Catalanien
Fra : Claus Larsen

Dato : 18-04-04 07:39

Er der nogen der har erfaringer fra catalanien på strandsiden nord for
Barcelona?

Vi er en børnefamilie der tænker på at holde ferie der og ville gerne
have ferietips. Vi søger et godt sted at bo med børn, men alligevel
rimeligt tæt på barcelona idet vi gerne vil på by-udflugter.

Altså fred og ro, børnevenligt, med mulighed for byture.

Vi kører derned i bil.

Hilsen Claus

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-04 11:35

"Claus Larsen" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> rimeligt tæt på barcelona idet vi gerne vil på by-udflugter.
>
> Altså fred og ro, børnevenligt, med mulighed for byture.

Der findes, om ikke en million pladser, så i hvert fald flere hundrede på
strækningen. Prøv på Google at søge med ordene "Camping Costa Brava", så får
du over 55.000 links.
Vi boede sidste år på en plads ved navn Kings Camping
(http://www.campingkings.com/menu/kmenucat.htm) lidt uden for byen Palamos,
ca. 100 km. nord for Barcelona. Det er en godt beskyttet plads med pools for
store og små, og med forskellige former for underholdning hver dag. Der er
ca. 5 minutters gang til en fremragende strand, som ikke er særlig
overrendt. Der er sikkert andre her i gruppen, som kan give dig gode råd om
andre pladser.
A propos fred og ro. Det forudsætter, at I bliver placeret LANGT fra spanske
campister, specielt de fastliggeragtige med stort fortelt og stort køle-
fryseskab i forteltet. De er ekstremt støjende, og har alle uden undtagelse
fjernsynet placeret enten i et åbent fortelt eller uden for forteltet, og
det kører på fuldt drøn fra morgen (10.00) til aften (02.00) uanset om der
en nogen, der ser det eller ej. Jeg tør roligt generalisere, da jeg har
camperet i Spanien i flere år. Så mit råd er, gå en tur rundt på
campingpladsen og vælg en plads så langt fra disse enklaver som muligt.

mvh
Preben

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-04-04 16:27

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> camperet i Spanien i flere år. Så mit råd er, gå en tur rundt på
> campingpladsen og vælg en plads så langt fra disse enklaver som muligt.

....synes faktisk bedre om Catalonien

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-04 19:58

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message

> ...synes faktisk bedre om Catalonien

Hvis det er stavemåden, du hentyder til, så staves det Catalania på spansk.
Har du problemer med det?

mvh
Preben

Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-04-04 21:11

> [...]
>
> mvh
> Preben
>
> Om jeg har problemer? Ih, du fredsens...
Men i så fald - tjoh, da det staves cataloña - eller catalonya, på
lokalsproget catalá, og min mening var, at det er lettere at finde
oplysninger på f.eks Google og andre steder, ved at søge på Cataloña (9160
hits) frem for Catalania (788 hits)
Ingen hovering ment med noget af dette.

Ud over dette har jeg tilføje til dit ganske gode indlæg, at togtransporten
fungerer ganske fint, og er ret så overskuelig, så hvis man gerne vil ind
til Barcelona kan jeg anbefale toget.
Mvh. Morten

Fra : Anette

Dato : 19-04-04 21:32

> [...]
> togtransporten fungerer ganske fint, og er ret så overskuelig, så
> hvis man gerne vil ind til Barcelona kan jeg anbefale toget.

Det kan vi kun bifalde- tog er godt, nemt og billigt.
Vi camperede sidste år ret tæt på Barcelona, en lille plads uden de store
faciliteter
http://www.campingsonline.com/masnou/bronce.asp?idlengua=2

Den kan vist ikke anbefales til børnefamilier, selvom der er pool og
legeplads, stranden tæt ved og rigeligt med restauranter. Kun få hundrede
meterr til stationen og toget til Barcelona. Det er en plads hvor der er
mange unge/teenagere, men alligevel forbavsende roligt. kl 23 er der helt
ro.

Hvis I vil ud og køre en tur, kan vi varmt anbefale at besøge Girona. En
ualmindelig smuk gammel by
bygget op omkring en stor flod, hvilket giver en fornemmelse af at være i
Venedig Utallige små bitte gader, den obligatoriske rambla med masser af
gode restauranter og en knap så turistet atmosfære som i Barcelona.

/ Søren og Anette

Fra : J W Nielsen

Dato : 18-04-04 17:19

> [...]
> rimeligt tæt på barcelona idet vi gerne vil på by-udflugter.
>
> Altså fred og ro, børnevenligt, med mulighed for byture.

Hej Claus med familie...
Catalonien

Vi tager der ned for andet år i træk i år... Vi er blevet meget glade for
området - vi får alle dækket vores behov for afslapning, badning, natur,
storby oma...
Vi skal bo 14 dage i et mobilhome (stationær stor campingvogn) som vi har
lejet gennem Dansk Friferie på pladsen El Delfin Verde som vel ligger 100 km
nord for Barcelona...
Selv om vi bor fast der, tager vi en overnatning i Barcelona og een oppe i
bjergene ved Andorra / den franske grænse.
Der er 100-vis af campingpladser nord for Barcelona og mange danske firmaer
som har vogne/telte til udlejning...
Der er masser at se og opleve i området og vi har oplevet spanierne som et
utrolig venligt og imødekommende folkefærd... Ja, det har gjort så stort
indtryk at een af os i vinterens løb har gået til spansk...
Vi kan anbefale en tur op i bjergene til Ribes de Freser og så med toget op
til Val de Nuria - en superoplevelse med suveræn natur.

