Onsdags mad????
Fra : My

Dato : 14-04-04 21:28

Her har vi haft 100 ting om ørene så den stod bare på en omgang fra grillen.
Burger og fritter.

Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-04-04 22:29

> Her har vi haft 100 ting om ørene så den stod bare på en omgang fra
grillen.
> Burger og fritter.
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Super inspirerende! Tak fordi du delte det med hele verden.

(Hint: What's the point?)

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-04-04 23:00

Kim Jensen wrote:
> grillen.
>
> Super inspirerende! Tak fordi du delte det med hele verden.
>
> (Hint: What's the point?)

en tradition i gruppen.... "skriv hvad du fik at spise i dag"..... og det
kan faktisk være inspirerende ;)

i dag stod menuen her på karbonader med kartofler og stuvede ærter og
gulerødder ;) vellykket ;)

nogen der har et godt tip eller to til at gøre lige denne ret fedtfattig??
--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Spangkuk

Dato : 15-04-04 00:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> i dag stod menuen her på karbonader med kartofler og stuvede ærter og
> gulerødder ;) vellykket ;)
>
> nogen der har et godt tip eller to til at gøre lige denne ret fedtfattig??

Næ, men spis dog mindre hvis det er et problem, eller
måske en rugkiks og et stort glas vand inden....

Spang

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-04-04 07:48

Spangkuk wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> Næ, men spis dog mindre hvis det er et problem, eller
> måske en rugkiks og et stort glas vand inden....

been there, did that*G*
det var nu også mere at det KUNNE være der var nogle der havde nogle geniale
ideer ;)

Fra : hedegaard

Dato : 15-04-04 11:30

Køb det magreste hakkede svinekød eller køb noget skært kød og hak det selv,
så ved du hvad der er i, tørsteg dine karbonader. Stuvede ærter og
gulerødder kan sagens laves uden fedt - du kommer det i en gryde koger
grøntsagerne i vand, som jævnes med meljævning eller maizena. Der smages til
med salt, peber og en lille smule sødemiddel eller sukker.

Venlige hilsner Tina

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-04 21:12

> en tradition i gruppen.... "skriv hvad du fik at spise i dag"..... og det
> kan faktisk være inspirerende ;)

Jeg er skam ikke ny i gruppen. Men fortæl mig da endelig det inspirerende i
at høre om folk, der har købt mad på grillen.

Havde indlægget i stedet været noget i retning af "Vi var lige ved at køre
forbi grillen, men så så et godt tilbud på X hos Fakta. En hurtig tur i
ovnen sammen med lidt Y og lidt Z. God og hurtig aftensmad på 10 minutter" -
ja, så kunne jeg følge idéen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-04-04 14:13

Kim Jensen wrote:
> [...]
> hurtig tur i ovnen sammen med lidt Y og lidt Z. God og hurtig
> aftensmad på 10 minutter" - ja, så kunne jeg følge idéen.

du har ikke overvejet at vedkommende bare var nysgerrig og derfor på denne
lidt anderledes måde valgte at tage emnet op... om ikke andet så for at få
lidt inspiration til en anden dag, hvis de har lyst til grillmad?

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-04-04 20:43

> du har ikke overvejet at vedkommende bare var nysgerrig og derfor på denne
> lidt anderledes måde valgte at tage emnet op... om ikke andet så for at få
> lidt inspiration til en anden dag, hvis de har lyst til grillmad?

Hvis det var dét, som skribenten var ude efter, kostede det vel ikke mange
sekunder at slutte indlægget af med "Hvad fik I andre?" ... ?

Fra : Nette

Dato : 15-04-04 05:37

"My" skrev i en meddelelse
> Her har vi haft 100 ting om ørene så den stod bare på en omgang fra
grillen.
> Burger og fritter.
>
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Vi prioriterede en gå/cykeltur med ungerne og købte en piza med på vejen
hjem. Men i dag står den på madpandekager ( m. linser/kød, tomat, ost,
squash og krydderier), kartofler, ostesovs og salat med rosiner og advokado,
da de lige var på tilbud i går.

Nette

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 15-04-04 05:55

Hel kylling stegt i weber, med aspargeskartofler vendt i smør og persille.
Hertil råkostsalat.
Marrinaden til kyllingen var lavet af Dijonsennep, tomatpure, en smule frun
farin og hjemmelavet chilipure af Large Red Cherry Hot og Mirasol. (Mums),
og salt, naturligvis.

/Renate

Fra : My

Dato : 15-04-04 10:09

Nu har jeg lige været ude og handle ind til i aften. Det bliver lidt mere
spændende

Koteletter brunet på panden, med svitset løg, champignon og tomat skiver
lagt oven på koteletterne som pakkes i folie - steger færdig i ovn.

Hertil Hassleback kartofler og evt. paprikasovs (manden har svært ved at
undvære sin sov *GGG*)

Fra : Ralph

Dato : 15-04-04 14:55

"My" <fup@mail.ss> skrev i en meddelelse
> Her har vi haft 100 ting om ørene så den stod bare på en omgang fra
grillen.
> Burger og fritter.
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Ikke forstået - jeg laver s´gu da kun burger på grillen når jeg har rigtig
god tid, det tager da en evighed.
Først skal der laves dressing mindst 8-9 timer før servering, så skal der
bages boller, så skal der tændes op i grill, tændes for olie, skrælles
kartofler (det har jeg heldigvis folk til - ungerne), skære kartofler i
både/stave, hakkes syltet agurk, snittes salat, løg, tomat, steges bøffer,
kartofler i gryde - pålægge ost, servere.

Det er jo næsten et heldagsprojekt

--
venligst
Ralph

Fra : Dorte Klerke

Dato : 15-04-04 17:12

> grillen.
>
> Ikke forstået - jeg laver s´gu da kun burger på grillen når jeg har rigtig
> [...]

Mon ikke hun mener grillen = grillbaren (slang), f.eks. en burgerbar eller
noget, altså købt mad - ingen tilberedning.

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-04-04 17:18

> Burger og fritter.
>
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Lasagne lavet på grønne lasagneplader, rødbeder, ketchup og rugbrød til

Fra : zcully

Dato : 15-04-04 18:51

"My" <fup@mail.ss> wrote in message
> Her har vi haft 100 ting om ørene så den stod bare på en omgang fra
grillen.
> Burger og fritter.
>
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Jeg spiste IGEN rester fra påskefrokost i sidste uge.
Et par rugbrødder med lidt forskelligt. Leverpostej og rullepølse. Så havde
jeg lidt pastasalat jeg fik til.

/Zcully

Fra : Silver

Dato : 15-04-04 21:06

> [...]
grillen.
> Burger og fritter.
>
> Ikke det mest ophidsende, men okay på en travl dag.

Idag....pizza.....imorgen...pizza...iovermorgen.....burritos med masser af
creme fraiche.....om et ½ år....indlæggelse på hjertekarsygdomsafdelingen på
Randers Hospital.....3 dage senere.....pizza....

Silver.

Fra : zasha

Dato : 15-04-04 21:20

Onsdag? det var jo igår, så det har jeg ingen erindring om mere...tror
jeg...damn...hvis der er nogen der har set min korttidshukommelse, så sig
lige til :o

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi, der sidder og kommer i tvivl OM jeg
virkelig glemte at spise aftensmad igår....*blypz*

http://hei.homepage.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-04-04 22:52

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> writes:
>hvis der er nogen der har set min korttidshukommelse, så sig
>lige til :o

Alzheimers light er en frygtelig sygdom

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : zasha

Dato : 16-04-04 06:11

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Alzheimers light er en frygtelig sygdom >klip>

*aaarrgghhhhhhhhhhhhhhhh*

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : -V-

Dato : 16-04-04 08:55

Frank Løkkegaard wrote:

> Alzheimers light er en frygtelig sygdom

Men hvis man ikke kan tåle 'den ægte vare', så må man jo nøjess med
lightudgaven...

-V-

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-04-04 22:51

"Kim Jensen" <kim@nospamlitewerx.dk> writes:
> [...]
>forbi grillen, men så så et godt tilbud på X hos Fakta. En hurtig tur i
>ovnen sammen med lidt Y og lidt Z. God og hurtig aftensmad på 10

Jamen så tag da lige og læs lidt mere i gruppen og du vil se at der jo
netop r en masse indlæg af den slags.
Og så er dette her forresten en gruppe hvor vi normalt også har plads
tillidt humor - det hjælper som regl. Mennesker der smiler eller griner er
altså de smukkeste

God appetit!
- du kan jo prøve at læse tråden om torsdagsmad - der kan du se hvad det
er jeg mener!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-04-04 20:51

"Kim Jensen" <kim@nospamlitewerx.dk> writes:
>Hvis det var dét, som skribenten var ude efter, kostede det vel ikke mange
>sekunder at slutte indlægget af med "Hvad fik I andre?" ... ?

Hmmmm, helt ærligt, er der ikke ved at gå lidt insekerotik i denne tråd?

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-04-04 21:15

> Hmmmm, helt ærligt, er der ikke ved at gå lidt insekerotik i denne tråd?

Jo, det er der da måske nok.

Jeg kommenterer det oprindelige indlæg, og skal - åbenbart - derefter
belæres om gruppens traditioner og des lige. Jeg har da lov til at mene, at
det oprindelige indlæg er håbløst intetsigende. Tankevækkende nok har
skribenten da heller ikke argumenteret imod mit udsagn.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-04-04 22:19

Kim Jensen wrote:
> [...]

Det er der jo ingen grund til når det er en tradition i gruppen.

> Jeg kommenterer det oprindelige indlæg, og skal - åbenbart - derefter
> belæres om gruppens traditioner og des lige.

Det er da klart, når du kommer med sådan en harsk udtalelse.

> Jeg har da lov til at mene, at
> det oprindelige indlæg er håbløst intetsigende.

Naturligvis. Og folk i gruppen har lov at synes at du skal belæres om at
der var tale om en tradition.

> Tankevækkende nok har
> skribenten da heller ikke argumenteret imod mit udsagn.

Wow...

/David

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-04-04 22:37

> Det er da klart, når du kommer med sådan en harsk udtalelse.

Harsk? Synes du det var inspirerende at høre om mad fra grillen?

> Naturligvis. Og folk i gruppen har lov at synes at du skal belæres om at
> der var tale om en tradition.

Traditionen er at man bidrager med inspiration.