Hotel - St. Petersburg - Rusland
Fra : Niels Henriksen

Dato : 23-04-04 10:59

Hejsa

D. 30. flyver jeg med Pulkovo til St. Petersburg hvor jeg skal være i 10
dage. En tur jeg glæder mig kanon meget til.

Jeg har fået flybilletter, visum og fået bureauet til at finde et godt
billigt hotel til mig. Jeg forventer jo så at jeg kan betale for hotellet i
rusland når jeg ankommer på fredag. Men...... jeg har lige fået at vide at
jeg skal betale for det inden tirsdag.

Er der nogle der har nogle tips? Jeg har ikke mulighed for at låne pengene
og jeg SKAL bare afsted. Jeg ved at man skal have en invitation for at komme
ind, men hvis jeg ikke kan få et hotel, så kan jeg heller ikke få en
invitation.... hvad gør jeg?

Det vil ikke være noget problem for mig at have penge på lommen da jeg får
løn fredag. Og banken åbner inden jeg skal flyve, så alt det er på plads.
Det er blot hotel/invitation der kan ødelægge det hele for mig nu :(

--
Niels Henriksen

Fra : Emil Jensen

Dato : 23-04-04 13:10

> hvad gør jeg?

Selvom du skriver du ikke har mulighed for at låne penge, så skulle du måske
prøve at spørge hos nyhedsgruppen dk.penge ? De har måske idéer til hvordan
dit problem skal løses?

Mvh

Emil

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-04-04 08:40

Mange tak for jeres svar.... Det hele blev løst ;)

--
Niels

Fra : Hans Nelke

Dato : 23-04-04 15:43

Mail mig.

Fra : John

Dato : 23-04-04 16:50

> [...]

> løn fredag. Og banken åbner inden jeg skal flyve, så alt det er på plads.
> Det er blot hotel/invitation der kan ødelægge det hele for mig nu :(

Hvis du får løn på fredag og din bank er klar over det, vil de sikkert gerne
give dig lov til at lave et overtræk i de par dage.

Ellers skulle det da være noget af en ufleksibel bank...

Mvh

John

Fra : Kisser

Dato : 23-04-04 19:01

Hejsa

Jeg ved godt at man formelt skal have en invitation, men det er altså ikke
altid nødvendigt.

Jeg rejste til St. Petersburg i december sidste år og havde købt flybillet
og fået visum ved et rejseselskab (penguin travels). Da jeg skulle have
stemplet mit viusum (det skal man gøre når man kommer ind i landet, som regl
på sit hotel) ringere jeg til det danske konsulat og forhørte mig om hvordan
jeg skulle ordne det, da jeg boede privat og ikke på hotel.
De sagde at jeg enten kunne tage til et officielt kontor (kan ikke huske
hvor??), eller også kunne jeg tage ind på et hotel og få dem til at stemple
det mod et lille "gebyr" (650 rubler, som det alligevel ville have kostet på
kontoret).

Jeg tror at mange hoteller er temlig "large" omkring det. Nogle vil måske
kræve at du køber en enkelt overnatning for at stemple dit pas. Men så kan
jo bare finde et billigt et..

Rigtig god tur. Det er en rigtig smuk by!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-04-04 23:47

On Fri, 23 Apr 2004 11:59:28 +0200, "Niels Henriksen"
<my.mail.does.not@æwork.dk> wrote:

> [...]
>rusland når jeg ankommer på fredag. Men...... jeg har lige fået at vide at
Hvem siger at du skal betale hotellet nu ?
Du siger at du har visum, er det i dit pas ?

>Er der nogle der har nogle tips? Jeg har ikke mulighed for at låne pengene
>og jeg SKAL bare afsted. Jeg ved at man skal have en invitation for at komme
>ind,
Forkert antaget. Du skal bruge en invitation/(visasupport) for at få
visum.

>men hvis jeg ikke kan få et hotel, så kan jeg heller ikke få en
>invitation....
Normale turist rejser fordre et forudbetalt hotelophold (Dette er din
visasupport) for at opnå visum.
Dette er den korte version, der er flere typer for visa.

>hvad gør jeg?
Da det er lidt uklart for mig om du har visum er det svært at hjælpe.
Har du et visa til indrejse i Rusland (der er gyldigt for indrejse fra
d 30 og 10 dage frem) ?

>Det vil ikke være noget problem for mig at have penge på lommen da jeg får
>løn fredag. Og banken åbner inden jeg skal flyve, så alt det er på plads.
>Det er blot hotel/invitation der kan ødelægge det hele for mig nu :(
Ikke hvis du har visa, så rejser du bare, i St. Petersborg finder du
en hotel (og betaler det de forlanger (fra 40 US$ pr. dag) og husk
lige at blive registreret på/af hotellet.

/Hans

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-04-04 12:40

In an article of 22 Apr 2000 Niels Henriksen wrote:

> Er der nogle der har nogle tips? Jeg har ikke mulighed for at låne pengene
> og jeg SKAL bare afsted.

Ja, personligt ville jeg blot tale med min bank og få lov til at overtrække
kontoen i et par dage. Det er jeg overbevist om, at jeg sagtens ville kunne
få lov til. Men det kan selvfølgelig være, at din økonomi er så ekstremt
dårlig og/eller din bankrådgiver er en økonomisk sadist, så det ikke er
muligt.

Et billigt hotel i Skt. Petersborg i ti dage er jo trods alt ikke flere
millioner kroner.

--
Uffe Holst