Politikens videnskabelige vildledning om s~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-04 16:45

I et forsøg på at antyde at indere har dårlig hygiejne og sundhedsfare -
altså §266b-racistisk tilsvining af etnocentrisk type - angiver en
journalist udsendt til Indien, at der er grund til at undgå indisk svinekød,
fordi svinene undertiden spiser menneskelige ekskrementer.

Selv på gymnasier lærer man, at patogene mikrober ikke passerer fra
fordøjelseskanal til kød, så der er med sikkerhed nul sundhedsfare, hvor
Politiken vildleder om en sådan fare.

Anti-naturvidenskabelig overtro synes i høj kurs på dette bladhus, som
daglig sjusker groft med sandheden, og den "læsernes redaktør" og
fejl.fakta@pol.dk redaktion der er oprettet, tager sig kun af et symbolsk
lille mindretal af de rapporterede fejl.
Måske man bevidst ansætter lyrisk mindede journalister og instruerer dem om,
at underholde læserne på en fordummende måde, i strid med gængs presseetik.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørgen

Dato : 26-04-04 08:46

Skal blot erindre om svinene/ menneskenes endoparacitter som ehver gym. elev
kender til

jørgen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-04 16:37

"Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk> wrote in message
> Skal blot erindre om svinene/ menneskenes endoparacitter som ehver gym.
elev
> kender til

Hverken min søns eller min datters gymnasielærebøger har hævdet

1. at parasitter i betydningsfuldt omfang optages i svin fra
menneskeafføring
2. at bændelorm mm er et problem for vor tids velnærede danskere, som har
anderledes godt immunforsvar end dengang disse sygdomme forekom

Men fortæl om dine kilder

Kolera er sygdomMEN som er blevet bekæmpet ved kloakering - kender du andre
(udover salmonella som er kompliceret).

Fra : Jørgen

Dato : 28-04-04 13:59

Der er masser af trikiner i indisk svinekød

Fra : Bo Warming

Dato : 28-04-04 15:06

> Der er masser af trikiner i indisk svinekød

Hvordan er det med cyklus for trikin-parasitten?
Hvormange værtsorganismer skal den passere før den bliver farlig for
mennesker?

Øges denne sjældne sygdom, hvis man lod bacon-svinene æde menneskelort?

Lever-ikter lærer man på universitets-biologi-studiet er eneste reelt
farlige husdyr-parasit idag - men det er hundred år siden at en dansker blev
syg. Vi var underernærede og derfor sårbare, dengang parasitten gav en
anelse overkommelig sygdom for danskere.

Malaria rammer nogle få ulandsarbejdrere - måske især ulykkesfugle der vil
have undskyldning for at afbryde kontrakten, og derfor "glemmer" at tage
kloroquin-tabletterne som uddeles i medical kit..
Bilharziose, guineaworm, hookworm osv er noget man skræmmer med, men ingen
hvid rammes i noget uland. Sådan er det også med trikiner - som man slet
ikke gider medtage i lærebogsmaterialet ved Unesco, Danida og FN kurserne
før udsendelse til ulandene

Bændelorm, trikiner og spoleorm har den ellers kloge dyrlæge Riemann påstået
kan spredes via lort på afveje ( i Politiken-debat 1986), men det blev
modbevist af klogere eksperter fra Landbohøjskolen.

Slædehunde på Grønland spiser tamhundelort for der er meget ufordøjet
næring - det er der ikke i slædehundelort, for de får kun nødtørftig
affodring. Turistlort er lækreste lækkeri for et indisk svin (og for
kloakrotter), men Politiken-journalisten 25 april 2004 tager fejl når han
påstår at det bør afholde fra at spise indisk svinekød. Inderne har også
dybfrysere og veterinær-ekspertise på slagterierne, og når svinekød har
været frosset, får du ikke trikinsygdom. Der er lag på lag på lag PÅ LAG PÅ
LAG af sikkerhedsforanstaltninger imod dit opfindsomme skræk-scenarie
hvormed du søger at forsvare Politikens uundskyldelige misinformation.