Studietur til Paris
Fra : --BS--

Dato : 20-04-04 07:36

Hejsa

Vi er 30 kommende elektro ingeniøre der skal til Paris på vores næste
semester(efterår 2004). er der nogle der kender til nogle ting/industri ell
lign der ville være perfekte at se - eller har nogle links ?

Mvh
BS

Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-04-04 13:07

> [...]
> semester(efterår 2004). er der nogle der kender til nogle ting/industri ell
> lign der ville være perfekte at se - eller har nogle links ?

La Geodé. Et slags eksperimentarium / teknik-museum. I "kuglen" (La
Geodé) vises der film. Fed oplevelse.

Der findes et atomkraftværk ikke langt fra paris ud til Seinen så vidt
jeg husker. De viste os villigt rundt, men vi lavede også aftalen hjemme
fra.

Ved ikke om det falder i elektro-ingeniør-studerendes smag

Thomas
stud. jur.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 20-04-04 17:37

> [...]
ell
> lign der ville være perfekte at se - eller har nogle links ?

Et par oplagte (franske) industrivirksomheder er vel Areva (atomkraftværker,
transmission & distribution m.m.) og ALSTOM (toge og kraftværker). Begge har
hovedkvarter i Paris. Jeg har ingen anelse om de er villige til at modtage
besøgende, men man kan jo altid forespørge.

Henrik

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 21-04-04 20:12

"--BS--" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ell
> lign der ville være perfekte at se - eller har nogle links ?

Cité des Sciences & de l'Industrie i Parc de la Vilette i det nordøstlige
Paris. Det er et ret stort område med tekniske skoler, museer og moderne
design. Det er også her La Geode ligger.

Se mere her: http://www.cite-sciences.fr/english/indexFLASH.htm

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/