Anne & Torben <jensen@REMOVEjagt.dk> skrev i en
news:40900301$0$11584$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg har lige været ude og køre en tur.
> Det er det samme. Dækkene er slidt ok. Har kørt ca 1500 km.
> Dæktryk ok. Kan afbalanceringen evt være skyld i det?. Speciel i Aalborg
> skiftede dem for 3 uger siden.
I en vis grad, ja. Så det kan være en god ide at få det kontrolleret igen!
> Dæmpningen virker fint, og den er overhovedet ikke som sådan ubehagelig.
> F. Eks nå gassen slippes ved 100kmt og man lader den rende, så optræder
> problemet ikke før den er faldet til 80kmt. ( nyrebælte påkrævet. )
Hvis ikke at det var fordi at det er så friskt monteret, så ville jeg nu
altså tro at dit fordæk ikke er helt på toppen: Ligesom det kan være slidt
spidst kan det være slidt "11-kantet" á pletvise nedslidninger der følger i
takt med mønsteret!
Men som sagt, det er det for friskt til!
Derudover er der også alle lejerne (hjul- ; kronrørs- ; bagsvinger- !) at
kontrollere for unødig slup, og hér er det meget ofte kronrørslejerne der
slet og ret er bortrustede, men det kan jo f.eks. også hænde at være en
forglemt fastspænding af bagakslen sidst der blev justeret kæde :-/
SElve hjulenes retning kan også vær årsagsgivende, så kontrollér den
dynamisk ved at lade en bekendt køre i jævnt halvraskt tempo (=
tilstrækkeligt til at man ikke slingrer for at holde balancen) imod dig mens
du knæler og vurderer om du kan se det bredere bagdæk i lige grad på begge
sider af fordækket!
> Der er ingenting at mærke under kørsel.
Det er kun små påvirkninger der skal til for at få sagerne til at gå i
frekvens, så woblen kommer oftets helt uvarslet =
Slutteligt:
Gider du ikke vænne dig til at svare nederst under hvad du måtte efterlade
som citat!?
Det er mest praktisk sådan - Ikke mindst eftersom at det er sådan at alle
andre gør.
--
Armand.
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c6op64$2eb5$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Anne & Torben <jensen@REMOVEjagt.dk> skrev i en
> > news:408fdc4e$0$18660$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > >
> > >
> > > Det beslag der gåt fra begge fjederben, og som forskærmen er monteret
i,
> > var
> > > meget løs. 3 ud af 4 skruer var så løse at de kunne løsnes med
fingrene.
> > > Har det ikke også udover skærm-beslag funktion som stabilisator? Kan
det
> > > ikke godt forklare woblen?............Ingen andre skruer var løse
> >
> > Jo!
> >
> > > Olie trænger måske til at blive skiftet. Luft var ok.
> >
> > Hvordan med dækkene?
> > - Er bagdækket ved at være slidt fladt midtpå?
> > - Er fordækket muligvis slidt spidst á midter-mønsteret næsten med fuld
> > dybde mens mønsteret umiddelbart ved siden af er nedslidt (føl evt.
efter
> > med en strygende hånd om du kan fornemme det spidse)??
> >
> > I så fald er der ikke noget at sige til at den kan bringes til at woble!
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
> >
>
>