Pasta med flødesovs.
Fra : gokke

Dato : 01-04-04 17:53

Søger en god pasta ret med flødesovs og evt. champignonger?

Nogle forslag?

LGP

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-04 19:22

"gokke" <gokke@stofanet.dk> writes:

> Søger en god pasta ret med flødesovs og evt. champignonger?

Det lyder som min sædvanlige jeg-gider-ikke-lave-mad-i-dag-menu.

En pakke bacon i tern, f.eks. Daily fra Føtex, den er ikke så fed,
svitses i en pande eller en gryde sammen med et løg og evt. nogle
forårsløg. Der tilsættes en passende mængde friske eller frosne
champignoner skåret i tern eller skiver, og noget estragon. Det simrer
lidt, til det ser godt ud. Smages til med fløde, salt, peber og evt.
sherry.

Serveres med pasta. Nemt, hurtigt og billigt.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : gokke

Dato : 01-04-04 19:32

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Uhm altså, det vil jeg prøve.
Lyder jo som en helt kongemenu for mig der kun er vant til pasta og ketchup

Mvh Louise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-04-04 20:28

gokke wrote:
> Søger en god pasta ret med flødesovs og evt. champignonger?
>
> Nogle forslag?

denne opskrift indeholder dog ikke champignon, men er hamrende god, og så
nem at det er latterligt ;)

Spagetti della casa. til to personer
pasta efter egen smag, 150g bacon i skiver(en pakke), en halv pakke skinke i
strimler, 1/4 l. fløde, en lille dåse tomat koncentrat, evt. en frisk tomat
og sidst men ikke mindst; masser af tørret basilikum.

skær baconen i små stykker og steges i en dyb pande eller stegegryde eller
hvad du nu foretrækker. Når baconen er tilstrækkelig stegt, dvs. gylden men
ikke tørt, tilsættes skinken og steger lidt med. Hvis du vil skære ned på
fedtet i retten kan du herefter hælde det meste af baconfedtet fra.

Når det hele har stegt lidt sammen på panden tilsættes al fløden og det
halve af tomatkoncentratet og røres rundt til koncentratet er opløst.
Herefter tilsættes tørret basilikum i rigt mål, hellere for meget end for
lidt, og så står det og simrer lidt.

Når du smager retten til så vær opmærksom på at den gerne må smage meget af
basilikum, og hvis du føler der lige som mangler noget så tilsæt en smule
mere, det kan give prikken over i’et.

det er simpelthen ren guf ;)

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 01-04-04 21:09

"gokke" <gokke@stofanet.dk> wrote in message
> Søger en god pasta ret med flødesovs og evt. champignonger?
>
> Nogle forslag?

Det her synes jeg er vældig godt:

1 pk. lakserester (røget)
nogle champignon
pasta efter behag
hvidløg
maizena cremefine eller fløde, hvis det er det man ønsker
evt. ærter eller lignende

Steg champignon og hvidløg kort, tilsæt lakserester i mindre stykker og lad
det stege lidt, derefter ærter og cremefine. Så i med noget kogt pasta og
lad det hele simre i nogle minutter.

mvh.
Camilla

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 02-04-04 07:11

> [...]
lad
> det stege lidt, derefter ærter og cremefine. Så i med noget kogt pasta og

Det er ikke helt værst . Hvis det skal være ekstra godt, så tilsæt et
skvæt hvidvin til champignon og hvidløg, og lad det simre lidt. En håndfuld
basilikum er heller ikke af vejen.

Mvh.
Mette