg, for
princippets skyld...

Knud
--
Np: Great Teacher Onizuka - OST 2 - Hitori No Yoru