/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
spørgsmål om gaskabel diselmotor
Fra : ibber


Dato : 17-04-04 14:38

På min diselmotor har jeg besvær med at bruge gaskablet til at gasse op og
ned NÅR motoren ikke er igang.
En har fortalt at det lyder som et stempel indeni når man presser gassen op
og ned og det nok er derfor det går stramt. Og når motoren starter vil det
sikkert gå meget nemmere.

(Motoren har endnu aldrig været startet.)

jeg aldrig hørt om det før, kan det være rigtigt





 
 
Leon Hulstrøm (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 17-04-04 16:21


"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c5rbn5$baj$1@news.net.uni-c.dk...
> På min diselmotor har jeg besvær med at bruge gaskablet til at gasse op og
> ned NÅR motoren ikke er igang.
> En har fortalt at det lyder som et stempel indeni når man presser gassen
op
> og ned og det nok er derfor det går stramt. Og når motoren starter vil det
> sikkert gå meget nemmere.
>
> (Motoren har endnu aldrig været startet.)
>
> jeg aldrig hørt om det før, kan det være rigtigt

Det er lidt svært, for det afhænger ikke af motoren, men af mærke og model
diesel-pumpe. Har du prøvet at tage kablet af og bevæge gas-armen. Jeg ville
nu tro, at det drejer sig om gearvælgeren og ikke gaskablet. Prøv at koble
gearet fra, det kan man gøre på mange gas-håndtag.
Det kan værer (har dog aldrig set det) at hvis stop palen er trukket at den
så låser !?!?! bare en tanke

Mvh
Leon



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.659 / Virus Database: 423 - Release Date: 15-04-2004



ibber (17-04-2004)
Kommentar
Fra : ibber


Dato : 17-04-04 16:35

Har både prøvet med og uden gaskabel, jeg syntes jeg nærmest skal bruge vold
for at trække den frem og tilbage, og man kan ganske rigtigt hører et sug
når man presser den frem og tilbage

Det kan værer (har dog aldrig set det) at hvis stop palen er trukket at den
så låser !?!?! bare en tanke

hvad er stop palen



"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
news:40814a96$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> news:c5rbn5$baj$1@news.net.uni-c.dk...
> > På min diselmotor har jeg besvær med at bruge gaskablet til at gasse op
og
> > ned NÅR motoren ikke er igang.
> > En har fortalt at det lyder som et stempel indeni når man presser gassen
> op
> > og ned og det nok er derfor det går stramt. Og når motoren starter vil
det
> > sikkert gå meget nemmere.
> >
> > (Motoren har endnu aldrig været startet.)
> >
> > jeg aldrig hørt om det før, kan det være rigtigt
>
> Det er lidt svært, for det afhænger ikke af motoren, men af mærke og model
> diesel-pumpe. Har du prøvet at tage kablet af og bevæge gas-armen. Jeg
ville
> nu tro, at det drejer sig om gearvælgeren og ikke gaskablet. Prøv at koble
> gearet fra, det kan man gøre på mange gas-håndtag.
> Det kan værer (har dog aldrig set det) at hvis stop palen er trukket at
den
> så låser !?!?! bare en tanke
>
> Mvh
> Leon
>
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.659 / Virus Database: 423 - Release Date: 15-04-2004
>
>



Claus Tersgov (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 17-04-04 17:35



Uheldigvis faldt ibber over tastaturet og skrev derved følgende:

> På min diselmotor har jeg besvær med at bruge gaskablet til at gasse
> op og ned NÅR motoren ikke er igang.
> En har fortalt at det lyder som et stempel indeni når man presser
> gassen op og ned og det nok er derfor det går stramt. Og når motoren
> starter vil det sikkert gå meget nemmere.
> (Motoren har endnu aldrig været startet.)
> jeg aldrig hørt om det før, kan det være rigtigt

Ja, det kan det godt. Det afhænger af den type højtrykspumpe, der
sidder på motoren.

For at en dieselmotor ikke skal løbe løbsk, har den en begrænser
indbygget i pumpen, som sørger for, at den har det rigtige
omdrejningstal hele tiden.

På nogle pumper er denne begrænser udformet som det, man kalder en
centrifugal regulator, andre pumper har et system med et stempel, der
en vakum styret.

Det er ikke utænkeligt, at din pumpe har sidstnævnte, det er derfor,
at den kører lettere, når motoren er i gang og laver vacum.

Claus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste