solgt mc
Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 27-04-04 03:02

hej

Jeg har solgt min mc for ca 3 uger siden, men jeg har eni ikke fået
pengen tilbage for registerings afgiften. Ham der købt den fik
registerings attesten, og skulle så om register den. Men jeg ved ikke om
det er gjort .-(. Er der en måde hvor på jeg kan melde at jeg ikke har
den længer ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : dosser

Dato : 27-04-04 06:21

Tag salgs/købekontrakten og en evt. kopi af registreringsattest med op på
motorkontoret, og afmeld den, så henter politiet pladerne i nærmeste fremtid
og den nye ejer kører rundt på en ikke indregistreret motorcykel, med det
som følger med når han bliver stoppet.
De kan på motorkontoret se at du stadig står som ejer af køretøjet hvis ikke
han har omregistreret den, og så kan du afmelde køretøjet.
Du bør måske nok lige gøre den ny ejer opmærksom på at du gør det, så
skynder han sig nok at omregistrere den der er åbent dagligt, så han kan
ikke have en undskyldning for ikke at gøre det allerede dagen efter

--
Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : anders majland

Dato : 27-04-04 07:21

> [...]
> skynder han sig nok at omregistrere den der er åbent dagligt, så
> han kan ikke have en undskyldning for ikke at gøre det allerede dagen

Når nu loven giver køber 3 uger og der "kun" er gået ca. 3 uger er det
måske lige tidligt nok at fare frem... Som køber kan det godt tage lidt
tid at få et ordenligt tilbud på forsikring ... Desuden må sælger
forvente at der går uger fra omregistrering til den resterende
vægtafgift kommer retur. (Håber ikke sælger forventer at få
registreringsafgiften retur) - Der går sikkert også et stykke tid inden
forsikringsselskabet får gjort det op og sender en check på den
overskydende forsikring.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : dosser

Dato : 27-04-04 07:32

Selvfølgelig skal loven overholdes mit svar var ment hvis ikke køber
omregistrerer den til tiden, (det ses desværre alt for ofte)

Fra : Troels Nielsen

Dato : 27-04-04 07:08

En anden mulighed er, at stoppe forsikringsdækningen på MC´en gennem dit
forsikringsselskab. Så giver forsikringsselskabet besked til politiet om at
køretøjet ikke er dækket mere, og så sker der noget. Det er ikke altid de er
så hurtige hvis du gør det gennem motorkontoret hvorimod det andet har
relativ høj prioritet.

/TN

Fra : Janner

Dato : 27-04-04 07:42

Skulle jeg sælge ville jeg selv tage med køber på motor kontoret og få det
ordnet med det samme... En fra klubben solgte hans TL1000 R'er for et års
tid siden, et par dage efter bankede det på døren .. konen åbnede det var
politiet med den sørgelige nyhed at hendes mand havde kørt sig ihjel ...
Waaaaaaaaaaaaaaah det kunne hun ikke forstå da hun selv havde kørt ham på
job .... Sikke et chock og sikke en gang bøvl med forsikring osv.
--
Hygge fra Onkel Jan
www.gugmc.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-04-04 08:04

Der kan godt gå mere en 3 uger, før du får noget. Men ring og hør om den er
omregistreret, så er du sikker.

Husk at give din forsikring besked, så undgår du bonustab mv. hvis den nye
ejer laver en skade.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-04-04 08:35

vi har altid afmeldt forsikringen samme dag som den er solgt......og gjort
køber opmærksom på dette, hvis han så står på hovede er det ikke mig eller
min forsikring der skal have bøvlet, plus nedtællingen på de 3 uger man har
til at omregistrere starter automatisk. plus man får mere tilbage fra
forsikringen.

vi har dog 2 gange fået brev fra politi mesteren om at cyklen ikke har
forsikring, og at pladerne vil blive fjernet om X dage....vi har ringet til
politet og forklaret, så tager de kontakt til den nye ejer, ingen problemere
der.

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-04-04 09:00

"vi har altid afmeldt forsikringen samme dag som den er solgt"

Jeg var ikke klar over at man kunne afmelde forsikring, uden at aflevere
plader.
Skal man ikke som minimum have ansvar, når man har pladerne....

Risikere du ikke at få et kæmpe erstatningskrav, hvis du afmelder
forsikringen, og den nye ejer laver en skade? Han har såvidt jeg ved 14 dage
til at få bragt tingene i orden. Men jeg ved ikke hvordan det forholder sig,
hvis der sker noget..... Men det kunne være interessant at vide

Jeg synes ikke det er noget bøvl. Det eneste man skal, er at informere
forsikringen. Jeg har solgt adskillige MC'er (og biler) gennem tiderne og
har aldrig haft nogen problemer, overhovedet.

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-04-04 12:05

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig,
> hvis der sker noget..... Men det kunne være interessant at vide

Han har 3 uger

De 3 uger er noget forsikringsselskabet skal betale ikke dig, dvs du
afmelder fra day one, erefter dækker de den i 3 uger.

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-04-04 12:58

Ok, kunne ikke lige huske om det var 2 eller 3 uger. Men ellers er vi da
helt enige

Fra : Oros

Dato : 27-04-04 20:21

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Ok, kunne ikke lige huske om det var 2 eller 3 uger. Men ellers er vi
> da helt enige

Ja og husk så lige, hvis man har en ulykke en uge efter køb, og i god tro
underskriver sin egen nye forsikring eks. ugen efter, og altså stadig en uge
inden fristen, så dækker tidligere ejers forsikring ikke, så gør din egen
nytegnede lige pludselig.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222