Per P. wrote:
> "Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
> news:408eb5db$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Jeg har de sidste par uger justeret en del på mit dæktryk. Jeg er selv
>>kommet frem til den teori:
>>
>>Jo mere luft der er i dækkene, jo mere retningsstabil og behaglig over
>
> bunp
>
>>på motorvej er maskinen, men den har tendens til at søge udad når jeg
>
> laver
>
>>"rundkørselsfinten"(kører flere gange rundt i rundkørsel)
>>
>>Med lidt tryk i dækkene er maskinen lidt svær at kører "storslalom" med
>>80-90km/t men samtidig er den ikke så behagelig over små bump og knolde.
>
> Den
>
>>søger også indad ved "rundkørselsfinten"
>>
>>Trykket er varieret mellem minimum opgivelsen for maskinen, og 45 psi bag,
>>og minimu og 35(tror jeg) for. bagdækket er et Macadam 50, fordækket er
>
> vist
>
>>et metzler "noget"-75(fabriksmonteret)
>>
>>Nogen der kn fortælle mig hvad der er bedst at kører med, mht sikkerhed og
>>holdbarhed på dækkene, jeg kører 60km ialt til/fra arbjde hver dag, og en
>>del hygge turer aften/weekend. Jeg vejer 105 Kg.
>>
>>Tobias Larsen, Honda CB500
>
>
> Der er nogle japanere der har brugt en MASSE tid på en testbane for at finde
> det der passer bedst til cyklen. Hvis du stiller dig tvivlende over for
> deres kompetance og erfaringer så værs´go, men så gi´r jeg op.
>
> Jeg holder på at du skal finde manualen frem og lade dæktrykket være det
> foreskrevne.
>
Selvfølgelig ... men:
En japaner vejer sjældent 100+!
Anvendelsen, og dermed dæktemperaturen betyder også noget. P=V*T
Omgivelernes temperatur og luftryk spiller også ind.
Så små afvigelser kan være af det gavnlige.
Jeg ville nok forsøge at opnå neutral styring, hvis ellers at afvigelsen
fra det foreskrevne ikke bliver alt for stor.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!