Pandekagefrysning?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-04-04 22:17

Konfirmanden har bestilt pandekager med is til dessert, og jeg havde tænkt,
at jeg bare kunne lave pandekagerne i forvejen og fryse dem ned. Men kan jeg
nu også det? Skal de fryses MED isen i, skal de fryses flade med madpapir
imellem, eller hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-04-04 22:29

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> nu også det? Skal de fryses MED isen i, skal de fryses flade med madpapir

Jeg ville fryse dem MED isen i - med mellemrum - og lægge bagepapir mellem
hvert lag, så det hele ikke fryser sammen til én stor blok (den vil være
noget træls at få skilt ad, når det hele koger).
Umiddelbart inden servering ville jeg lægge et lag i bradepanden nogle få
minutter i en glohed ovn, så kun pandekagerne bliver varmet - sådan lidt a
la is i marengs.

Ha' en god fest!
Hilsen Inger

Fra : Ralph

Dato : 18-04-04 22:49

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> minutter i en glohed ovn, så kun pandekagerne bliver varmet - sådan lidt a

Tjaa, JEG ville lave et forsøg, aner intet om det, men I gætter, og som
Inger skriver, "når det hele koger", så er det eddermame svært at lave om
på.

Så frem med panden, lav lidt dessert i løbet af ugen, men gem et par stykker
til fryseren, og se så hvad der fungerer bedst.

MIT gæt, som er ligeså godt/dårligt som jeres er at fryse pandekagerne med
mellemlægspapir, varme dem i micro inden servering og lade folk anrette selv

--
venligst
Ralph

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-04-04 23:27

> Tjaa, JEG ville lave et forsøg, aner intet om det, men I gætter,

Gætter på hvad?

og som
> Inger skriver, "når det hele koger", så er det eddermame svært at lave om
> på.

Netop

> Så frem med panden, lav lidt dessert i løbet af ugen, men gem et par
stykker
> til fryseren, og se så hvad der fungerer bedst.

Joe - men nu gætter DU!
Hvordan kan du regne med, at et forsøg på normal-familie-basis bare lige kan
overføres til selskabs-antal? Hvad det så er i dette tilfælde...

> MIT gæt, som er ligeså godt/dårligt som jeres er at fryse pandekagerne med
> mellemlægspapir, varme dem i micro inden servering og lade folk anrette
selv

Vil muligvis fungere, hvis stilen i forvejen er a la tag-selv-bord.
Men tænk lige på, om der er plads til "pandekage-og-is-produktion", så de
fleste gæster kan få desserten på nogenlunde samme tid - især hvis de helst
skal synge med på sange eller kunne lytte til taler til konfirmandens ære
omkring desserten også.

Hilsen Inger

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 19-04-04 07:29

> [...]
jeg
> nu også det? Skal de fryses MED isen i, skal de fryses flade med madpapir

Hej Dikte

Jeg ville helt klar fryse dem ned uden is imellem. Hvis du fryser dem ned
med is imellem bliver det en hårfin balance mellem pandekagen er varm og is
ikke er slemtet. Frys dem ned med bagepapir mellem hver enkelt pandekage, så
er de nemme at skille ad. Da jeg arbejde på restaurant folde vi de stegte
pandekager i trekanter, det er pænt, når de skal serveres. Når de skulle
tøes op/ varmes skete det bare i mikroovnen. Hvis du synes det bliver lidt
presset med kugler af is (hvis det er sådan, det skal serveres), kan de bare
laves i forvejen og stilles tilbage i fryseren (tildækket). Så er det i
hvert fald hurtigt at rette an.

Go' konfirmation.

Mvh.
Mette

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 16:54

Giver Mette fuldstændig ret.... men for nemhedens skyld.... køb litter is og
skær det i ca 2 cm skiver og så en gang til over på langs..... så passer de
præcist til at lægge ind i en pande kage....

MVH Gitte