Honda Four ??
Fra : Drazen Horvat

Dato : 29-04-01 23:45

Hej.

Er nu på udkig efter en pæn klassisk CB Four ,
skal motoren på disse lyde som om
krumtappen drejer enkelte små søm med rundt. ?
Ventiler og andet skal ikke larme , men hvad med
kobling og de der søm ?? Hvor kultiveret skal sådan
en være ? Den jeg hørte i går var faktisk mere lydløs
end min GSXR i motoren , ok kun 8 ventiler uden
shims og ingen SACS og TSCS og GIXPOWER++ men alligevel.

Og skal den være trægt styret ? Jeg har sku aldrig
prøvet noget lignende i langsom fart.

Desværre var der ikke plader på så jeg kunne i få
fart på den , men i snævre sving med 20/kmt var der
noget væltepeter over den. Jeg skulle faktisk dreje
styret. Ukendt begreb for mig så snart der er bare lidt fart
på cyklen og man ikke foretager sig en undvigemanøvre.

Og er der nogle generelle svagheder andet end
hvad der nu kan være på en så gammel maskine ? Jeg tænker
lidt på slidte knaster ala VF / GSX (ikke GSXR selvklart :) )
og Suzukis notorisk uheldige ladesystem på de
gamle GS'ere .

Det er sku nogle flotte og klassiske maskiner.
Men jeg havde forventet at en CB400F ville være lidt nemmere
at smide om hjørnerne med de knallertdæk , men
det er da rart at der er sket noget siden da . Og tak for det.

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world

Posted from [192.38.9.167]

Fra : Flemming

Dato : 30-04-01 09:03

On Sun, 29 Apr 2001 22:44:55 +0000 (UTC), drazen.horvat@zucotto.com
(Drazen Horvat) wrote:

>Hej.
>
>Er nu på udkig efter en pæn klassisk CB Four ,
>skal motoren på disse lyde som om
>krumtappen drejer enkelte små søm med rundt. ?
[snip]

Søm?? Måske er det knastkæden, der skurrer? (Bare en ide...)

>Og skal den være trægt styret ? Jeg har sku aldrig
>prøvet noget lignende i langsom fart.

Jeg blev selv overrasket over min CB550. Dén er i hvert fald træg, så
mon ikke 400'eren også er, de har jo dog et tæt slægtsskab...

Jeg plejer at sige: "Du får mig ikke til at sige, at den kører GODT,
men den er FANDEME skæg!!!"

> [...]
>lidt på slidte knaster ala VF / GSX (ikke GSXR selvklart :) )
>og Suzukis notorisk uheldige ladesystem på de

De drypper olie. De par stykker som jeg har set, inklusive min egen,
har denne svaghed. Et par dråber om dagen er sikkert OK, men så må det
heller ikke være værre. Jeg har ladet mig fortælle, at det typisk er
nogle O-ringe, som olien lækker fra, men jeg har ikke haft fingrer i
min endnu, men synes at kunne se at det drypper omkring en skrue i
bundkarret... jeg tror på, at der skal skiftes en pakning her.

....og så er der det der med tromlebremsen bagved. Den revner...
(Præcist hvor og hvordan ved jeg ikke ...endnu...)

....og så skal du være særlig opnærksom på bagsvingeren, der også har /
kan have tendens til at blive slidt i lejet...

OG så skal du passe godt på dine sidedæksler. Sæt helst en skrue i
dem!! De er nemlig blot sat fast i nogle gummityller, men eeehmmm...
jeg havde haft min CB500'er i ca. een time inden venstre dæksel gjorde
sig selvstændig (og jeg fandt det aldrig igen, selvom jeg ellers
intenst afsøgte strækningen på ca. 70 km) Et nyt dæksel koster ca.
450,- hos David Silver Spares inkl. fragt.

>Det er sku nogle flotte og klassiske maskiner.

JA JA JA JA JA!!!!

Når jeg holder på en raste plads med dén maskine, så vrimler drenge-
og pigebørn i alle aldrer omkring den og drømmer søde drømme om
fartvind i håret...

>Men jeg havde forventet at en CB400F ville være lidt nemmere
>at smide om hjørnerne med de knallertdæk , men
>det er da rart at der er sket noget siden da . Og tak for det.

Enig.

Jeg synes forøvrigt at forbremsen er for svag. Den har jeg nu ikke
fået kigget ordentligt på endnu, men jeg har da noteret mig, at både
gaffelben og hjul er forberedt på en ekstra skive, hvis jeg en dag
skulle få "lyst"

--
Flemming - XJ600S
....og CB550K3 når kæresten har ladet den stå...

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 30-04-01 10:17

Hej Drazen, skal Thorbjørn ha' CB400 istedet, eller er det til dig selv ?

Stones, med en SOLGT SZR660