Forslag til tomatretter søges...
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 17-04-04 07:34

Jeg har "arvet" ca. 3 kg tomater efter en reception der blev væsentligt
mindre besøgt end planlagt, så nu vil jeg høre om der er nogen der har nogle
gode ideer til anvendelsen - udover tomatsalat, tomatmadder, tomatsuppe og
kasteskyts

Det må meget gerne være retter hvor tomat er hovedingrediensen, så jeg kan
få taget livet af tomaterne inden de bliver dårlige.

Mvh Mads

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-04-04 07:39

Mads Thorning Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det må meget gerne være retter hvor tomat er hovedingrediensen, så jeg kan
> få taget livet af tomaterne inden de bliver dårlige.

Du kan lave en god langtidskogt italiensk tomatsauce med persille og
hvidløg, som du så kan fryse ned i portioner til pizza etc.

Du kan også lave lækre pizzaer med friske tomater på i skiver. F.eks.
med oliven og lidt ansjoser, og så frisk basilikum på inden servering.

/David

Fra : Heidi

Dato : 17-04-04 08:32

> [...]
>
> Det må meget gerne være retter hvor tomat er hovedingrediensen, så
> jeg kan få taget livet af tomaterne inden de bliver dårlige.

En lille forret eller tilbehør til hovedret:

Skær tomater over i halve, og mos noget god fetaost med hvidløg, peber,
lidt god olie og måske noget basilikum eller andre krydderurter, og læg
blandingen oven på de halve tomater.
Ind i ovne med dem, indtil blandingen er let gylden. Til forret serveres
evt. med godt brød.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : -V-

Dato : 17-04-04 09:27

> [...]
>
> Det må meget gerne være retter hvor tomat er hovedingrediensen, så
> jeg kan få taget livet af tomaterne inden de bliver dårlige.

Lav tomatmarmelade!

-
V-

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 19:55

Lav en tomat chili sauce som efterfølgende kan gemmes meget længe og kan
bruges som tilbehør til mange retter.
Jeg har lavet en fra en opskrift i "Den grønne syltebog" som er rigtig
god....
Cecilie

-