Mht badning er det meget forskelligt - 2 af vores unger er nok mest til
swimmingpools (den er også ganske stor), men vi har også bare smidt
badetøjet i bilen og kørt en tur langs kysten, fundet en lille vig (den
hedder nok lagune i Caraibien) og badet i helt klart vand med fisk omkring
benene...

Vil gerne uddybe lidt mere, men det er nemmest hvis du har nogle konkrete
spørgsmål...

I vil bestemt ikke fortryde en tur derned, selv om bilturen på 2200 km er
neot træls. Deler den og overnatter omkring Belfort i Frankrig... (kan
anbefale et lille beskedent sted)...

Mvh
Jørgen

Fra : Claus Larsen

Dato : 18-04-04 09:13

> Hej Claus med familie...
> Catalonien

Takker alle for svar.

Som en anden en er inde på tror jeg faktisk at det kan siges på begge
måder. >

Det lyder jo som en bekræftigelse på at vi skal tage derhen i år. Vi har
3 år i træk været i Italien med stor glæde, men man skal jo prøve noget
nyt. Vi glæder os til vores tur til Catalonien :)

> I vil bestemt ikke fortryde en tur derned, selv om bilturen på 2200 km er
> neot træls. Deler den og overnatter omkring Belfort i Frankrig... (kan
> anbefale et lille beskedent sted)...

Vi plejer at besøge en by undervejs i et par dage som en lille miniferie
i ferien. Sidste år var i et par dage i Puck lige uden for Salzburg,
undervejs.

I år bliver vi i Paris i et par dage.

Vi vil da gerne høre om et godt sted omkring Belfort :)

Hilsen Claus

Fra : Bettina Madsen

Dato : 27-05-04 18:15

On 18 apr 2004, J W Nielsen wrote something like this :

> [...]
> 2200 km er neot træls. Deler den og overnatter omkring Belfort i
> Frankrig... (kan anbefale et lille beskedent sted)...

Hej!

Kan I anbefale en bog der er god at have med når man skal ned gennem
Frankrig til Barcelona. En bog der både anviser steder at se og
steder man kan overnatte.
Er det muligt at få adressen på det lille sted i belfort?
Ved I om man skal have campingpas med fra Dk når man skal campere?
Hvad skal man særligt huske at have med?

Håber I kan svare på alle mine spg.

Bettina Madsen

Fra : Finn

Dato : 29-05-04 11:59

"Bettina Madsen" <bma@SLET-DETTEducktrucks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ved I om man skal have campingpas med fra Dk når man skal campere?
> Hvad skal man særligt huske at have med?

Hej

Prøv at kigge lidt på følgende hjemmeside http://www.justtourfrance.com/ og
du vil finde alt hvad du har brug for at se samt et utal af
overnatningsmuligheder i Frankrig. Tag et print at de mest interessante
sider. Du skal få lavet et internationalt campingpas inden du rejser
hjemmefra. Jeg kan på det varmeste anbefale jer at benytte den fantastisk
smukke og kuperede "Route Napoléon" som et alternativ til den meget dyre
motorvej. Den går fra Grenoble og helt til Cannes, men i kan med fordel køre
fra i Sisteron. Hvis i beslutter jer for at tage den sidste og måske
smukkeste del med, bør i gøre ophold i Grasse, som er en lille romantisk by
med store traditioner indenfor parfume. Route Napoléon kan godt være lidt
svær at finde, da al skiltning i Frankrig (som alle andre steder i verden)
tager udgangspunkt i at man forventes at ville benytte motorvejen. Alt hvad
du skal huske kan findes her
http://www.fdm.dk/public/altomferien/feriedatabasen/visland.asp?country=31&submit1=Alle+oplysninger .
Hvis du melder dig ind i FDM har de iøvrigt også en glimrende rejseguide til
hele Europa.

Mvh
Finn

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 29-05-04 12:01

On 27 May 2004 17:15:18 GMT, Bettina Madsen
<bma@SLET-DETTEducktrucks.dk> wrote:

>Ved I om man skal have campingpas med fra Dk når man skal campere?

Skal du bo på en campingplads, så skal du ha' et internationalt
campingpas fra DCU med.

http://www.dcu.dk/

Men som nævnt er der en del relativt billige hoteller på ruten, bl.a.
Formule 1 og diverse lokale bead and breakfasts.

Dejlig tur, omend jeg godt kune leve uden trafikken omkring Lyon. Og
det er en god ide at prøve at undgå myldretiden omkring Luxembourg by
- vejene er efterhånden håbløst underdimensionerede. Til gengæld er
det et billigt sted at tanke - og købe sprut og cigaretter.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Anette

Dato : 31-05-04 01:53

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote:
> Skal du bo på en campingplads, så skal du ha' et internationalt
> campingpas fra DCU med.

Det er ikke et must at have DCU campingpas med når man camperer i hverken
Frankrig eller Spanien, med mindre man går efter de pladser der tilbyder
mindre rabatter til danske turister.
Vi har aldrig haft det i de godt 10 år vi har camperet i de lande og ingen
har spurgt efter det eller noget lignende, men vi foretrækker også (
billigere, smukkere og roligere) naturpladser fremfor pladser med f.eks
pool, underholdning og tivoli .

/ Anette