carbon købes hvor?
Fra : S.G

Dato : 28-04-04 21:18

Hvis i går ind under
modificatiopns og airbox på denne her side:
http://www.tl1k.com/
ser i manden har brugt carbon til at modde hans filterbox med.
hvorhenne køber jeg carbon i plader? således jeg kan komme igang med moddet?
og hvad koster det mon? og hvad bruger man til at fæstne det på plastic med?
:)

Det er idt i forlængelse af tråden "at hente de sidste par HK" da jeg har
haft ringet til Henning ved Mc-hospitalet.
Jeg har vist ham siden med luftfiltermoddet, og det står han inde for. han
er faktisk ret spændt på at se resultatet :), da han er overbevist om det
vil give noget mere effekt.

Han laver det til 500,-, da jeg jo har været deroppe engang før :) Så det er
jo bare super. Så skal bare have lavet moddet og så trille derop engang til.
Synes det er spændende at lege med :) man lærer i hvertfald noget om det. :)
og 500,- for 5Hk og 5Nm mere i hele mellemområdet skal man ikke sige nej til
:)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 28-04-04 21:45

S.G wrote:

> [...]
> og hvad koster det mon? og hvad bruger man til at fæstne det på plastic med?

... plader? Det er måtter

Som han skriver er det underordnet om du vil lave det med kulfiber eller
glasfiber .. og synligt bliver det vel ikke?

Du kan kåbe et glasfiber rep.kit hos enhver bådudstyrsbiks - det
indeholder typisk et stykke vævet glasfiber, polyester og hærder.

Polyester hæfter ganske godt på plastik (de typer plastik jeg har prøvet
)

Skal det pinedød være kulfiber (blærerøvsfaktoren) så kan du prøve her:

http://www.gel-top.dk/

... har dog ikke selv erfaringer med dem - endnu

--
-jens
RSV1000

Fra : S.G

Dato : 28-04-04 22:01

> .. plader? Det er måtter
>
> Som han skriver er det underordnet om du vil lave det med kulfiber eller
> glasfiber .. og synligt bliver det vel ikke?

nop, det skal bare være nemt at arbejde med og bide i plasticet så det
holder

> Du kan kåbe et glasfiber rep.kit hos enhver bådudstyrsbiks - det
> indeholder typisk et stykke vævet glasfiber, polyester og hærder.

Nice, det må jeg jo så have fat i. Men er det at forme? som du kan se skal
det jo bøjes en del :)

> Skal det pinedød være kulfiber (blærerøvsfaktoren) så kan du prøve her:

fuldstændig ligemeget :)

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-04-04 02:21

S.G wrote:

> nop, det skal bare være nemt at arbejde med og bide i plasticet så det
> holder

> Nice, det må jeg jo så have fat i. Men er det at forme? som du kan se
> skal det jo bøjes en del :)

Glasfibervæv, og polyester med tilhørende hærder, kan du sandsynligvis også
købe hos din lokale farvehandel/malerforretning. Mange påstår at det er
dyrt, men jeg synes nu ikke, det er så slemt. Gav vist 40,- for en
kvadratmeter væv, men kan ikke lige huske hvad polyesteren kostede. Men det
var en 1-kg. dåse. Der er til et stykke tid.

Formgivningen står du sådan set selv for. Det er stort set lige som at
arbejde med papmaché (staves det virkelig sådan?). Det kan være lidt tricky
at finde det rigtige blandingsforhold mellem hærder og polyester, bruger du
for lidt hærder, stivner det aldrig, og bruger du for meget, risikerer du at
det begynder at koge (og ja, det skal faktisk tages ret bogstaveligt).

Polyester arbejder fint sammen med plastic, men du skal helst "rough'e"
plastic'en lidt først. Ikke bare med sandpapir, men med en skarp kniv, som
du bruger til at skære nogle pæne ridser i plastic'en, gerne sådan lidt på
kryds og tværs.

Gutten som du henviser til, har lavet mod'et i fri hånd, men hvis du
virkelig vil gøre noget ud af det, kan du lave den nye del som en model i
f.eks. træ (som er nemt at forme og arbejde i), derefter lave en "omvendt"
form af glasfiber, som behandles indvendigt med Slip-Wax, og så til sidst
støbe en ny airbox-mod, som så sættes på din eksisterende luftfilterkasse.
Hvem ved, måske kan du lave en hel håndfuld, som andre TL-ejere ville være
interesserede i at købe.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : S.G

Dato : 29-04-04 10:05

Btw Freddy kommer du ikke et smut til Odense i aften. Dvs ned til skovsøen?
Der kommer en del mennekser, osse en vfr400 vist
Du skal osse lige have en tur mere på min tl´er efter dne har været på
hospitalet. Desuden er min kobling osse fixet :)

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-04-04 11:03

S.G wrote:
> [...]
> Du skal osse lige have en tur mere på min tl´er efter dne har været på
> hospitalet. Desuden er min kobling osse fixet :)

Jeg siger mange tak for invitationen, men SV'en står jo og er lettere
adskilt i øjeblikket... mine hjul roder rundt et eller andet sted omkring
Horsens... tanken er pillet af... den er faktisk i det hele taget et
temmelig sørgeligt syn at skue i disse dage.

