Sort marcipan, fåes det?
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 19-04-04 12:42

Har fået den her fede ide til min brors konfirmation, han er den helt
store bil freak og desserten står vist alligevel bare på noget iskage og
lagkage så jeg tænkte hvis man beklædte en af dem med sort marcipan
(vigtigt at det kun er farven der er sort, og det ikke smager af
lakrids) og "tegnede" kagen op med hvidt marcipan så det lignede en
vejbane og så købe en fed modelbil og stille oven på. (på den måde løser
jeg også problemet med hvad jeg skal give ham :D)

Men er det overhovedet muligt at købe det i den farve?

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-04-04 13:13

Daniel W Johansen wrote:
> [...]
> jeg også problemet med hvad jeg skal give ham :D)
>
> Men er det overhovedet muligt at købe det i den farve?

Man kan i hvert fald altid selv lave marcipan hvor man putter noget
smags- og sundhedsneutralt sort farvestof i (frugtfarve?). Man kan
muligvis også blande den slags i færdigkøbt marcipan. Men jeg ved ikke
hvor man køber sort "spisefarve".

/David

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-04-04 13:24

.. Men jeg ved ikke
> hvor man køber sort "spisefarve".

Hos Matas.

Hilsen Inger

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-04-04 13:29

Daniel W Johansen skrev:

> sort marcipan

Mon ikke selv man kan indfarve det med fx blæksprutteblæk?

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Lotte

Dato : 19-04-04 13:35

Jeg ved at man kan købe farve til marcipan hos div hobbyforretninger, jeg er
ikke helt seikker på om sort eksisterer.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 19-04-04 13:44

"Daniel W Johansen" <Danielwj@XXXpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg også problemet med hvad jeg skal give ham :D)
>
> Men er det overhovedet muligt at købe det i den farve?

Hos Fredensborg Indkøbscentral,jeg tror forresten nok de har skiftet navn
til Panduro Hobby

mvh Jette

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 14:40

> [...]
> jeg også problemet med hvad jeg skal give ham :D)
>
> Men er det overhovedet muligt at købe det i den farve?

Hos http://www.specialkoebmanden.dk/ kan man købe sort farvepasta. Det
smager ikke af noget overhovedet.

Ælt den sorte pasta godt ind i marcipanen. Undgå flormelis til æltningen. Og
så er det nok smart at bruge et par plastikhandsker til sagen...

Når marcipanen skal rulles ud, så gøres det nemmest mellem to stykker
kraftig plast (den gammeldags afdækningsplast er god til formålet) eller to
stykker bagepapir. Det er nemt, hænger ikke i bordet, og er let at flytte
med.

Samme sted kan man også få hvid levnedsmiddelfarve. Marcipan i sig selv er
gulligt; ikke hvidt.

Sitet er ikke helt opdateret, men man kan ringe og bestille, hvis man ikke
bor i nærheden.

God fornøjelse med projektet

Tina

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 19-04-04 21:05

Jeg takker mange gange til jer alle, og vil kaste mig ud i at lege med
nogle natur farver og sådan og se hvad jeg ender op med.