Hvordan er det nu liiige....
Fra : Dun@nt

Dato : 28-04-04 12:02

Jeg var lige inde på DMCN....

Stemmeboksen, undersøger hvordan vi forholder os til olieskift...

Så var det lige jeg tænkte..
Hvordan er det lige at man skifter filter -uden- at skifte olie????

ja det er jo en af valg mulighederne
Der er godtnok ikke nogen der har valgt det som svar, men det er måske
fordi de heller ikke ved hvordan....

J.C.Kløve
XJ 600

Fra : MKS - 74

Dato : 28-04-04 12:08

On Wed, 28 Apr 2004 11:01:57 +0000 (UTC), DunantFjernX@mail.tele.dk
(Dun@nt) wrote:

>Så var det lige jeg tænkte..
>Hvordan er det lige at man skifter filter -uden- at skifte olie????

Du sætter en ren bakke under, skruer filteret af og hælder den gamle
olie på igen, næppe en særlig rationel fremgangsmåde men fuld ud
muligt...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Jake

Dato : 28-04-04 12:13

Dun@nt wrote:

> Så var det lige jeg tænkte..
> Hvordan er det lige at man skifter filter -uden- at skifte olie????

Det var dog en usædvanlig fjollet ide!! Strengt taget kan 'stille cyklen
på bagenden' mens man skifter filteret, men det er nok en kende
besværligt, med mindre man har 4 langtidsledige til at holde den på
højkant

/Jake

Fra : Armand

Dato : 28-04-04 16:55

Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en news:c6o3l7$4k8$1@sunsite.dk...

> [...]
> på bagenden' mens man skifter filteret, men det er nok en kende
> besværligt, med mindre man har 4 langtidsledige til at holde den på

Næh hør nu lige hér - Tænk lige sagen igennem:
Hvis vi taler om et eksternt filter - Hvad befinder der sig så inde bag
filteret?

Primo:
Filteret befinder sig slet ikke under bundkarrets olieniveau!
Secundo:
Afskruet vil man kunne se to boringer i motorblokken indenfor
filterets pakring: Hvis vi stikker en sonde igennem den ene vil man ende
nede ved oliepumpen, og den anden løber direkte under krumtappens
hovedlejer, medmindre den går igennem en forekommende oliekøler forinden!

Summa summarum: Der løber intet andet olie fra ved afmontering af filteret,
end ét der er i filteret og dét der måtte løbe fra den givne oliekøler :-|

Selv på min tidligere GPZ900R, der har oliefilteret monteret under op i
motorblokken, er det det samme!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-04-04 22:19

Armand wrote:
> Summa summarum: Der løber intet andet olie fra ved afmontering af filteret,
> end ét der er i filteret og dét der måtte løbe fra den givne oliekøler :-|

Det er til gengæld skræmmende hvor få der ved det. :)

HALLO! nu får i fanme læst den grundbog i motorteori!

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-04-04 01:16

Hans Joergensen wrote:

> HALLO! nu får i fanme læst den grundbog i motorteori!

Hvor får man fingrene i sådan en? Eller, hvilke bøger på biblioteket kan
anbefales frem for de andre

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 29-04-04 17:52

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Det er til gengæld skræmmende hvor få der ved det. :)

Jup! Og der var ihvertfald én blandt de svarende, som jeg ikke regnede for
at kunne falde i dér

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-04-04 21:51

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> Hvor får man fingrene i sådan en? Eller, hvilke bøger på biblioteket kan
> anbefales frem for de andre

Motorcykelbogen af Mogens H. Damkier er et godt sted at starte, hvis
man skal have alle de basale ting på plads.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : MFO

Dato : 28-04-04 12:14

Dun@nt wrote:

> [...]
>
> ja det er jo en af valg mulighederne
> Der er godtnok ikke nogen der har valgt det som svar, men det er
> måske fordi de heller ikke ved hvordan....

Prøv med:
Tapper olien af, skifter filter, hælder den gamle olie på, voila!
(men jeg ville nu heller ikke gøre det

--
Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-04-04 13:25

"Dun@nt" <DunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> ja det er jo en af valg mulighederne
> Der er godtnok ikke nogen der har valgt det som svar, men det er måske

Det er et trickspørgsmål der skal fange useriøse stemmer. Antallet der
vælger den mulighed, trækkes fra alle valgmulighederne, da tilfældige
stemmer altid falder ensartet.

vh
Torben

Fra : Dun@nt

Dato : 28-04-04 13:49

Torben Scheel wrote:

> [...]

> Det er et trickspørgsmål der skal fange useriøse stemmer. Antallet der
> vælger den mulighed, trækkes fra alle valgmulighederne, da tilfældige

Burde det så ikke være default spørgsmålet?

J.C.Kløve
XJ 600

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-04-04 15:31

> Burde det så ikke være default spørgsmålet?

hæ - nej, der er ikke default svar (du mener vel svar?) i seriøse
spørgeskemaundersøgelser.

vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 28-04-04 12:26

> Så var det lige jeg tænkte..
> Hvordan er det lige at man skifter filter -uden- at skifte olie?

HURTIGT!!!

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-04-04 22:09

> Jeg var lige inde på DMCN....
>
> Stemmeboksen, undersøger hvordan vi forholder os til olieskift...
>
> Så var det lige jeg tænkte..
> Hvordan er det lige at man skifter filter -uden- at skifte olie????

1) Piller oliedækslet af (tre umbrako-skruer)
2) Tager oliefilteret ud
3) Sætter et nyt oliefilter i
4) Montere oliefilterdækslet.

Så længe, at oliefilteret sidder over oliestandsnivauet, så er der ingen
problemer i det. Blot skal der jo nok være maskiner, hvor dette smarte fif
er undladt.... f.eks. din!

> ja det er jo en af valg mulighederne
> Der er godtnok ikke nogen der har valgt det som svar, men det er måske
> fordi de heller ikke ved hvordan....

Jeg kan da sagtens skifte oliefilter, uden at skifte olien (200 ml i
oliefilterhuset), blot kan jeg *overhovedet* ikke se formålet ved at skifte
et til-slammet og udslidt oliefilter, uden at skifte olien ved samme
lejlighed. Så selvom nogen /kan/, så er det nok formålsløst og ufornuftigt i
praksis, som afstemningens resultat jo samtidig viser.

Hilsn
Lars