Der går nok sandsynligvis en uges tid endnu, inden jeg er køreklar.

Sig mig, var det ikke meningen at den der VFR skulle skiftes ud?

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : S.G

Dato : 29-04-04 11:24

> Sig mig, var det ikke meningen at den der VFR skulle skiftes ud?

jo men hun er et tudefjæs. Hun vil lige vente til den anden side af eksamen
fordi sådan et salg er jo rigtig bøvlet :)
Hun har ellers fundet 2 flotte SV´er hun vil have, men de er jo nok solgt
inden hun får solgt sin egen. har foreslået hende at købe en SV´er (da hun
har privat bank ved hendes far) og så sælge VFR´en bagefter. Men det er hun
ikke rigtig mand for.
Så hun skal lige have lidt tid :) men hun burde lære nogt af mig, 2 af de
gange jeg har skiftet mc, har jeg været ejer af 2 cykler :) netop fordi jeg
fik et kanon tilbud. Så hellere betale de få xtra renter til banken hvis m
an i længden sparer 5-10k :)

Btw har du ikke en bil eller cykel da? :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 08:46

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> nop, det skal bare være nemt at arbejde med og bide i plasticet så det
> holder

> Nice, det må jeg jo så have fat i. Men er det at forme? som du kan se skal
> det jo bøjes en del :)

Hvis du kommer omkring Hillerød (aften) eller Glostrup (dagtimer) så har jeg
et kilo uåbnet polyester med hærder + 1m2 glasfibermåtte (tror det er
225g/m2) du kan købe af mig - jeg leger med epoxy i stedet nu (giver
sjovere allergier og er lidt mere langtidsholdbart i færdig form

Misforstå mig ret - jeg tror ikke at polyester er for svagt til en
luftfiltermod - det er bare ikke godt nok til mit brug (f.eks.
liggecykelsæder)

vh
Torben

Fra : Jens Arnfast

Dato : 29-04-04 10:24

S.G wrote:
> nop, det skal bare være nemt at arbejde med og bide i plasticet så det
> holder

Selve vævet er som et almindeligt stykke stof - bare lidt sværere at
klippe i

Som Freddy skrev er det en god ide at ridse plastikken udover
grovslibning, så har det lidt mere at binde sig fast i.
Dette er dog nok ikke strengt nødvendigt i din situation hvor der ikke
er belastning på sammenføjningen.

Bemærk dog at der findes forskellige polyester/epoxy typer som har
forskellig tørretid. Det polyester jeg pt selv har bliver til gele på
under 10 minutter - så skal man dælme være hurtigt

Se ovenstående

--
-jens
RSV1000

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-04-04 13:48

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> og hvad koster det mon? og hvad bruger man til at fæstne det på plastic med?

Jeg lurede lige lidt på siden, og faldt over "Carbon Tank".. Nu kan
det godt være, det er mig, der dummere end gennemsnittet, men laver
man normalt ikke ting i Carbon for at de skal være lette? Hvad hulen
er så fordelen ved at klaske et par måtter ovenpå den eksisterende
tank? Ren udseende?

--
Ole Hansen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-04-04 14:25

Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:

> Jeg lurede lige lidt på siden, og faldt over "Carbon Tank"..
[..]
> Hvad hulen er så fordelen ved at klaske et par måtter ovenpå den
> eksisterende tank? Ren udseende?

Et citat fra siden: "I like the look of carbon but was'nt going
spend $1200 U.S. for a carbon tank."

Så det er vist bare et misforstået forsøg på at hans Screwsuki til se
"race" ud. Ren tape-tuning

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 15:43

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
> Et citat fra siden: "I like the look of carbon but was'nt going
> spend $1200 U.S. for a carbon tank."
>
> Så det er vist bare et misforstået forsøg på at hans Screwsuki til se
> "race" ud. Ren tape-tuning

...men den er STÆRK

Fra : Jens Arnfast

Dato : 29-04-04 19:12

Torben Scheel wrote:
> ..men den er STÆRK

jae.. men han skulle da liiiige have smidt et lag kevlar inderst - bare
for at være helt sikker på at det holder

På en sidebemærkning, nogen der ved om glas/kul/kevlar komposit tanke er
lovlige til gadebrug?

--
-jens
RSV1000

Fra : Ole Hansen

Dato : 30-04-04 12:04

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:

> Et citat fra siden: "I like the look of carbon but was'nt going
> spend $1200 U.S. for a carbon tank."

Åhja.. Det var jo egentlig også det, jeg formodede.. :)

> Så det er vist bare et misforstået forsøg på at hans Screwsuki til se
> "race" ud. Ren tape-tuning

Heh.. Tape-tuning.. Fedt udtryk! :) En skam T.Hansen har så begrænset
udvalg i "tuning" til motorcykler - man kunne ellers få godt med lir
ud af det :) (Jeg så, da T.Hansen i Aalborg åbnede, en gejlet Lada
1200.. Den var så kikset at den var fed!)