madbrød
Fra : Ralph

Dato : 27-03-04 22:55

.................jeg sværger, jeg har ikke set reklamen for madbrød før for
første gang i aften, 3 timer EFTER jeg fik denne ide:

2 dl vand
1/4 pk. gær
2 dl durummel
1 tsk salt
1 spsk olie
hvedemel til passende dej

hæver 1½ time

lav 4 flade firkantede (kvadratiske) "pizzabunde"(1 cm tyk) kom lidt fyld på
fold en treidedel ind over fyld, og ligeså fra den anden side, så fyldet
bliver pakket ind i dej.

Pensl med vand og drys/rul i durummel, eller oregano, eller paprika
eller...............

som fyld prøvede jeg forskelligt (nu var det jo første gang) soltørrede
tomat, blåskimmelost, og een med begge, en enkelt uden fyld til de kræsne.

10-15 min. i ovn ved 225 grader - når kolde (efter ½ time) skæres i 2 cm
tykke skiver.

som tilbehør til karrygryderet med ris, der var meget ris i overskud og
intet brød tilbage - kan varmt anbefales

tomaterne var fra glas i olie, så jeg lagde dem på en meter køkkenrulle
inden montering, så det meste olie var væk, kan forestille mig at det skal
gøres omvendt ved rigtige soltørrede tomater, altså de skal mættes med lidt
olie inden pålægning. Jeg har kun prøvet tomater i glas herhjemme, ved nogen
om man kan købe den rigtige vare her i DK? Har fået de tørre af slagsen i
Italien (selvfølgelig) og i USA (Washington og Seattle)

Som indledning sagde jeg at jeg ikke har fået ideen fra en TV-reklame, men
det er nu ikke min ide, jeg fik dem som tilbehør på restaurant Pinen for en
måned siden.

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 23:51

> ................jeg sværger, jeg har ikke set reklamen for madbrød før for
> første gang i aften, 3 timer EFTER jeg fik denne ide:

Jamie Oliver og andre kendte tv-kokke, har også lavet forskellige madbrød
med meget variet fyld.

Tina

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 28-03-04 16:52

> [...]
> om man kan købe den rigtige vare her i DK? Har fået de tørre af slagsen i
> Italien (selvfølgelig) og i USA (Washington og Seattle)

De kan såmænd da fås i (stort set) ethvert supermarked - selv i Netto

Mht at mætte tomaterne med olie kan du også bare lægge dem i varmt vand et
minut eller to.

Mvh Mads