Jammi olivers kylling i salthule.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 07-04-04 22:15

Ja for godt og vel et halv års tid siden så jeg et af jammis programmer
på tvdk2, det var et af showene hvor han står på en scene og laver
manden foran flere hundrede mennesker og hivet et par stykker op også.

Anyways, så lavede han en sjov slags kylling som jeg blev rimelig
betaget af :) det væsentlige var at han lavede en slags saltmudder
halløj, mener bare det bestod af salt og æg. Som han så murede kyllingen
ind i, så det der kom ind i ovnen ik var andet end et rundt aflangt
salt"brød" da den så kom ud af ovnen slog han hul på salt lagen med en
ske og det dampede ud og kyllingen så iii så lækker ud og det hele :)
ideen med salt lagen var vel at kyllingen var enormt saftig og så er det
også en sjov ting at servere

Håber nogen ligger inde med opskriften, enten fra hans bøger eller
nettet, jeg har i hvert fald ikke haft det store held til at finde den.

På forhånd tak
/Daniel.

Fra : Nette

Dato : 08-04-04 04:40

"Daniel W Johansen" skrev i en meddelelse
> Håber nogen ligger inde med opskriften, enten fra hans bøger eller
> nettet, jeg har i hvert fald ikke haft det store held til at finde den.

Prøv og se følgende tråd:
http://makeashorterlink.com/?X21C527F7

Nette

Fra : Ghita

Dato : 08-04-04 07:40

I news:4074c98d$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk griflede Nette:

> Prøv og se følgende tråd:
> http://makeashorterlink.com/?X21C527F7
>
> Nette

Nu forsøgte jeg og en veninde os med kyllingen i weekenden, og Uff. Den
blev en tak for salt. Der var ingen huller i skindet så det kan ikke
være derfor.
Næste gang bruger jeg saltdej og ser om det bliver bedre.

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 08-04-04 10:50

Ghita wrote:
> [...]
> være derfor.
> Næste gang bruger jeg saltdej og ser om det bliver bedre.

Mange tak begge 2. Men salt dej = trylledej eller hva?

Fra : Nette

Dato : 10-04-04 06:05

"Daniel W Johansen" skrev i en meddelelse
> Mange tak begge 2. Men salt dej = trylledej eller hva?

Jeps

Nette