O'fino
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 18:58

Hej NG.

Er der nogen der kender en opskrift på noget lignende O'fino retten fra
Mirácoli??

Jeg har her til aften lavet en lidt mislykket gang pasta i ovn;
pasta i et fad,
lidt kogende vand over,
gulerødder og broccoli henover,
små kyllinge stykker over det hele,
og til sidst mornay sauce og lidt croutoner som prikken over i'et!

En pæn halv time i ovnen, og skruerne var næsten klar, der var bid i
gulerødderne og kyllingestykkerne havde vist fået rigeligt...
og så kom problemet: fadet flød med vand iblandet mornay-sauce og jeg blev
nødt til at hælde det fra, men det jo der meget af smagen er.. så hvis I
skulle ligge inde med en opskrift på pasta i ovn, vil jeg meget gerne høre.

/MM

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-04-04 20:06

"MM" <mette(snabela)marmet.dk> writes:
> så hvis I
>skulle ligge inde med en opskrift på pasta i ovn, vil jeg meget gerne
>høre.

Såre simplet - lav pastaen i forvejen - blot skal den ikke koges helt
færdig, ca den halve tid, ingen vand men kun mornay saucen.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : bb

Dato : 14-04-04 21:04

>Såre simplet - lav pastaen i forvejen - blot skal den ikke koges helt
>færdig, ca den halve tid, ingen vand men kun mornay saucen.

Forresten - er der nogen der ved hvordan man kan lave en rimelig tro
kopi af tomatsaucen i O'fino?

Fra : alfaekko

Dato : 14-04-04 22:19

"bb" <^_^@mail.com> skrev i en meddelelse

> Forresten - er der nogen der ved hvordan man kan lave en rimelig tro
> kopi af tomatsaucen i O'fino?

....Jeg synes det er en sørgelig verden, hvor folk gerne vil efterligne
kedelige færdigretter.
Køb en kogebog, nogle gode råvarer, og LAV MAD. Det behøver ikke være så
svært.

Men lad da være med at lade hel- og halvfabrikata være idealet.

Er jeg snobbet? Måske!
Jeg bliver bare så ked af det

Anders

Fra : -V-

Dato : 15-04-04 00:08

alfaekko wrote:
> [...]
> så svært.
>
> Men lad da være med at lade hel- og halvfabrikata være idealet.

Godt brølt, løve.

-V-

Fra : bb

Dato : 15-04-04 11:45

> [...]
>svært.
>
>Men lad da være med at lade hel- og halvfabrikata være idealet.

Jeg har desværre ikke samme holdning til madlavning som dig, beklager.
Jeg gider ikke opfinde den dybe tallerken om igen ved at forsøge mig
frem hvis der findes gode opskrifter man kan følge, og jeg er jo netop
på jagt efter noget der smager hen ad denne sauce

Fra : alfaekko

Dato : 16-04-04 06:45

> [...]
> frem hvis der findes gode opskrifter man kan følge, og jeg er jo netop
> på jagt efter noget der smager hen ad denne sauce

Jamen, det er jo netop min pointe. Køb eller lån kogebøger, og så lav noget
mad af gode råvarer, efter afprøvede opskrifter. Der findes sikkert 100
forskellige slags tomatbaserede sovse til pasta.
Jeg synes blot, at det er trist hvis Miracoli-kemisk-kunstig smag bliver
idealet.
Det svarer lidt til selv at ville lave jordbær-is, men den skal smage
ligesom det lyserøde i regnbueis. Og det kommer den altså ikke til med
jordbær.
Jeg vil ikke nedgøre dine smagsløg eller din madlavning, man da du nu
tilsyneladende godt gider at lave mad, kan du da godt prøve at nå et andet
mål end færdigrets-smagen. Ellers kunne du jo ligeså godt bare lave den.

God fornøjelse i køkkenet

Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-04-04 21:31

> [...]
> nødt til at hælde det fra, men det jo der meget af smagen er.. så hvis I
> skulle ligge inde med en opskrift på pasta i ovn, vil jeg meget gerne

Her må jeg så anbefale følgende super-lette ting:

* Pasta penne koges som de nu skal
* Pasta dryppes godt af og røres med mascarpone, tallegio,
snittede løg, en god krydret chorizo i små stykker, salt og peber
(i nævnte rækkefølge)
* Hældes i et fad og sættes i en forvarmet ovn i 10-15 minutter

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //